Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON
1 Dersin Adı: SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON
2 Dersin Kodu: TUR0008
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EROL OGUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Dr. EROL OGUR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü
Türkçe Eğitimi ABD
Görükle/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilere; etkili ve güzel konuşma yeterlikleri kazandırılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler sözlü iletişimde kültür dilinin gerektirdiği konuşma özelliklerini uygularlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sesleri, sözleri, ses ve söze yardımcı olan ögeleri yerli yerinde kullanır. ;
2 Konuşma organlarını tanır ve doğru nefes tekniklerini kullanır. ;
3 Beden dili, mimik ve jest kullanımı yönünden kişisel gelişim gösterir.;
4 Konuşma sırasında oluşabilecek sorunlar karşısında çözüm üretme becerisi kazanır.;
5 Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşmalar yaparak özgüven kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Diksiyon dersinin içeriği ve önemi hakkı öğrenciye bilgi verilmesi. Kaynakça kitap ve yazılı metinlerin önerilmesi…
2 Dilin tanımı… Diksiyonun tanımı… Diksiyonun amacı… Konuşmanın tanımı… Üslup çeşitleri; Sade üslup, yüksek üslup, karışık üslup…
3 Konuşma eğitiminin kazanımları. Anlatım ve anlatımın özellikleri.
4 Konuşmanın Yazma Sürecinden Farklılıkları, İyi bir konuşma sesinin ve konuşmacının özellikleri
5 İşlevleri açısından başlıca konuşma türleri
6 Ünlüler, dudakların durumuna göre ünlüler, çenenin durumuna göre ünlüler. Çıkış yerlerine göre ünsüzler; Dudak ünsüzleri, diş ünsüzleri, damak ünsüzleri, gırtlak ünsüzleri, diş-damak ünsüzleri… Ses yolundan çıkışlarına göre ünsüzler; sert ünsüzler, yumuşak ünsüzler…
7 Solunum nedir? Tanımı ve tartışılması… Solunum yöntemleri hakkında bilgi verilmesi… Soluk alma çeşitleri; Göğüs solunumu, diyafram solunumu… Doğru soluk alma ve soluma teknikleri hakkında bilgi verilmesi ve uygulamalı gösterilmesi…
8 Vurgu, durak, ulama: Örnekler ve uygulamalar
9 Vurgu, durak ve ulamaya dikkat ederek metin okuma çalışmaları
10 Türkçenin söyleyiş özellikleri
11 Konuşmaların planlanması: Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşmaların planlanması. Konuşmalarda beden dilinin kullanılması ve özellikleri.
12 Ses organlarını geliştirme çalışmaları. Boğumlanma çalışmaları.
13 Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma çalışmaları
14 Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Nüzhet ŞENBAY (2005). Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
2) Sırrı ER (2013). Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon, Hayat, İstanbul.
3) Suat TAŞER (2020). Konuşma Eğitimi, Pegasus Yayınları, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Tanımlayıcı ve biçimlendirici değerlendirme yaklaşımlarından yararlanılır.
Açıklama Ödev ve yarıyıl sonu sınavında puanlama anahtarı kullanılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 4 1 1 4 1 4 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 4 1 1 4 1 4 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 1 1 4 1 1 4 1 4 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 4 1 1 4 1 4 1 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 4 1 1 4 1 4 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr