1 | Dersin Adı: | MODERN TÜRK ŞİİRİ İNCELEMELERİ |
2 | Dersin Kodu: | TUR0016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Levent Ali Çanaklı Bursa Uludağ Ünivesitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Görükle-Nilüfer/Bursa alicanakli@uludag.edu.tr 02242955029 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere Modern Türk şiirinin önemli şairlerini tanıtmak, örnek şiir incelemeleriyle Türk edebiyatının gelişimi ve yönelimlerini göstermek, öğrencilerin şiir inceleme yöntemlerini kavramalarını ve farklı şiirlere uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersin, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçenin zenginliklerini şiir yoluyla öğrenmelerine, Türk şiirinin önemli isim, örnek ve aşamalarını tanımalarına ve Türkçe derslerinde şiir metinlerini işlerken yararlanabilecekleri yöntemleri kavramalarına katkı sağlaması beklenmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriği, işleniş yöntemi, değerlendirme ilkeleri. Modernlik ve modern edebiyat kavramlarının incelenmesi. | |
2 | Şiirin temel kavramları, modern Türk şiirinde yönelimler | |
3 | Şiir inceleme yöntemleri | |
4 | Mehmet Akif Ersoy-Süleymaniye Kürsüsünde | |
5 | Yahya Kemal Beyatlı-Süleymaniye’de Bayram Sabahı | |
6 | Yahya Kemal Beyatlı-Açık Deniz | |
7 | Nazım Hikmet-Salkımsöğüt, Kuva-yı Milliye | |
8 | Necip Fazıl Kısakürek-Sakarya Türküsü | |
9 | Ahmet Hamdi Tanpınar-Bursa’da Zaman | |
10 | Attila İlhan-Ben Sana Mecburum | |
11 | Sezai Karakoç-Ötesini Söylemeyeceğim | |
12 | Turgut Uyar-Kurtarmak Bütün Kaygıları | |
13 | Behçet Necatigil-Yorum Korkusu | |
14 | İsmet Özel-Mataramda Tuzlu Su |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I-II, İstanbul, 1984. İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul, 1991. Bilge Ercilasun, Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler, Ankara, 1997. Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, Ankara, 1998. Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (Şiir), Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum, 2010. Nurullah Çetin, Şiir Tahlilleri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2021. Rene Wellek-Austin Warren, Edebiyat Biliminin Temelleri, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1983. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Yazılı Sınav Düz anlatım Tartışma Soru-cevap | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 7 | 1 | 7 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |