1 | Dersin Adı: | SOSYOLOJİYE GİRİŞ I |
2 | Dersin Kodu: | SSY1001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Erhan KUÇLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr.Öğr.Üyesi Erhan Kuçlu |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-294-18-48 posta:erhankuclu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://sosyoloji.uludag.edu.tr/lisans/default.html. |
19 | Dersin Amacı | Öğrencileri temel sosyolojik kavramlar ve konularla tanıştırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Temel kavramları akademik düzeyde kullanabilme becerisi kazanır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyal bilimlerin prehistoryası:Modernite süreci ve sosyal bilimler | |
2 | Aydınlanma ve sosyal bilimler | |
3 | Sosyolojik perspektif ve diğer sosyal bilimler | |
4 | Kültür ve kültürler | |
5 | Dil ve sosyal bilimler | |
6 | Toplum ve sosyal yapı | |
7 | Ara Sınav + Sapma ve sosyal kontrol | |
8 | Sosyalleşme ve sosyalleşme teorileri | |
9 | Sosyal organizasyonlar ve birey | |
10 | Sembolik etkileşimcilik | |
11 | Eğitim ve sosyolojik perspektif | |
12 | Sosyal bir konum olarak aile | |
13 | Cinsiyet ve cinsiyet ilişkileri | |
14 | Toplum ve sağlık |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Bauman, Zygmunt, Yasa Koyucular ve Yorumcular, Metis Yay, 2003; Bauman, Zygmunt, Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yay, 2010; Ong, Walter J., Sözlü ve Yazılı Kültür, Metis Yay, 2012; Orwell, George, Bin Dokuz Yüz Seksen Dört, Can Yay, 2011; George Lakoff ve Mark Johson, Metaforlar/Hayat, Anlam ve Dil, Paradigma Yay, 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |