1 | Dersin Adı: | ALMANCANIN YAPISI II |
2 | Dersin Kodu: | ALM1112 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Almanca |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. ÇİĞDEM BAŞAR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Çiğdem BAŞAR cbasar@uludag.edu.tr Tel: 224 - 42 275 Adres: U.Ü. Eğitim Fak. Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Almanca basit ve karmaşık dil yapılarının incelenebilmesi; cümle dizimindeki yapı kurallarının öğretilebilmesi; sözcük bilgisi ile dil yapıları ilişkisi konusunda bilgi ve becerilerin edindirilebilmesi; öğretilenlerin alıştırmalarla pekiştirilebilmesi. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adayının Almancanın Yapısını oluşturan Almanca dil bilgisi konusunda altyapısını oluşturur ve geliştirir. İlerideki mesleki hayatlarında bu unsurları etkili bir biçimde öğretebilme becerisini kazanmasına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bağlaçlar (Subordinierende Konjunktionen: Die Arten der Subjunktionen) | |
2 | Neden bildiren yan tümceler (Kausale Nebensätze) | |
3 | Zaman bildiren yan tümceler (Temporale Nebensätze I) | |
4 | Zaman bildiren yan tümceler (Temporale Nebensätze II) | |
5 | Koşul bildiren yan tümceler (Konditionale Nebensätze) | |
6 | Tarz bildiren yan tümceler (Modale Nebensätze) | |
7 | Zıtlık bildiren tan tümceler (Konsekutive Nebensätze) | |
8 | Belirteçler I(Konjunktionaladverbien I) | |
9 | Belirteçler II (Konjunktionaladverbien II) | |
10 | Mastar yapıları I (Infinitivkonstruktionen I) | |
11 | Mastar yapıları II (Infinitivkonstruktionen II) | |
12 | İlgi tümcesi (Relativsätze) | |
13 | İlgi tümcesi (Relativsätze mit Präpositionen) | |
14 | İlgi tümcesi (Relativsätze mit “was” und “wo”) |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Studio d B1 Kurs-und Übungsbuch , Cornelsen Verlag 2007, Berlin -Studio d B1 Unterrichtsvorbereitung mit Demo-CD-Rom, 2007 Cornelsen Verlag, Berlin -Studio d B1 Sprachtraining, 2007 Cornelsen Verlag, Berlin -Klipp und klar, Klett Verlag, Stuttgart, 2000 Monika Reimann: Grundstufengrammatik für Deutsch als Fremdsprache, 2000, Hueber Verlag, Ismaning -Hall, Karin / Scheiner,Barbara: Übungsgrammatik DaF für Fortgeschrittene, Max Heuber Verlag, 2001, -Renate Wagner: Grammatiktraninig Mittelstufe 2, Verlag für Deutsch, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, metin incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları ve sınıf içi çalışmaları dikkate alınmaktadır | |
Açıklama | Bağıl Değerlendirme uygulanmaktadır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |