Dr. Öğr. Üyesi Dilek SOYLU BAŞTUĞ Bursa Uudağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fransız Dili Eğitimi ABD Görükle Kampüsü TR-16059 Bursa/Türkiye E-posta: dilekbastug@uludag.edu.tr / 00902242942595
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amaçları: öğrencilere, Fransız edebiyatından seçilen kısa öykü ve roman incelemeyi, ayrıca bunları dil öğretiminde kullanmayı öğretmek, eleştirel düşünmeyi ve eser incelemeyi geliştirmek, bu tür edebi metinleri kullanarak ilgili ilkeler ve yaklaşımlar çerçevesinde ders planı hazırlama, aktivite üretmelerini sağlamak, bunları yaparken de sınıf içinde arkadaşları ve öğretmenleriyle etkileşim halinde olmalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Dil öğretiminde edebiyat türlerinden kısa öykü ve roman kullanımına odaklanır. Bunların özelliklerini ve eleştirel düşünmeyi geliştirir. Dil becerilerini geliştirme amacıyla bu tür eserleri kullanarak çeşitli aktiviteler geliştirir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Dil öğretiminde edebiyatın kullanımını öğrenir;;
2
Derinlemesine okuma ve eser inceleme yeteneğini geliştirir ve eserleri analiz eder.;;
3
Fransız kısa öykü ve roman örneklerinden okuyup analiz eder.;;
4
Her dil düzeyinde gençler ve yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar tanır ve uygular;;
5
Edebiyat eserlerinde kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeleri öğrenir;;
6
Edebiyat eserlerinde gelenekler/görenekler/âdetler; inançlar, değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançları tanır ve dil öğretimine aktarır ;;
7
Edebiyat eserlerinde siyasi, tarihî ve ekonomik özgeçmişi görür ve bunları dil öğretiminde kullanır;;
8
Edebi metinlerdeki mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımını tanır. ;
9
Eleştirel bakış açısı kullanır ve geliştirir;;
10
Kültür öğretimi yöntemlerinin kısa öykü ve roman kullanımı yoluyla belirti- len alanlarda incelemeyi geliştirir. ;;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Edebiyatın Dil Öğretimindeki yeri ve önemi
2
Edebiyatın ve türlerinin tanıtımı
3
Dil öğretiminde edebiyatın kullanım yaklaşımları
4
Üçüncü hafta konusuna devam
5
Dil öğretiminde kullanılmak üzere edebi eser seçim kriterleri
6
Kısa öykü tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım yolları
7
Kültürel farklılıklarla başa çıkma stratejileri
8
Her gruba farklı kısa öykü verilerek sınıf içinde dil öğretimi aktiviteleri hazırlanması-Kısa öykü öğretimi mikroöğretimi
9
Sunumlar
10
Roman tanıtımı ve dil öğretiminde kullanım yolları
11
Seçilen bir romanın sınıf içinde tartışılması
12
Roman bölümleri gruplarca kullanılarak ders planlanılması- mikro-öğretim
13
Çeşitli aktivite örnekleri- sunumlar
14
Sunumlara devam
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Lazar, G. (1993). Literature and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers (Cambridge Teacher Training and Development). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511733048 İnan, B. &Yüksel, D. (2013) Literature and Language Teaching a Course Book. Ankara: Pegem Akademi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Mutlak değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
7
10
70
Ödevler
1
10
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU