Ders Öğretim Planı
SOSYOLOJİNİN FELSEFİ TEMELLERİ
1
Dersin Adı:
SOSYOLOJİNİN FELSEFİ TEMELLERİ
2
Dersin Kodu:
SSY4087
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
4
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
7
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. İBRAHİM KESKİN
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle / Bursa Tel: 0224 294 18 41 E-mail: ikeskin@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Felsefe ile Sosyoloji arasındaki ilişkileri tarihsel olarak öğrencilerle tartışmak. Sosyolojinin felsefi köklerini sosyolojinin kurucu babalarının metinlerinde aramak, şu soruya cevap ya da cevaplar aramak: Sosyolojiyi “sosyal felsefe” olarak düşünmek mümkün müdür?
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenci, sosyoloji ve felsefe arasında bir bağ kurarark sosyal felsefe kavramına cevap verir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Felsefenin sosyolojisini yapabilme;
2
Felsefe ile sosyoloji arasındaki düşünce bağını kurabilme;
3
Felsefi bir sosyoloji olarak sosyal felsefe anlayışını kavrayabilme;
4
Analitik düşünce geleneğine dair sosyolojik perspektif geliştirebilme ;
5
Kıta Avrupası felsefesinin sosyolojisini yapabilme;
Hafta
Teori
Uygulama
1
Felsefenin ve Sosyolojinin Neliği ile ilgili Tartışmalar (1)
2
Felsefenin ve Sosyolojinin Neliği ile ilgili Tartışmalar (2)
3
Modern Felsefenin ve Sosyolojinin Doğuşu: Tarihsel Kontekst (1)
4
Modern Felsefenin ve Sosyolojinin Doğuşu: Tarihsel Kontekst (2)
5
Analitik Felsefe ve Kıta Felsefesi Geleneği (1)
6
Analitik Felsefe ve Kıta Felsefesi Geleneği (2)
7
Kant ve Sonrası + Ara Sınav
8
Anglo-Sakson Dünyada Sosyoloji
9
Kıta Avrupasında Sosyoloji (1)
10
Kıta Avrupasında Sosyoloji (2)
11
Frankfurt Okulu, Sosyoloji ve Felsefe (1)
12
Frankfurt Okulu, Sosyoloji ve Felsefe (2)
13
Felsefenin Sosyolojisi ve Sosyolojinin Felsefesi mümkün müdür?
14
Sosyal Felsefe Olarak Sosyoloji
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Randall Collins, The Sociology of Philosophies: A Global Theory of Intellectual Change, Belknap Press of Harvard University Press,
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmıştır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
9
72
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
80
80
Toplam İş Yükü
180
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1
PY2
PY3
PY4
PY5
PY6
PY7
PY8
PY9
PY10
PY11
PY12
OK1
4
4
3
5
3
5
5
5
4
3
3
3
OK2
3
5
3
3
4
5
5
4
3
3
3
2
OK3
2
5
5
5
3
4
4
4
4
2
2
3
OK4
5
3
5
2
3
4
3
3
3
4
4
4
OK5
3
4
3
3
3
3
5
3
5
4
4
5
ÖK: Öğrenme Kazanımları
PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi:
1 Çok Düşük
2 Düşük
3 Orta
4 Yüksek
5 Çok Yüksek