Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ
1 Dersin Adı: ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ
2 Dersin Kodu: ALM4441
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Almanca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YUNUS ALYAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Yunus Alyaz
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Niüfer/Bursa
E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr
Tel: +90 224 249 22 76
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğretmen adaylarına müfredat ve ders içeriği kavramlarını tanıtacak ve ders içeriği ve ilgili materyalleri seçmeyi, değerlendirmeyi ve tasarlamayı öğretecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ders kitaplarını oluşturan bileşenleri tanıyabilme. ;
2 Ders kitaplarını değerlendirme kriterlerini anlayabilme. ;
3 Değerlendirme kriterlerini kullanarak ders kitaplarını tüm yönleriyle değerlendirebilme.;
4 Değerlendirme kriterlerini kullanarak uygun ders kitabı seçebilme.;
5 Ders kitaplarının güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilme.;
6 Ders kitaplarının zayıf yönlerini gidermeye yönelik farklı destek materyalleri temin edebilme kullanabilme..;
7 Ders içeriği geliştirmeye yönelik temel bilgileri edinebilme. ;
8 Ders kitabı değerlendirme, seçme ve kullanmada meslektaşlarına katkı sağlayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi; öğretim ve yöntembilimsel öğeler.
2 Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi.
3 Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi.
4 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme).
5 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Konuşma).
6 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma).
7 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Yazma).
8 Almanca ders kitaplarında "Sözcük varlığı".
9 Almanca ders kitaplarında "Dilbilgisi".
10 Almanca ders kitaplarında "Telaffuz".
11 Almanca ders kitaplarında "Görsel materyaller".
12 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler.
13 Almanca ders kitaplarında kültür öğeleri.
14 Dönemin değerlendirilmesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Kast, B.; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
2) Funk, H. (2004). Qualitätsmerkmale von Lehrwerken
prüfen – ein Verfahrensvorschlag. Babylonia, 3(4), 41-43. http://babylonia.ch/fileadmin/user_upload/documents/2004-3/funk.pdf
3) Engel, U., et al. (1977). Mannheimer Gutachten zu ausgewählten Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache. Groos Verlag.
4) Maijala, M. Was ein Lehrwerk können muss - Thesen und Empfehlungen zu Potenzialen und Grenzen des LEhrwerks im Unterricht Deutsch als Fremdsprache.Info DaF, 34(6), 543-561.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı.
Açıklama Bu derste ara sınav, araştırma projesi ve yarıyıl sonu sınavı gibi geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 3 4 4 3 3 4 4 5 5 3 5 4 4 5
OK2 4 4 5 3 3 4 5 4 4 5 3 4 5 3 3 4
OK3 4 5 3 4 5 3 3 5 4 4 5 3 4 3 5 3
OK4 3 3 5 5 4 3 5 5 4 4 4 5 4 4 3 5
OK5 4 5 4 3 4 5 5 3 4 3 5 5 3 4 5 3
OK6 5 5 4 3 4 5 3 3 4 5 5 5 4 4 3 5
OK7 4 5 3 3 4 5 5 3 4 5 3 4 4 5 5 2
OK8 5 4 4 3 5 3 4 4 5 5 3 3 4 5 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr