Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MODERN TÜRK ŞİİRİ İNCELEMELERİ
1 Dersin Adı: MODERN TÜRK ŞİİRİ İNCELEMELERİ
2 Dersin Kodu: TUR0016
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. LEVENT ALI ÇANAKLI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Levent Ali Çanaklı
Bursa Uludağ Ünivesitesi Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Görükle-Nilüfer/Bursa
alicanakli@uludag.edu.tr
02242955029
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere Modern Türk şiirinin önemli şairlerini tanıtmak, örnek şiir incelemeleriyle Türk edebiyatının gelişimi ve yönelimlerini göstermek, öğrencilerin şiir inceleme yöntemlerini kavramalarını ve farklı şiirlere uygulayabilmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçenin zenginliklerini şiir yoluyla öğrenmelerine, Türk şiirinin önemli isim, örnek ve aşamalarını tanımalarına ve Türkçe derslerinde şiir metinlerini işlerken yararlanabilecekleri yöntemleri kavramalarına katkı sağlaması beklenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Modernlik ve modern şiir/edebiyat kavramlarının hangi anlamlarda kullanıldığını bilir.;
2 Toplumun duygu ve düşüncelerinin edebî eserlere nasıl yansıdığını gözlemleyebilir.;
3 Şiirle ilgili temel kavramları tanır.;
4 Şiir incelemesi için eser, yazar ve okur merkezli yöntemler arasından uygun yöntemi/yöntemleri belirleyip uygulayabilir.;
5 Şiir incelemesi yoluyla şiirin bir sanat eseri olarak değerini belirleyebilir.;
6 Şiir incelemesi yoluyla edindiği bilgi ve beceriyi, Türkçe derslerindeki şiir metinlerinin işlenmesinde kullanabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği, işleniş yöntemi, değerlendirme ilkeleri. Modernlik ve modern edebiyat kavramlarının incelenmesi.
2 Şiirin temel kavramları, modern Türk şiirinde yönelimler
3 Şiir inceleme yöntemleri
4 Mehmet Akif Ersoy-Süleymaniye Kürsüsünde
5 Yahya Kemal Beyatlı-Süleymaniye’de Bayram Sabahı
6 Yahya Kemal Beyatlı-Açık Deniz
7 Nazım Hikmet-Salkımsöğüt, Kuva-yı Milliye
8 Necip Fazıl Kısakürek-Sakarya Türküsü
9 Ahmet Hamdi Tanpınar-Bursa’da Zaman
10 Attila İlhan-Ben Sana Mecburum
11 Sezai Karakoç-Ötesini Söylemeyeceğim
12 Turgut Uyar-Kurtarmak Bütün Kaygıları
13 Behçet Necatigil-Yorum Korkusu
14 İsmet Özel-Mataramda Tuzlu Su
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I-II, İstanbul, 1984.
İnci Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul, 1991.
Bilge Ercilasun, Yeni Türk Edebiyatı Üzerine İncelemeler, Ankara, 1997.
Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, Ankara, 1998.
Ali İhsan Kolcu, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı (Şiir), Salkımsöğüt Yayınları, Erzurum, 2010.
Nurullah Çetin, Şiir Tahlilleri, Akçağ Yayınları, Ankara, 2021.
Rene Wellek-Austin Warren, Edebiyat Biliminin Temelleri, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara, 1983.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik Yazılı Sınav Düz anlatım Tartışma Soru-cevap
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 3 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 7 1 7
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 0 1 2 2 0 1 2 2 0 0 0 0 0 0 4
OK2 2 2 1 3 0 0 0 2 3 0 0 0 0 0 2 1
OK3 4 0 0 3 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 5
OK4 5 0 0 3 0 0 2 2 0 0 0 0 0 0 0 5
OK5 5 2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK6 0 0 4 5 0 2 0 0 0 0 0 2 0 0 3 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr