hyurtseven@uludag.edu.tr Eğitim Fakültesi E Blok 113 Nolu oda
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında, öğretmen adaylarının P4C yöntemini tanımaları ve çocuk edebiyatı metinleri aracılığıyla Türkçe Dersi Öğretim Programı özel amaçları çerçevesinde uygulamalar geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öğretmen adaylarının P4C temelli düşünmeye uygun metinlerin içeriklerini kavramları, eleştirel düşünmeye uygun sorular oluşturabilmeleri ve kavramlar üzerinde sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirebilmeleri beklenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders ile öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye dayalı çocuk edebiyatı metni seçimi ve felsefi soru oluşturma becerilerini geliştirerek mesleki gelişimlerine katkı sağlamaları beklenmektedir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
P4C yönteminin ilkelerini tanır. ;
2
Yönteme uygun çocuk edebiyatı metinleri seçer.;
3
Eleştirel düşünmeye dayalı sorular oluşturur. ;
4
Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen kazanımlar çerçevesinde çocuk edebiyatı metinlerine dayalı P4C uygulamaları gerçekleştirir. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Çocuklarla felsefe eğitiminin tarihsel gelişimi, amacı ve önemi
2
Bir öğretim yöntemi olarak P4C’nin ilkeleri, sorgulayan topluluğun özellikleri
Öğretmen adaylarının seçtiği metinlerin ve felsefi soruların değerlendirilmesi
8
Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
9
Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
10
Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
11
Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
12
Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
13
Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
14
Dönem değerlendirmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Akkocaoğlu Çayır, N. (2021). İlkokul İçin Uygulama Örnekleriyle Öğretmenler İçin Çocuklarla Felsefe (P4C) Rehberi. Pegem Akademi. Dikmelik, E. (2022). Sorgulayan Çocuklar & Çocuklarla Felsefe El Kitabı. Epsilon. Jana, M. L. ve Burroughs, M.D. (2023). Eğitimde Felsefe - Okullarda Sorgulama ve Diyalog. Say Yayınları Matthews, G. B. (2023). Felsefe ve Çocuk-Çocukların Felsefi Sorularına Yanıt Vermek. Say Yayınları. Süvaroğlu, S., Peker, B., Peker Antepe, N. Ve Tavuş, Ö. (2022). Çocuklarla Topluluklarla Felsefe Uygulama El Kitabı 1. Mela Yayınları. White, D. A. (2018). Çocuklar için Felsefe. ODTÜ Worley, P (2019). Felsefe Makinesi-Bir Yol Haritası: Çocuklar için Felsefe (P4C) Nasıl Yapılır? Paraşüt Kitap
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme için ödev (performans değerlendirme) ve açık uçlu sınav kullanılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim
Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
2
5
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU