Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT ve ESTETİK
1 Dersin Adı: SANAT ve ESTETİK
2 Dersin Kodu: SOS2009
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Gülser AKTAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Gülser AKTAN
gaktan@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, Görükle Kampüsü / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Estetik ile sanat felsefesi arasındaki farklılıkları görmek, güzelliğin öznel ve nesne boyutlarını kavramak, farklı sanat türlerini tanımak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Estetik ile sanat felsefesi arasındaki farklılıkları görür, güzelliğin öznel ve nesne boyutlarını kavrar, farklı sanat türlerini tanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Estetik bir bilinç ve bakış açısı kazanmak.;
2 Sanatları farklı ölçütlere göre sınıflamak.;
3 Sanatın bireyin ve toplumun hayatında yerine getirdiği işlevleri görmek.;
4 Farklı sanat anlayışlarını tanımak.;
5 20. yüzyılda estetik özcülüğün yerini anti-özcülüğe bırakmasını görebilmek.;
6 Sanat Eleştirisinin temellerini ve türlerini tanımak;
7 Estetik bir bilinç kazanmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Estetiğin Felsefenin bir dalı olarak tanımlanması: Estetiğin konu alanının, estetik fenomenlerin felsefesi, sanat felsefesi ve sanat eleştirisi olarak üçe bölünmesi.
2 Estetiğin temel kavramları: Esnetik özne, estetik nesne.
3 Estetik Değer: Güzellik kavramı. Sanatsal ve doğal güzellik ayrımı. Güzelliğin öznel ve nesnel boyutları.
4 Estetik Yargının özellikleri: Ortak estetik yargıların imkânı.
5 Estetik Öznelcilik/Görecilik – Estetik Nesnelcilik/Mutlakçılık.
6 Sanatların öznel ve nesnel ölçütlere göre sınıflanması.
7 Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Platon’un mimetik sanat anlayışı.
8 Aristoteles’in mimetik ve kathartik sanat anlayışı.
9 Romantik sanat anlayışı: Schiller’in oyun olarak sanat anlayışı.
10 Formalist Sanat Anlayışı: İfadeci Sanat Anlayışı.
11 Anti Özcü Sanat Kuramlarına Giriş: Kurumsal Sanat Anlayışı, Tarihselci Sanat Anlayışı
12 Postmodern Sanat Anlayışı; Sanat Akımlarının Tanıtılması.
13 Modern sanat akımları.
14 Sanat Eleştirisi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: N. Bozkurt, Sanat ve Estetik Kuramları, Bursa, Say yay, 2006
Ahmet Cevizci, Felsefe, Ankara, Nobel yayınları, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları çoktan seçmeli test
Açıklama Dersi alan öğrenci sayısına göre mutlak değerlendirme ya da bağıl değerlendirme yapılır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 1 18 18
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 3 5 3 4 5 4 5 5 5 4 5 4 0 0
OK2 2 4 3 4 4 4 5 4 4 4 5 5 0 0
OK3 2 5 5 5 4 5 3 4 3 4 5 4 0 0
OK4 4 3 3 4 4 5 4 4 5 4 4 4 0 0
OK5 3 4 4 4 4 3 5 4 5 4 5 5 0 0
OK6 5 4 4 5 4 4 4 5 5 4 4 4 0 0
OK7 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr