Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ANTROPOMETRİ
1 Dersin Adı: ANTROPOMETRİ
2 Dersin Kodu: GK022
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Hüseyin TOPÇU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üye Zaim Alparslan ACAR
zaim@uludag.edu.tr
02242940688
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere; antropometrik ölçümleri kavratmak, bu ölçümlerin yorumlanmasını öğretmek, antropometrinin kinetik ve egzersiz ile olan bağlantısını kavratmak, spor ve egzersize olan etkisini öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sporda antropometrik kavramlar ve ölçümler hakkında yeterliliğe sahip olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Antropometrik ölçümleri uygulayabilme ve yorumlayabilme..;
2 Somatotip belirleyebilme. ;
3 Antropometrik ölçümlerin egzersiz ile olan bağlantısını belirleyebilme. ;
4 Ölçüm sonuçlarına göre antrenman programlarını düzenleyebilme. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anatomik pozisyonlar, tanımlar
2 Anatomik noktalar.
3 Büyüme ve gelişme
4 Ölçme teknikleri ve tanımlar
5 Uzunluk ölçümleri.
6 Çevre ölçümleri. Çap ölçümleri.
7 Skinfold ölçümleri.
8 Somatotiplerin dağılımı ve noktalanması, somatogram
9 Vücut kompozisyonu değerlendirme yöntemleri
10 Vücut kompozisyonunun antropometrik yöntemle değerlendirilmesi
11 Beden yapısı ve uygunluk çalışmaları
12 Yetenek seçiminde yapısal faktörler
13 Ölçümlerin yorumlanması ve antrenman programlarına yansıtılması
14 Ölçümlerin yorumlanması ve antrenman programlarına yansıtılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Zorba E., Ziyagil M.A.: Vücut Kompozisyonları ve Ölçüm Metotları. Gen Matbaacılık, Trabzon, 1995. Roger Eston, Thomas Reilly, Kinanthropometry and Exercise Physiology Laboratory Manual, E&FN SPON, London, 1996.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları ödev ve ara sınav toplamları %40 Final sınavı %60 oranında olacaktır.
Açıklama klasik değerlendirme yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 6 6
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 4 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 0 0 0 3 0 0 0 4 0 0 0 2 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr