1 |
Dersin Adı: |
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI |
2 |
Dersin Kodu: |
FLS0511 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. A. Kadir Çüçen, Prof. Dr. Mıhsin YILMAZ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
metinbecermen@yahoo.com; kadir@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941826 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Çağımız problemlerine filozofların nasıl yaklaştığı ve ne tür öneriler getirdiği ele alınacaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Alan bilgisinde genel seçmeli bir konu olup, çağdaş felsefenin temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir.
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Çağımızdaki insan, bilgi, varlık vs. problemine genel bakış |
|
2 |
Çağımızdaki insan, bilgi, varlık vs. problemine genel bakış |
|
3 |
Wittgenstein’ın ikinci dönem dil görüşü ve etkileri |
|
4 |
Adorno’nun Aydınlanma eleştirisi ve günümüz için anlamı |
|
5 |
Adorno’nun Aydınlanma eleştirisi ve günümüz için anlamı |
|
6 |
Foucault’nun iktidar sorununu ele alışına giriş |
|
7 |
Foucault’nun iktidar sorununu ele alışına giriş |
|
8 |
Ders tekrarı ve Ara Sınav |
|
9 |
Gadamer’in hermeneutik görüşünün ele alınışı |
|
10 |
Gadamer’in hermeneutik görüşünün ele alınışı |
|
11 |
Habermas’ın bilgi ve iletişimsel eylem görüşlerinin ele alınışı |
|
12 |
Habermas’ın bilgi ve iletişimsel eylem görüşlerinin ele alınışı |
|
13 |
Genel değerlendirme ve yorumlar |
|
14 |
Genel değerlendirme ve yorumlar |
|