Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK EDEBİYATI II
1 Dersin Adı: ÇOCUK EDEBİYATI II
2 Dersin Kodu: TDE3050
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Zuhal Eroğlu Koşan
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: alevsinar@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 29 41 813
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocuk edebiyatının türleriyle birlikte tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuk edebiyatını türleriyle birlikte tanımak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk edebiyatının genel olarak edebiyat kavramı içindeki yerini bilir.;
2 Çocuk edebiyatına neden gerek duyulduğunu anlar.;
3 Çocuk roman ve hikâyelerinin özelliklerini bilir.;
4 Çocuk roman ve hikâyelerinin türlerini bilir.;
5 Yerli ve yabancı çocuk romanı ve hikâye yazarlarını tanır ve ele aldıkları meseleleri bilir.;
6 Yetişkinler için yazılan roman ve hikâyelerden çocuk için nasıl yararlanılabileceğini bilir.;
7 Çocuklar için kullanılacak anı, biyografi ve gezi yazılarının özelliklerini bilir.;
8 Çocuk için dramatizasyonun faydasını bilir.;
9 Çocuk için tiyatronun önemini bilir.;
10 Sürekli yayınların çocuk üzerindeki etkisini bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk edebiyatında roman türü
2 Çocuk romanlarının özellikleri
3 İlk çocuk romanları
4 Çocuk için yazmayı meslek edinen roman yazarları ve eserleri
5 Çocuk için yazmayı meslek edinen roman yazarları ve eserleri
6 Çocuk edebiyatında hikâye ve çocuk hikâyelerinin türleri
7 Çocuk hikâyelerinin özellikleri
8 Çocuk hikâyelerinin özellikleri
9 Örnek çocuk hikâyelerinin değerlendirilmesi
10 Çocuk edebiyatında anı, biyografi ve gezi yazısı
11 Çocuk edebiyatında dramatizasyon
12 Çocuk edebiyatında tiyatro
13 Çocuk edebiyatında süreli yayınlar (gazete)
14 Çocuk edebiyatında süreli yayınlar (dergi)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Alev Sınar, Çocuk Edebiyatı
2. Enver Naci Gökşen, Örneklerle Çocuk Edebiyatı
3. Recep Nas, Örneklerle Çocuk Edebiyatı
4. Mustafa Ruhi Şirin, 99 Soruda Çocuk Edebiyatı
5. Kemal Demiray, Türkçe Çocuk Edebiyatı
6. Alemdar Yalçın- Gıyasettin Aytaş, Çocuk Edebiyatı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 4 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK2 2 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK3 2 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK4 2 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK5 2 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK6 2 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK7 2 5 3 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK8 3 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK9 2 5 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
OK10 2 4 2 3 5 5 5 2 1 1 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr