Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI
1 Dersin Adı: TÜRK ÇOCUK EDEBİYATI
2 Dersin Kodu: TDE 2058
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALEV SINAR UĞURLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Alev Sınar Uğurlu
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: alevsinar@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 29 41 813
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çocuk edebiyatının Türkiye’deki gelişmesini gösterme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çocuk edebiyatının Türkiye'deki gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tanzimat öncesinde çocuklar için kullanılan eserleri bilir.;
2 Tanzimat döneminde başlayan pedagoji çalışmalarını öğrenir;
3 Tanzimat döneminde yapılan çevirilerle çocuk edebiyatı arasındaki ilişkiyi görür.;
4 Meşrutiyet döneminde çocuk için hazırlanan kitapları öğrenir.;
5 Cumhuriyet döneminde çocuk için hazırlanan kitapları öğrenir.;
6 Türk çocuk edebiyatında hangi türlerin yer aldığını öğrenir.;
7 Türk çocuk edebiyatında hangi temlerin işlendiğini öğrenir.;
8 Çocuk için yazmayı meslek edinmiş Türk yazarlarını tanır;
9 Çocuk için yazıldığı söylenen her kitabın çocuğa uygun olamayabileceğini anlar.;
10 Benzer ya da farklı temleri işleyen çocuk kitaplarını karşılaştırabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanzimat’tan önce çocuk için yapılan çalışmalar ve çocuk eğitiminde kullanılan eserler
2 Tanzimat döneminde çocuk eğitimi ve çocuk edebiyatı çalışmaları ve Mehmet Şemseddin
3 II. Meşrutiyet döneminde çocuk eğitimi ve çocuk edebiyatı çalışmaları, Tevfik Fikret, Şermin; Ali Ulvî çocuklarımıza Neşideler; İbrahim Alaaddin, Çocuk Şiirleri.
4 Ziya Gökalp ve Çocuk
5 İlk çocuk romanları: Muallim Cevdet, Küçük Durmuş, İ. Fahrettin Sertelli, Tahtaları Deviren Çocuk, Nimet-Rakım Çalapala, 87 Oğuz; Huriye Öniz, Köprüaltı Çocukları; Mahmut Yesari, Bağrıyanık Ömer.
6 Cahit Uçuk’un çocuk kitapları Çocuklar için süreli yayınlar- Doğan Kardeş- Milliyet Çocuk
7 Çocuklar için süreli yayınlar- Doğan Kardeş- Milliyet Çocuk
8 Masal; Eflatun Cem Güney - Naki Tezel
9 Kemalettin Tuğcu ve çocuk edebiyatı
10 Gülten Dayıoğlu ve Çocuk Edebiyatı
11 Gülten Dayıoğlu ve Çocuk Edebiyatı
12 Gülten Dayıoğlu ve Çocuk Edebiyatı
13 Aziz Nesin- Rıfat Ilgaz- Muzaffer İzgü- Yalvaç Ural ve Çocuk edebiyatı
14 Fatih Erdoğan, Can Göknil, Serpil Ural, Gülçin Alpöge, Aytül Akal, Sevim Ak ve çocuk edebiyatı.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Alev Sınar, Çocuk Edebiyatı
2.Ferhan Oğuzkan, Yerli ve Yabancı Yazarlardan Örneklerle Çocuk Edebiyatı
3.İnci Enginün, Bir Sığınak Olarak Kitap ve Edebiyat
4.İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları
5.Alev Sınar, Hikâye ve Romanımızda Çocuk
6.Kemal Demiray, Türkçe Çocuk Edebiyatı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK2 4 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK3 4 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK4 5 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK5 4 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK6 5 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK7 5 5 4 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK8 4 3 3 5 5 5 5 3 1 1 0 0
OK9 4 5 3 4 5 5 5 3 1 1 0 0
OK10 4 5 3 4 5 5 5 3 1 1 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr