1 | Dersin Adı: | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MB002 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç.Dr. Recep Görgülü |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof.Dr.Nimet Haşıl Korkmaz nhasil@uludag.edu.tr, tlf: 02242940686 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE |
18 | Dersin Web Adresi: | http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107532 |
19 | Dersin Amacı | Çocuk, çocuk psikolojisi hakkında bilgi kazandırma ve teorik olarak çocuk psikolojisine ilişkin farklı yaklaşımlar konusunda bilgilendirme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adaylarının çocuklar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | |
2 | Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri | |
3 | Doğum Öncesi Gelişim | |
4 | Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | |
5 | İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | |
6 | Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | |
7 | Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | |
8 | Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | |
9 | Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | |
10 | Çocuklarda ruh sağlığı bozuklukları | |
11 | Çocukluk çağında görülen ruhsal sorunlar | |
12 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | |
13 | Özel gereksinimleri olan çocuklar | |
14 | Covid 19 sürecinde Çocukların ruh sağlığı korumak için neler yapılmalıdır? |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Antrock, J.W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çev. Ed. Galip Yüksel. Ankara: Nobel Yay. Berk, L.E. (2013). Bebekler ve Çocuklar. Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Çeviri Editörü: Nesrin Işıkoğlu Erdoğan. Yedinci Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Yay Trawick-Swith, J. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Çev. Ed. Berrin Akman. Ankara: Nobel Y. Horward, V.F. & Williams, B. & Lepper, C.E. (2001). Özel Gereksinimi Olan Küçük Çocuklar. Çev. Ed. Gönül Akçamete. Ankara: Nobel Y. Kaya, A. (Ed.). (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Piaget, J. (2005). Çocuğun Gözüyle Dünya. Çev. İsmail Yerguz. Ankara: Dost Piaget, J. (2007). Çocukta Karar Verme ve Akıl Yürütme. Çev. Yusuf Turan Günaydın. Ankara: Palme Piaget, J. (2007). Çocukta Dil ve Düşünme. Çev. Yusuf Turan Günaydın. Ankara: Palme Evans, R.I. (1999). Piaget, J. (1973). İnsan ve Fikirleri. Çev. Şebnem Çiftçioğlu. Ankara: Doruk Yay. Gerrig, J.G. ve Zimbardo, P. (2012). Psikolojiye Giriş. 19. Basımdan Çeviri. Gamze Sart. Ankara: Nobel Cansever, G. (1985). İçimdeki Ben: Freud Görüşünün Açıklaması. İstanbul: Beta Y. Chomsky, Noam (2001). Dil ve Zihin. 5. Baskı. Ankara: Ayraç Y. Fancher, R.E. (1990). Ruhbilimin Öncüleri. Çev. Aziz Yardımlı. İstanbul: İdea Y Salk, Lee (2006). Çocuğun Duygusal Sorunları. İstanbul: Remzi K. Schultz, D. P. & Schultz, S.E. (2001). Modern Psikoloji Tarihi. İstanbul: Kaknüs Psikoloji Y. İnanç, B.Y. ve dğ. (2005). Gelişim Psikolojisi. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Adana: Nobel Y. Yazgan-İnanç, B. (2011). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Illich, Ivan (1985). Okulsuz Toplum. Bilim ve Sanat Yay. Goleman, D. (2007): Duygusal Zeka. Çev. Banu Seçkin Yılmaz. 31. Baskı. İstanbul: Varlık Y. Trautner, H.M. (1991). Lehrbuch der Enwicklungspsyhologie 1-2; Zürih: Hogrefe. Lewotin, Richard (2007). Üçlü Sarmal: Gen, Organizma ve Çevre. 2. basım. Çev. Ergi Deniz Özsoy. Tübitak Populer Bilim Kitapları. Ankara: Aydoğdu Ofset Matbaacılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik ve Çoktan seçmeli sorular | |
Açıklama | Analiz ve sentez becerisini kazanmayı sağlar. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 4 | 20 |
Ödevler | 0 | 4 | 20 |
Projeler | 5 | 4 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 6 | 5 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |