Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: MB002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
Doç.Dr. Recep Görgülü
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof.Dr.Nimet Haşıl Korkmaz
nhasil@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940686
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107532
19 Dersin Amacı Çocuk, çocuk psikolojisi hakkında bilgi kazandırma ve teorik olarak çocuk psikolojisine ilişkin farklı yaklaşımlar konusunda bilgilendirme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adaylarının çocuklar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar.;
2 Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar.;
3 Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar.;
4 Çocukluk döneminde görülebilecek uyum ve davranım problemlerini açıklar.;
5 Çocukluk dönemindeki uyum problemlerini gelişimsel bir perspektifle açıklar. ;
6 Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bilir.;
7 Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini bilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler
2 Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri
3 Doğum Öncesi Gelişim
4 Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
5 İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
6 Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
7 Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri
8 Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım)
9 Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım)
10 Çocuklarda ruh sağlığı bozuklukları
11 Çocukluk çağında görülen ruhsal sorunlar
12 Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri
13 Özel gereksinimleri olan çocuklar
14 Covid 19 sürecinde Çocukların ruh sağlığı korumak için neler yapılmalıdır?
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Antrock, J.W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çev. Ed. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Yay.
Berk, L.E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Çeviri Editörü: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan. Yedinci Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yay
Trawick-Swith, J. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çev. Ed. Berrin Akman. Ankara: Nobel Y.
Horward, V.F. & Williams, B. & Lepper, C.E. (2001). Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar. Çev. Ed. Gönül Akçamete. Ankara: Nobel Y.
Kaya, A. (Ed.). (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem
Piaget, J. (2005). Çocuğun Gözüyle Dünya. Çev. İsmail Yerguz. Ankara: Dost
Piaget, J. (2007). Çocukta Karar Verme ve Akıl Yürütme. Çev. Yusuf Turan Günaydın. Ankara: Palme
Piaget, J. (2007). Çocukta Dil ve Düşünme. Çev. Yusuf Turan Günaydın. Ankara: Palme
Evans, R.I. (1999). Piaget, J. (1973). İnsan ve Fikirleri. Çev. Şebnem Çiftçioğlu. Ankara: Doruk Yay.
Gerrig, J.G. ve Zimbardo, P. (2012). Psikolojiye Giriş. 19. Basımdan Çeviri. Gamze Sart. Ankara: Nobel
Cansever, G. (1985). İçimdeki Ben: Freud Görüşünün Açıklaması. İstanbul: Beta Y. Chomsky, Noam (2001). Dil ve Zihin. 5. Baskı. Ankara: Ayraç Y.
Fancher, R.E. (1990). Ruhbilimin Öncüleri. Çev. Aziz Yardımlı. İstanbul: İdea Y
Salk, Lee (2006). Çocuğun Duygusal Sorunları. İstanbul: Remzi K.
Schultz, D. P. & Schultz, S.E. (2001). Modern Psikoloji Tarihi. İstanbul: Kaknüs Psikoloji Y.
İnanç, B.Y. ve dğ. (2005). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Adana: Nobel Y.
Yazgan-İnanç, B. (2011). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem
Illich, Ivan (1985). Okulsuz Toplum. Bilim ve Sanat Yay.
Goleman, D. (2007): Duygusal Zeka. Çev. Banu Seçkin Yılmaz. 31. Baskı. İstanbul: Varlık Y.
Trautner, H.M. (1991). Lehrbuch der Enwicklungspsyhologie 1-2; Zürih: Hogrefe.
Lewotin, Richard (2007). Üçlü Sarmal: Gen, Organizma ve Çevre. 2. basım. Çev. Ergi Deniz Özsoy. Tübitak Populer Bilim Kitapları. Ankara: Aydoğdu Ofset Matbaacılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik ve Çoktan seçmeli sorular
Açıklama Analiz ve sentez becerisini kazanmayı sağlar.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 0 4 20
Projeler 5 4 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 6 5 30
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr