1 | Dersin Adı: | UYGULAMALI SOSYOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY2009 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ENES BATTAL KESKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Yok-none |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
oç. Dr. Enes Battal KESKİN eneskeskin@uludag.edu.tr Tel:0224-295-50-81 Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin temel olarak araştırma dünyasına girmesi hedeflenmektedir. Bu anlamda dersin amaçları şöyledir: Nitel ve nicel araştırma tanımlarının kavranması, güncel nitel ve nicel araştırma örneklerinin incelenmesi, öğrencilerin farklı araştırma türlerinde kullanılan bilgisayar programlarını öğrenmesi, öğrencilerin ders boyunca hem nitel veriye dayalı, hem de nicel veriye dayalı bir araştırma yapmalarının sağlanması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Saha bilgisi edinmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Uygulamalı sosyoloji teorik tartışmalar I | |
2 | Uygulamalı sosyoloji teorik tartışmalar II | |
3 | Uygulamalı sosyoloji teorik tartışmalar II | |
4 | Uygulamalı sosyoloji tarihsel tartışmalar I | |
5 | Uygulamalı sosyoloji tarihsel tartışmalar II | |
6 | Uygulamalı sosyoloji tarihsel tartışmalar III | |
7 | Değerlendirme | |
8 | Saha Çalışmaları Örnek Okumalar I | |
9 | Saha Çalışmaları Örnek Okumalar II | |
10 | Saha Çalışmaları Örnek Okumalar III | |
11 | Saha çalışması dizaynı I | |
12 | Saha çalışması dizaynı II | |
13 | Saha çalışması dizaynı III | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Kuş, Elif (2012) Nicel ve Nitel Araştırma Teknikleri, Ankara: Anı., Punch, Keith (2011) Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Araştırmalar, Ankara: Siyasal Kitabevi. Kasapoğlu, Aytül (2016) Uygulamalı İlişkisel Sosyoloji, İstanbul: Yeni İnsan., IPSOS – Nielsen gibi firmaların çeşitli araştırma raporları, The SAGE Encyclopedia of Social Science Research Methods by Michael S. Lewis-Beck ; Alan Bryman; Tim F. Liao (2003), London – NY: Sage. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Yazılı sınav ve ödev |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |