Matematik öğretimi ile ilgili temel yaklaşımların öğrenme ortamlarına yansımalarını kavrama
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders, özellikle matematik eğitiminde uzmanlaşmak isteyen yüksek lisans öğrencilerinin problem çözme, yapılandırmacılık gibi yaklaşımların matematik öğretiminde ne anlama geldiklerini anlamaları beklenmektedir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Genel öğrenme yaklaşımlarının matematik öğretimiyle ilgili ilkelerini kavrama;
2
Genel öğrenme yaklaşımlarının matematik öğretimiyle ilgili uygulamalarını inceleme;
3
Sadece matematik eğitimine yönelik yaklaşımları tanıma;
4
Matematik öğretimine yönelik yaklaşımların uygulamalarını inceleme;
5
Problem çözme ve matematiksel okuryazarlığın sınıf ortamındaki yansımalarını tartışma;
6
Matematik eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve standartları öğretim uygulamaları açısından inceleme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Yapısalcı öğrenmenin temel ilkelerini kavrama
2
Yapısalcı öğrenmenin sınıf ortamına nasıl yansıtılacağını örneklerle açıklama
3
Gerçekçi Matematik Öğretimi'nin temel ilkelerini kavrama
4
Gerçekçi Matematik Öğretimi'nin sınıf ortamına nasıl yansıtılacağını örneklerle açıklama
5
Aktif öğrenme ve etkinlik kavramlarının altında yatan mantığı anlama
6
Aktif öğrenme ve etkinlik kavramlarının sınıf ortamında nasıl hayata geçirileceğini örneklerle açıklama
7
Problem çözme öğretiminin temel ilkelerini kavrama
8
Problem çözme öğretiminin sınıf ortamında nasıl gerçekleştirileceğini örneklerle açıklama
9
Buluş yoluyla öğrenmenin temel ilkelerini açıklama
10
Buluş yoluyla öğrenmeye uygun etkinlik örnekleri bulma veya tasarlama
Matematiksel okuryazarlığa uygun sorular bulma veya tasarlama
13
Ulusal ve uluslararası bazı kurum ve standartları öğretim uygulamaları açısından inceleme
14
Dersin genel değerlendirmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Murat Altun, Matematik Öğretimi (Eğitim ve Sınıf Öğretmenleri İçin) George Polya, Nasıl Çözmeli? Murat Altun, Matematik Okuryazarlığı El Kitabı Yeliz Yazgan, Çiğdem Arslan, Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
4
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
5
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ödevlendirme
Açıklama
Öğrenciler, derste öğrendiklerini bizzat uygulamaları gereken ödevlerle değerlendirilecektir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
4
12
48
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
14
14
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU