Prof. Dr. Yunus Alyaz Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Niüfer/Bursa E-Posta: alyaz@uludag.edu.tr Tel: +90 224 249 22 76
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders öğretmen adaylarına müfredat ve ders içeriği kavramlarını tanıtacak ve ders içeriği ve ilgili materyalleri seçmeyi, değerlendirmeyi ve tasarlamayı öğretecektir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Ders kitaplarını oluşturan bileşenleri tanıyabilme. ;
2
Ders kitaplarını değerlendirme kriterlerini anlayabilme.
;
3
Değerlendirme kriterlerini kullanarak ders kitaplarını tüm yönleriyle değerlendirebilme.;
4
Değerlendirme kriterlerini kullanarak uygun ders kitabı seçebilme.;
5
Ders kitaplarının güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilme.;
6
Ders kitaplarının zayıf yönlerini gidermeye yönelik farklı destek materyalleri temin edebilme kullanabilme..;
7
Ders içeriği geliştirmeye yönelik temel bilgileri edinebilme. ;
8
Ders kitabı değerlendirme, seçme ve kullanmada meslektaşlarına katkı sağlayabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi; öğretim ve yöntembilimsel öğeler.
2
Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi.
3
Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi.
4
Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme).
5
Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Konuşma).
6
Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma).
7
Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Yazma).
8
Almanca ders kitaplarında "Sözcük varlığı".
9
Almanca ders kitaplarında "Dilbilgisi".
10
Almanca ders kitaplarında "Telaffuz".
11
Almanca ders kitaplarında "Görsel materyaller".
12
Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler.
13
Almanca ders kitaplarında kültür öğeleri.
14
Dönemin değerlendirilmesi.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1) Kast, B.; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt. 2) Funk, H. (2004). Qualitätsmerkmale von Lehrwerken prüfen – ein Verfahrensvorschlag. Babylonia, 3(4), 41-43. http://babylonia.ch/fileadmin/user_upload/documents/2004-3/funk.pdf 3) Engel, U., et al. (1977). Mannheimer Gutachten zu ausgewählten Lehrwerken Deutsch als Fremdsprache. Groos Verlag. 4) Maijala, M. Was ein Lehrwerk können muss - Thesen und Empfehlungen zu Potenzialen und Grenzen des LEhrwerks im Unterricht Deutsch als Fremdsprache.Info DaF, 34(6), 543-561.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı.
Açıklama
Bu derste ara sınav, araştırma projesi ve yarıyıl sonu sınavı gibi geleneksel ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kullanılmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
5
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU