Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİJİTAL MEDYA ve TOPLUM
1 Dersin Adı: DİJİTAL MEDYA ve TOPLUM
2 Dersin Kodu: SSY3069
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OZAN AŞIK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Mehmet Ozan Aşık
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-294-18-44 E-Posta: ozanasik@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dijital medya, medya, teknoloji ve toplum arasında karmaşık bir ilişki yaratırken, medyanın günlük hayatımızdaki rolünü büyük ölçüde yeniden tanımlayarak bize sayısız fırsatın yanı sıra birçok zorluk da sunuyor. Bu ilişki, yeni teknolojiler, yeni eğlence biçimleri, siyasi tartışmalar için yeni mekanlar ve yeni katılım ve emek modellerinin çevrimiçi ortamda ortaya çıkmasıyla derin bir dizi dönüşümden geçmektedir. Bu ders, dijital medya ve bilgi teknolojilerine bağlı olarak sosyal, politik-ekonomik ve kültürel manzaranın nasıl değiştiğini sorgulayacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, insan psikolojisine önemli etkisi olan dijital medya teknolojilerinin kullanımının toplumsal boyutlarını ve dijital medya ekosisteminin yarattığı sosyal ilişkilerde bireyin yeri ve rolünü anlamasında öğrencilere yardımcı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dijital medya ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamak için analitik ve kavramsal araçlar geliştirir. ;
2 Yeni· medya ve di·ji·tal teknoloji·leri·n ortaya çıkışı ile kültürel, siyasi ve ekonomik ortamların nasıl değiştiğinin bilgisine sahip olur.;
3 Dijital medyanın kişisel ve profesyonel hayatınızı nasıl etkilediğini açıklamada yardımcı olacak kavramsal araçları öğrenir ve vaka analizlerini yapabilir. ;
4 Dijital teknolojinin çeşitli sosyal pratikleri nasıl etkilediğini ve insanların dijital teknolojiyi nasıl şekillendirdiğini gösterir.;
5 Dijital araştırma tekniklerine dair bilgi sahibi olur. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve giriş
2 Dijital hayat nedir?
3 Ağ toplumu
4 Dijital siyaset
5 Büyük veri, gözetim ve kapitalizm
6 Dijital benlik
7 Benliğin dijital sunumu
8 Toplumsal cinsiyet ve dijital cinsellik
9 Platformlar
10 Dijital emek
11 Dijital araştırma yöntemleri
12 “Post-truth” çağ?
13 Dijital sağlık
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Castells, Manuel (2000). The Rise of the Network Society. Oxford; Malden, MA: Blackwell.
2. Couldry, Nick & Mejias, Ulises (2018) “Data Colonialism: Rethinking Big Data’s Relation to the Contemporary Subject.” Television & New Media, 20(4): 336-349
3. Couldry, Nick (2012). Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practice. Cambridge: Polity Press.
4. Fuchs, Christian (2013). “Class and Exploitation on the Internet.” İçinde: Digital Labor (ed. Trebor Scholz). New York; London: Routledge (ss. 265-281).
5. Hogan, Bernie (2010). “The Presentation of Self in the Age of Social Media.” Bulletin of Science, Technology & Society, 30(6): 377-386.
6. Lupton, Deborah (2015) Digital Sociology. London; New York: Routledge.
7. Philpot, Steven et al. (2022). Using Social Media as a Platform to Publicly Disclose HIV Status among People Living with HIV: Control, Identity, Informing Public Dialogue.” Sociology of Health & Illness, 44(6): 881–898.
8. Poell, Thomas, Nieborg, David, Duffy, Brooke Erin (2022). Platforms and Cultural Production. Cambridge; Medford: Polity.
9. Schaffer, Rebecca et al. (2008). “Producing Genetic Knowledge and Citizenship through the Internet: Mothers, Pediatric Genetics, and Cybermedicine.” Sociology of Health & Illness, 30(1): 145–159.
10. Selwyn, Neil (2019). What is Digital Sociology? Cambridge; Medford: Polity.
11. Wardle, Claire & Derakhshan, Hossein (2017) “Information Disorder: Toward an Interdisciplinary Framework for Research and Policy Making.” Council of Europe report DGI(2017)09. Strasbourg Cedex (ss. 20-48).
12. Zuboff, Shoshana (2019). “Surveillance Capitalism and the Challenge of Collective Action.” New Labor Forum, 28(1): 10-29
13. Zuboff, Shoshana (2019). The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power. New York: Public Affairs.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 184
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 1 0 4 0 0 4 0 0 0
OK2 0 0 0 2 0 4 0 0 4 0 0 0
OK3 0 0 1 2 0 4 0 0 4 0 0 0
OK4 0 0 0 2 0 4 0 0 4 0 0 0
OK5 0 0 3 0 4 0 0 4 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr