Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: SIN5109
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YELİZ YAZGAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: None
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: İş Tel 0224.2755024
e-mail: yazgany@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Matematik öğretimi ile ilgili temel yaklaşımların öğrenme ortamlarına yansımalarını kavrama
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, özellikle matematik eğitiminde uzmanlaşmak isteyen yüksek lisans öğrencilerinin problem çözme, yapılandırmacılık gibi yaklaşımların matematik öğretiminde ne anlama geldiklerini anlamaları beklenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Genel öğrenme yaklaşımlarının matematik öğretimiyle ilgili ilkelerini kavrama;
2 Genel öğrenme yaklaşımlarının matematik öğretimiyle ilgili uygulamalarını inceleme;
3 Sadece matematik eğitimine yönelik yaklaşımları tanıma;
4 Matematik öğretimine yönelik yaklaşımların uygulamalarını inceleme;
5 Problem çözme ve matematiksel okuryazarlığın sınıf ortamındaki yansımalarını tartışma;
6 Matematik eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve standartları öğretim uygulamaları açısından inceleme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yapısalcı öğrenmenin temel ilkelerini kavrama
2 Yapısalcı öğrenmenin sınıf ortamına nasıl yansıtılacağını örneklerle açıklama
3 Gerçekçi Matematik Öğretimi'nin temel ilkelerini kavrama
4 Gerçekçi Matematik Öğretimi'nin sınıf ortamına nasıl yansıtılacağını örneklerle açıklama
5 Aktif öğrenme ve etkinlik kavramlarının altında yatan mantığı anlama
6 Aktif öğrenme ve etkinlik kavramlarının sınıf ortamında nasıl hayata geçirileceğini örneklerle açıklama
7 Problem çözme öğretiminin temel ilkelerini kavrama
8 Problem çözme öğretiminin sınıf ortamında nasıl gerçekleştirileceğini örneklerle açıklama
9 Buluş yoluyla öğrenmenin temel ilkelerini açıklama
10 Buluş yoluyla öğrenmeye uygun etkinlik örnekleri bulma veya tasarlama
11 Matematiksel okuryazarlık kavramını, bileşenlerini, becerilerini açıklama
12 Matematiksel okuryazarlığa uygun sorular bulma veya tasarlama
13 Ulusal ve uluslararası bazı kurum ve standartları öğretim uygulamaları açısından inceleme
14 Dersin genel değerlendirmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Murat Altun, Matematik Öğretimi (Eğitim ve Sınıf Öğretmenleri İçin)
George Polya, Nasıl Çözmeli?
Murat Altun, Matematik Okuryazarlığı El Kitabı
Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödevlendirme
Açıklama Öğrenciler, derste öğrendiklerini bizzat uygulamaları gereken ödevlerle değerlendirilecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 12 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 1 4 1 1 1 1
OK2 4 1 1 1 1 1
OK3 1 4 1 1 1 1
OK4 1 1 1 4 1 1
OK5 1 1 1 1 5 1
OK6 1 1 1 1 1 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr