Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CAGDAS FELSEFE AKIMLARI
1 Dersin Adı: CAGDAS FELSEFE AKIMLARI
2 Dersin Kodu: FLS0511
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. A. Kadir Çüçen, Prof. Dr. Mıhsin YILMAZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: metinbecermen@yahoo.com;
kadir@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941826
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Çağımız problemlerine filozofların nasıl yaklaştığı ve ne tür öneriler getirdiği ele alınacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan bilgisinde genel seçmeli bir konu olup, çağdaş felsefenin temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi problem görme ve düşünme;
2 İnsan sorununu çağdaş felsefede belirleme ;
3 Filozofların metinleriyle probleme bakma;
4 Metinler ile problemi anlama;
5 Metinler ile problemi çözümleme ;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma ;
7 Günümüzü anlama ;
8 Günümüz problemlerine cevap arama ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çağımızdaki insan, bilgi, varlık vs. problemine genel bakış
2 Çağımızdaki insan, bilgi, varlık vs. problemine genel bakış
3 Wittgenstein’ın ikinci dönem dil görüşü ve etkileri
4 Adorno’nun Aydınlanma eleştirisi ve günümüz için anlamı
5 Adorno’nun Aydınlanma eleştirisi ve günümüz için anlamı
6 Foucault’nun iktidar sorununu ele alışına giriş
7 Foucault’nun iktidar sorununu ele alışına giriş
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Gadamer’in hermeneutik görüşünün ele alınışı
10 Gadamer’in hermeneutik görüşünün ele alınışı
11 Habermas’ın bilgi ve iletişimsel eylem görüşlerinin ele alınışı
12 Habermas’ın bilgi ve iletişimsel eylem görüşlerinin ele alınışı
13 Genel değerlendirme ve yorumlar
14 Genel değerlendirme ve yorumlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Metin BECERMEN, Hakikatten Yoruma, İktidardan Diyaloga Felsefi Bir Serüven, Bursa: MKM Yayıncılık, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 13 13
Diğer 5 3 15
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 2 1 0 1 0 0 1 0 1 3
OK2 0 0 2 1 0 1 0 0 1 0 1 4
OK3 0 0 2 1 0 1 0 0 1 0 1 4
OK4 0 0 2 1 0 1 0 0 1 0 1 3
OK5 0 0 2 1 0 1 0 0 1 1 1 4
OK6 1 1 2 1 0 1 0 0 1 0 2 4
OK7 1 1 2 1 0 1 0 0 1 1 2 4
OK8 1 1 2 1 0 1 0 0 1 1 2 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr