Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI
1 Dersin Adı: TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI
2 Dersin Kodu: TUR0011
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA ULUOCAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: muluocak@uludag.edu.tr-0 (224) 2755038 Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B Blok Görükle / Bursa)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin Türkçenin güncel sorunlarının farkında olmasını sağlamak. Bu sorunların sebepleri ve çözüm yolları üzerinde değerlendirmelerde bulunmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türkçenin güncel sorunlarına karşı farkındalık oluşturmaya katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk dilinin ve bu dille yaratılmış edebiyat eserlerinin özelliklerini bilir ve bu özellikleri yapılacak çalışmalarda değerlendirir.;
2 Dilin ve edebiyatın Türk kültürünün temeli olduğunu bilir;
3 Alanındaki güncel bilgileri, bilimsel araştırmaları analiz eder.;
4 Türkçenin güncel sorunlarıyla ilgili tartışmaları yorumlar;
5 Türkçeyi doğru ve etkili bir biçimde kullanma alışkanlığı kazanma;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkçenin güncel sorunlarının tespiti ve sınıflandırılması
2 Türkçe öğretiminin sorunları
3 Dil bilgisi öğretiminin sorunları
4 Türkçenin yabancı dillerin etkisinden kaynaklanan sorunları
5 İmlâda görülen sorunlar
6 Dil kirliliği sorunu
7 Yabancı kelimelere karşılıklar bulma sorunu
8 Sözcük türlerinin sınıflandırılması sorunu
9 Eklerin sınıflandırılması sorunu
10 Bilim dili sorunu
11 Birleşik cümle sorunu
12 Standart dilde yerelleşme sorunu
13 Fiillerde çatı sorunu
14 Cümlenin ögeleriyle ilgili sorunlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Türkçenin Çağdaş Sorunları, Prof. Dr. Gürer Gülsevin, Doç. Dr. Erdoğan Boz (Editörler), Divan Yayınevi, İstanbul 2006.
Türk Gramerinin Sorunları Toplantısı (22-23 Ekim 1993) TDK Yayınları, Ankara 1995.
Türk Gramerinin Sorunları II, TDK Yayınları, Ankara 1999.
Kerime Üstünova, Dil Bilgisi Sorunları, Kesit Yayınları, İstanbul 2002.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli testler.
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr