Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMALAR I
1 Dersin Adı: NİTEL VE NİCEL ARAŞTIRMALAR I
2 Dersin Kodu: SSY2023
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MUSTAFA BERKAY AYDIN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. M. Berkay Aydın
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı 1- Nitel ve nicel araştırmanın kavranması 2- Araştırma dünyasına giriş 3- Güncel araştırmaların incelenmesi 4- Araştırma yapma ve rapor yazma deneyiminin kazanılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Araştırma yapma ve rapor yazma deneyiminin kazanılması.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Saha bilgisi edinmek;
2 Araştırma raporu yazmak;
3 Güncel araştırmalar ve eğilimleri hakkında bilgi edinmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş Tanışma
2 J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankara. Syf. 1-50.
3 J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankara. Syf. 51-103.
4 J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankara. Syf.105- 153.
5 İnceleme: TEZ - Y.L. SOSYAL MEDYA VE ŞÖHRET KÜLTÜRÜ: ÇOCUK YOUTUBERLAR ÜZERİNE ETNOGRAFİK BİR İNCELEME http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11655/23460/Microsoft%20Word%20-%20SON%20.docx.pdfsimdi%20y%c3%bckle.pdf?sequence=3&isAllowed=y
6 J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankara. Syf. 155- 182
7 J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankata. Syf.183 -215.
8 İnceleme: GÖSTERGEBİLİMİN ÇÖZÜMLEME MODELLERİ IŞIĞINDA REKLAM ANLATILARI Marka kişiliği kavramı bağlamında netnografik bir araştırma: Starbucks ve Kahve Dünyası örneği
9 Araştırma Ödev Haftası Ön sunuşlar.
10 J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankara. Syf. 215-241
11 Araştırma Deseni konusu genel değerlendirme
12 İnceleme: TÜRKİYE’DE TWITTER KULLANICILARININ RETWEET PRATİKLERİ ÜZERİNE KULLANIMLAR VE DOYUMLAR PARADİGMASI İLE BİR KARMA ARAŞTIRMA https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1620722
13 Nitel araştırmalar ve sosyal medya
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: J.W. Creswell(2017) Araştırma Deseni- Nitel , Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Sage-Eğiten: Ankara
Her dönem yenilenen güncel makaleler.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama Yazılı sınav ve ödev
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 22 22
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 3 4 4 2 3 3 4 3 4 3
OK2 3 4 3 5 3 3 3 3 3 4 3 3
OK3 4 2 3 3 3 4 3 3 4 3 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr