1 | Dersin Adı: | DİJİTAL MEDYA ve TOPLUM |
2 | Dersin Kodu: | SSY3069 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OZAN AŞIK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Mehmet Ozan Aşık |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-44 E-Posta: ozanasik@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dijital medya, medya, teknoloji ve toplum arasında karmaşık bir ilişki yaratırken, medyanın günlük hayatımızdaki rolünü büyük ölçüde yeniden tanımlayarak bize sayısız fırsatın yanı sıra birçok zorluk da sunuyor. Bu ilişki, yeni teknolojiler, yeni eğlence biçimleri, siyasi tartışmalar için yeni mekanlar ve yeni katılım ve emek modellerinin çevrimiçi ortamda ortaya çıkmasıyla derin bir dizi dönüşümden geçmektedir. Bu ders, dijital medya ve bilgi teknolojilerine bağlı olarak sosyal, politik-ekonomik ve kültürel manzaranın nasıl değiştiğini sorgulayacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders, insan psikolojisine önemli etkisi olan dijital medya teknolojilerinin kullanımının toplumsal boyutlarını ve dijital medya ekosisteminin yarattığı sosyal ilişkilerde bireyin yeri ve rolünü anlamasında öğrencilere yardımcı olacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı ve giriş | |
2 | Dijital hayat nedir? | |
3 | Ağ toplumu | |
4 | Dijital siyaset | |
5 | Büyük veri, gözetim ve kapitalizm | |
6 | Dijital benlik | |
7 | Benliğin dijital sunumu | |
8 | Toplumsal cinsiyet ve dijital cinsellik | |
9 | Platformlar | |
10 | Dijital emek | |
11 | Dijital araştırma yöntemleri | |
12 | “Post-truth” çağ? | |
13 | Dijital sağlık | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Castells, Manuel (2000). The Rise of the Network Society. Oxford; Malden, MA: Blackwell. 2. Couldry, Nick & Mejias, Ulises (2018) “Data Colonialism: Rethinking Big Data’s Relation to the Contemporary Subject.” Television & New Media, 20(4): 336-349 3. Couldry, Nick (2012). Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practice. Cambridge: Polity Press. 4. Fuchs, Christian (2013). “Class and Exploitation on the Internet.” İçinde: Digital Labor (ed. Trebor Scholz). New York; London: Routledge (ss. 265-281). 5. Hogan, Bernie (2010). “The Presentation of Self in the Age of Social Media.” Bulletin of Science, Technology & Society, 30(6): 377-386. 6. Lupton, Deborah (2015) Digital Sociology. London; New York: Routledge. 7. Philpot, Steven et al. (2022). Using Social Media as a Platform to Publicly Disclose HIV Status among People Living with HIV: Control, Identity, Informing Public Dialogue.” Sociology of Health & Illness, 44(6): 881–898. 8. Poell, Thomas, Nieborg, David, Duffy, Brooke Erin (2022). Platforms and Cultural Production. Cambridge; Medford: Polity. 9. Schaffer, Rebecca et al. (2008). “Producing Genetic Knowledge and Citizenship through the Internet: Mothers, Pediatric Genetics, and Cybermedicine.” Sociology of Health & Illness, 30(1): 145–159. 10. Selwyn, Neil (2019). What is Digital Sociology? Cambridge; Medford: Polity. 11. Wardle, Claire & Derakhshan, Hossein (2017) “Information Disorder: Toward an Interdisciplinary Framework for Research and Policy Making.” Council of Europe report DGI(2017)09. Strasbourg Cedex (ss. 20-48). 12. Zuboff, Shoshana (2019). “Surveillance Capitalism and the Challenge of Collective Action.” New Labor Forum, 28(1): 10-29 13. Zuboff, Shoshana (2019). The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power. New York: Public Affairs. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |