Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE P4C UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE P4C UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: TUR0017
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi HATİCE YURTSEVEN YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hyurtseven@uludag.edu.tr
Eğitim Fakültesi E Blok 113 Nolu oda
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders kapsamında, öğretmen adaylarının P4C yöntemini tanımaları ve çocuk edebiyatı metinleri aracılığıyla Türkçe Dersi Öğretim Programı özel amaçları çerçevesinde uygulamalar geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Bu kapsamda öğretmen adaylarının P4C temelli düşünmeye uygun metinlerin içeriklerini kavramları, eleştirel düşünmeye uygun sorular oluşturabilmeleri ve kavramlar üzerinde sorgulayıcı bir bakış açısı geliştirebilmeleri beklenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders ile öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye dayalı çocuk edebiyatı metni seçimi ve felsefi soru oluşturma becerilerini geliştirerek mesleki gelişimlerine katkı sağlamaları beklenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 P4C yönteminin ilkelerini tanır. ;
2 Yönteme uygun çocuk edebiyatı metinleri seçer.;
3 Eleştirel düşünmeye dayalı sorular oluşturur. ;
4 Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen kazanımlar çerçevesinde çocuk edebiyatı metinlerine dayalı P4C uygulamaları gerçekleştirir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuklarla felsefe eğitiminin tarihsel gelişimi, amacı ve önemi
2 Bir öğretim yöntemi olarak P4C’nin ilkeleri, sorgulayan topluluğun özellikleri
3 Kolaylaştırıcı nitelikleri, kullanılabilecek yöntemler
4 Metin seçimi ve felsefi soru oluşturma
5 Örnek P4C uygulaması
6 Örnek P4C uygulaması
7 Öğretmen adaylarının seçtiği metinlerin ve felsefi soruların değerlendirilmesi
8 Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
9 Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
10 Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
11 Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
12 Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
13 Öğretmen adaylarının P4C uygulamaları
14 Dönem değerlendirmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akkocaoğlu Çayır, N. (2021). İlkokul İçin Uygulama Örnekleriyle Öğretmenler İçin Çocuklarla Felsefe (P4C) Rehberi. Pegem Akademi.
Dikmelik, E. (2022). Sorgulayan Çocuklar & Çocuklarla Felsefe El Kitabı. Epsilon.
Jana, M. L. ve Burroughs, M.D. (2023). Eğitimde Felsefe - Okullarda Sorgulama ve Diyalog. Say Yayınları
Matthews, G. B. (2023). Felsefe ve Çocuk-Çocukların Felsefi Sorularına Yanıt Vermek. Say Yayınları.
Süvaroğlu, S., Peker, B., Peker Antepe, N. Ve Tavuş, Ö. (2022). Çocuklarla Topluluklarla Felsefe Uygulama El Kitabı 1. Mela Yayınları.
White, D. A. (2018). Çocuklar için Felsefe. ODTÜ
Worley, P (2019). Felsefe Makinesi-Bir Yol Haritası: Çocuklar için Felsefe (P4C) Nasıl Yapılır? Paraşüt Kitap
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme için ödev (performans değerlendirme) ve açık uçlu sınav kullanılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 3 5 3 1 3 5 5 2 1 1 1 2 1 2
OK2 1 1 2 5 2 2 3 5 5 2 1 1 2 2 1 2
OK3 1 1 3 5 2 1 2 5 5 3 1 2 1 2 1 3
OK4 1 1 3 5 4 2 3 5 5 3 1 2 1 2 1 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr