Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYOLOJİNİN FELSEFİ TEMELLERİ
1 Dersin Adı: SOSYOLOJİNİN FELSEFİ TEMELLERİ
2 Dersin Kodu: SSY4087
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İBRAHİM KESKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle / Bursa
Tel: 0224 294 18 41
E-mail: ikeskin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Felsefe ile Sosyoloji arasındaki ilişkileri tarihsel olarak öğrencilerle tartışmak. Sosyolojinin felsefi köklerini sosyolojinin kurucu babalarının metinlerinde aramak, şu soruya cevap ya da cevaplar aramak: Sosyolojiyi “sosyal felsefe” olarak düşünmek mümkün müdür?
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci, sosyoloji ve felsefe arasında bir bağ kurarark sosyal felsefe kavramına cevap verir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefenin sosyolojisini yapabilme;
2 Felsefe ile sosyoloji arasındaki düşünce bağını kurabilme;
3 Felsefi bir sosyoloji olarak sosyal felsefe anlayışını kavrayabilme;
4 Analitik düşünce geleneğine dair sosyolojik perspektif geliştirebilme ;
5 Kıta Avrupası felsefesinin sosyolojisini yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Felsefenin ve Sosyolojinin Neliği ile ilgili Tartışmalar (1)
2 Felsefenin ve Sosyolojinin Neliği ile ilgili Tartışmalar (2)
3 Modern Felsefenin ve Sosyolojinin Doğuşu: Tarihsel Kontekst (1)
4 Modern Felsefenin ve Sosyolojinin Doğuşu: Tarihsel Kontekst (2)
5 Analitik Felsefe ve Kıta Felsefesi Geleneği (1)
6 Analitik Felsefe ve Kıta Felsefesi Geleneği (2)
7 Kant ve Sonrası + Ara Sınav
8 Anglo-Sakson Dünyada Sosyoloji
9 Kıta Avrupasında Sosyoloji (1)
10 Kıta Avrupasında Sosyoloji (2)
11 Frankfurt Okulu, Sosyoloji ve Felsefe (1)
12 Frankfurt Okulu, Sosyoloji ve Felsefe (2)
13 Felsefenin Sosyolojisi ve Sosyolojinin Felsefesi mümkün müdür?
14 Sosyal Felsefe Olarak Sosyoloji
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Randall Collins, The Sociology of Philosophies: A Global Theory of Intellectual Change, Belknap Press of Harvard University Press,
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmıştır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 9 72
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 80 80
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 3 5 3 5 5 5 4 3 3 3
OK2 3 5 3 3 4 5 5 4 3 3 3 2
OK3 2 5 5 5 3 4 4 4 4 2 2 3
OK4 5 3 5 2 3 4 3 3 3 4 4 4
OK5 3 4 3 3 3 3 5 3 5 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr