Ders Öğretim Planı
GÜNDELİK YAŞAMIN SOSYOLOJİSİ
1 |
Dersin Adı: |
GÜNDELİK YAŞAMIN SOSYOLOJİSİ |
2 |
Dersin Kodu: |
SSY4076 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
8 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Araş.Gör.Dr. YILDIRIM UYSAL |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Yıldırım Uysal Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü yildirimuysal@uludag.edu.tr (0224) 294-18-50 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
https://uludag.edu.tr/sosyoloji |
19 |
Dersin Amacı |
Günlük yaşam pratiklerine sosyolojik bakış açıları geliştirmek ve bunu, 'aşina olanı yabancı kılarak' yapmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Gündelik hayatın unsurlarının çözümlenmesi öğrencilerin toplumu daha iyi anlamasına yardımcı olacaktır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Söz konusu alanın temel kavramsal çerçevesini öğrenme yeteneği kazanmak.;
|
2 |
Söz konusu alanla daha geniş sosyolojik bilgi arasındaki ilişkiyi temel anlamda anlamayı geliştirmek.;
|
3 |
Söz konusu alanı şekillendirmeye yardım eden ilgili toplumsal süreçlerin kavramsallaştırılmasını meydana getirmek.;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Giriş - Kültür ve günlük hayat |
|
2 |
Küreselleşme, kültür ve günlük yaşam |
|
3 |
Etnisite ve günlük yaşam |
|
4 |
İktidar ve sınıflandırma, anlam ve direnç |
|
5 |
Küreselleşme çağında zorunlu göçler ve korku nedenleri |
|
6 |
Birey ve Toplum |
|
7 |
Günlük Yaşamda 'Kendinin' Sunumu |
|
8 |
Günlük Yaşamda Bilişsellik |
|
9 |
Sosyal Etkileşimde Duygular |
|
10 |
Onur, Statü ve Prestij |
|
11 |
Postmodernizm ve gündelik hayat teorisindeki güncel tartışmalar |
|
12 |
Gündelik hayat ve ulusal kültürler |
|
13 |
Gündelik hayatın geleceği |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gündelik Hayat Sosyolojisi, Ali Esgin, 2018. Gündelik Hayat Politikaları, Paul Ginsborg, 2010. Gündelik Hayata Sosyolojik Bakmak, Ensar Çetin, 2017. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Sınavlar, Film Analizi. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
Ödevler |
0 |
4 |
56 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
2 |
2 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
146 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
4,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
5 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
3
|
4
|
5
|
5
|
4
|
3
|
4
|
3
|
2
|
3
|
4
|
3
|
OK2
|
5
|
4
|
3
|
2
|
4
|
2
|
3
|
4
|
2
|
4
|
4
|
5
|
OK3
|
3
|
5
|
4
|
2
|
3
|
2
|
3
|
4
|
3
|
2
|
3
|
5
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |