Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİ METİNLERİN DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI
1 Dersin Adı: EDEBİ METİNLERİN DİL ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI
2 Dersin Kodu: FRN2013
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Fransızca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi DİLEK SOYLU BAŞTUĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Dilek SOYLU BAŞTUĞ
Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi ABD Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa/Türkiye
E-posta: dilekbastug@uludag.edu.tr / 00902242942595
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amaçları: öğrencilere, Fransız edebiyatından seçilen kısa öykü ve roman incelemeyi, ayrıca bunları dil öğretiminde kullanmayı öğretmek, eleştirel düşünmeyi ve eser incelemeyi geliştirmek, bu tür edebi metinleri kullanarak ilgili ilkeler ve yaklaşımlar çerçevesinde ders planı hazırlama, aktivite üretmelerini sağlamak, bunları yaparken de sınıf içinde arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim halinde olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dil öğretiminde edebiyat türlerinden kısa öykü ve roman kullanımına odaklanır. Bunların özelliklerini ve eleştirel düşünmeyi geliştirir. Dil becerilerini geliştirme amacıyla bu tür eserleri kullanarak çeşitli aktiviteler geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dil öğretiminde edebiyatın kullanımını öğrenir;;
2 Derinlemesine okuma ve eser inceleme yeteneğini geliştirir ve eserleri analiz eder.;;
3 Fransız kısa öykü ve roman örneklerinden okuyup analiz eder.;;
4 Her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar tanır ve uygular;;
5 Edebiyat eserlerinde kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeleri öğrenir;;
6 Edebiyat eserlerinde gelenekler/görenekler/âdetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançları tanır ve dil öğretimine aktarır ;;
7 Edebiyat eserlerinde siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmişi görür ve bunları dil öğretiminde kullanır;;
8 Edebi metinlerdeki mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımını tanır. ;
9 Eleştirel bakış açısı kullanır ve geliştirir;;
10 Kültür öğretimi yöntemlerinin kısa öykü ve roman kullanımı yoluyla belirti- len alanlarda incelemeyi geliştirir. ;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebiyatın Dil Öğretimindeki yeri ve önemi
2 Edebiyatın ve türlerinin tanıtımı
3 Dil öğretiminde edebiyatın kullanım yaklaşımları
4 Üçüncü hafta konusuna devam
5 Dil öğretiminde kullanılmak üzere edebi eser seçim kriterleri
6 Kısa öykü tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım yolları
7 Kültürel farklılıklarla başa çıkma stratejileri
8 Her gruba farklı kısa öykü verilerek sınıf içinde dil öğretimi aktiviteleri hazırlanması-Kısa öykü öğretimi mikroöğretimi
9 Sunumlar
10 Roman tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım yolları
11 Seçilen bir romanın sınıf içinde tartışılması
12 Roman bölümleri gruplarca kullanılarak ders planlanılması- mikro-öğretim
13 Çeşitli aktivite örnekleri- sunumlar
14 Sunumlara devam
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Lazar, G. (1993). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers (Cambridge Teacher Training and Development). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511733048
İnan, B. &Yüksel, D. (2013) Literature and Language Teaching a Course Book. Ankara: Pegem Akademi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Mutlak değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 10 70
Ödevler 1 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 1 2
OK2 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 1 2
OK3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 2 1
OK4 4 4 4 4 3 3 4 4 4 3 3 3 3 2 1 1
OK5 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 2 1 1
OK6 4 4 3 4 3 3 4 3 4 4 3 2 2 2 2 1
OK7 4 4 4 4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 2 1 1
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr