1 | Dersin Adı: | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | PFE3002 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. CEVDET TEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Fatih AMAN - Bursa Uludağ Üniv. Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, faman@uludag.edu.tr Tel: 0224-294-18-43 |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Dr. Öğr. Üyesi Fatih AMAN - Bursa Uludağ Üniv. Fen Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü, faman@uludag.edu.tr Tel: 0224-294-18-43 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin öğretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmalarını, sosyoloji derslerinin işlenişinde faydalanılabilecek teknolojik araçları tanımalarını ve bu araçları kullanma yollarını öğrenmelerini sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretim teknolojileri hakkında fikir sahibi olmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Öğretim teknolojilerinde temel kavramlar | |
2 | Toplumsal değişme, öğretim ve teknoloji | |
3 | Öğretim teknolojilerinin avantajları ve sınırlılıkları | |
4 | Öğretim teknolojileri kuramları | |
5 | Çoklu öğrenme | |
6 | Görsel tasarım | |
7 | Etkili sunum | |
8 | Elektronik sunum araç gereçleri | |
9 | Bilgisayar destekli Öğretim | |
10 | Uzaktan eğitim | |
11 | Web 2.0 araçları | |
12 | Sosyal ağlar | |
13 | Sosyolojide öğretim teknolojileri kullanımı | |
14 | Öğretim materyallerinin değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Halil İbrahim Yalın, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Akademi Yay., Ankara 2020. İbrahim Hakkı Öztürk, Tarih Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Kuram ve Uygulama, Kriter Yay., İstanbul 2012. Öğretim Teknolojileri, ed. A. Kocaman Karoğlu, Nobel Akademi Yay., Ankara 2022. Öğretim Teknolojileri, ed. H. Çalışkan, Nobel Akademi Yay., Ankara 2022. Öğretim Teknolojileri, ed. M. A. Özerbaş, PEGEM Akademi Yay., Ankara 2021. Öğretim Teknolojileri, ed. M. Ersoy-D. Kayahan Yüksel, Eğiten Kitap, İstanbul 2023. Öğretim Teknolojileri, ed. S. Dinçer, PEGEM Akademi Yay., Ankara 2020. Öğretim Teknolojileri: Etkili ve Eğlenceli Öğrenme Deneyimi Tasarımı Rehberi, ed. S. Şendağ, Nobel Akademi Yay., Ankara 2020. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, ed. Ö. Demirel-E. Altun, PEGEM Akademi Yay., Ankara 2017. Ramazan Sever, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı: Tasarım Örnekleri, Anı Yay., İstanbul 2017. Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, ed. İ. H. Demicioğlu-İ. Turan, PEGEM Akademi Yay., Ankara 2020. Zeki Kaya, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PEGEM A Yay., Ankara 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |