Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KANITA DAYALI HEMŞİRELİK
1 Dersin Adı: KANITA DAYALI HEMŞİRELİK
2 Dersin Kodu: HEM2208
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Seda PEHLİVAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: pehlivans@uludag.edu.tr
02242942462
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları konusunda farkındalık oluşturmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının klinikte kullanılmasını sağlandığında hemşirelik bakımının kalitesi artacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kanıta dayalı uygulamalar ile ilgili bilgiye ulaşabilme;
2 Kanıta dayalı bilgiyi hasta bakımında kullanabilecek yeterlilikte öğrenme;
3 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yararlarını bilme;
4 Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını klinikte kullanımı konusunda istekli olma ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kanıt Nedir, Kanıt Türleri ve Düzeyleri
2 Kanıta Dayalı Uygulamaların Tarihsel Gelişimi
3 Kanıta Dayalı Hemşirelik ve Önemi
4 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulanması ve Engeller
5 Kanıt türleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma
6 Kanıt türleri; kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler
7 Kanıt Dayalı Uygulama bilgi kaynakları
8 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
9 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
10 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
11 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
12 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
13 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
14 Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulama Örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Jolley J. Hemşirelik ve Sağlık Bakımı Profesyonelleri İçin Araştırma ve Kanıta Dayalı Uygulamaya Giriş. Nobel Akademik Yayıncılık.
Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004.
Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001.
-Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, 2021, Ss: 305-310.
Çopur, E. Ö., Kuru, N., & Seyman, Ç. C. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2), 51-55.
Şenyuva, E. (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 24(1), 59-65.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı
Açıklama 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 28 28
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 36 36
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 5 5 4 4 3 1 3 1 3 3 2 1 1
OK2 5 5 5 3 3 2 2 3 1 2 3 2 1 1
OK3 5 5 5 4 3 2 2 3 2 2 3 2 1 1
OK4 5 5 5 4 4 3 1 3 2 2 3 2 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr