1 | Dersin Adı: | KANITA DAYALI HEMŞİRELİK |
2 | Dersin Kodu: | HEM2208 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Seda PEHLİVAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
pehlivans@uludag.edu.tr 02242942462 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları konusunda farkındalık oluşturmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinikte kullanılmasını sağlandığında hemşirelik bakımının kalitesi artacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kanıt Nedir, Kanıt Türleri ve Düzeyleri | |
2 | Kanıta Dayalı Uygulamaların Tarihsel Gelişimi | |
3 | Kanıta Dayalı Hemşirelik ve Önemi | |
4 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulanması ve Engeller | |
5 | Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma | |
6 | Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler | |
7 | Kanıt Dayalı Uygulama bilgi kaynakları | |
8 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri | |
9 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri | |
10 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri | |
11 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri | |
12 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri | |
13 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri | |
14 | Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Jolley J. Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004. Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001. -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 305-310. Çopur, E. Ö., Kuru, N., & Seyman, Ç. C. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2), 51-55. Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı | |
Açıklama | 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 28 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |