Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YAZMA BECERİLERİ II
1 Dersin Adı: YAZMA BECERİLERİ II
2 Dersin Kodu: ALM1116
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu ---
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ARZU ORHAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr.Arzu Orhan
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Almanca Öğretmenliği Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa / Türkiye
E-Posta: mollaoglu@uludag.edu.tr
Telefon: + 90 224 294 22 71
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Orta düzey seviyedeki yapıdaki değişik metin türlerini temel alarak öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Paragraf yazımı konusunda yetkin oldukları düşünülen öğretmen adayları bu derste daha ileri bir yazma türü olan deneme konusunda gerekli bilgilere- bu biçimi oluşturan unsurlar ve tekniklere – sahip olacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Metin oluşturma ve yazımıyla ilgili uygulamalı beceriler edinebilir. (B1 seviyesi);
2 etimleme, öyküleme gibi anlatım biçimlerini daha ayrıntılı uygulayabilir. (B1 seviyesi);
3 Sözcükten tümceye-tümceden metine şemasına uygun metin hazırlayabilir. (B1 seviyesi);
4 Yazma modelinin aşamalarını planlayabilir, biçimlendirebilir-kontrol edebilir. (B1 seviyesi);
5 Bağlaçlarla ilgili bilgi edinebilir ve bunları kullanabilir. (B1 seviyesi);
6 Karmaşık cümlelerde imla ve cümle yapılarıyla ilgili kuralları uygulayabilir. (B1 seviyesi);
7 Farklı metin türlerini tanıyabilir ve uygulayabilir. (B1 seviyesi);
8 Yazacağı metni tek başına planlayabilir ve üzerinde çalışabilir. (B1 seviyesi);
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İnsanlar arası forum raporunu anlama | zamansal dizileri anlama ve ifade etme | sohbeti anlamak | çatışmalar hakkında konuşun | tartışma konusu hakkında yorum yazın | Çatışma tartışmaları yürütün | kısa metinlere bilgi atama | Ünlülerle Tanışın | masallar hakkında konuşun | bir metni canlı bir şekilde okumak
2 İnsanlar arası forum raporunu anlama | zamansal dizileri anlama ve ifade etme | sohbeti anlamak | çatışmalar hakkında konuşun | tartışma konusu hakkında yorum yazın | Çatışma tartışmaları yürütün | kısa metinlere bilgi atama | Ünlülerle Tanışın | masallar hakkında konuşun | bir metni canlı bir şekilde okumak
3 Beden ve zihin hakkında her şey Yardım teklif et, kabul et, reddet | birini uyar | alışkanlıklar hakkında konuşun | bir bilgi metnini anlama | bir gazete makalesinden bilgi alın | müzik ve duygular hakkında konuşun | radyodaki bir tartışmayı anlamak | hafıza hakkında konuşun | Bir gazete metninde bilgi bulma | okul hakkında konuş
4 Beden ve zihin hakkında her şey Yardım teklif et, kabul et, reddet | birini uyar | alışkanlıklar hakkında konuşun | bir bilgi metnini anlama | bir gazete makalesinden bilgi alın | müzik ve duygular hakkında konuşun | radyodaki bir tartışmayı anlamak | hafıza hakkında konuşun | Bir gazete metninde bilgi bulma | okul hakkında konuş
5 Sanat eserleri bir gazete haberini ve reklamını anlamak | İnsanları veya şeyleri daha ayrıntılı olarak tanımlayın | Gazete metinlerinde ana bilgileri bulun | bir şeyi inkar etmek | resimler hakkında konuşun | İfadeleri güçlendirin / zayıflatın | Bir Yönetmenle Yapılan Röportajı Anlamak | filmler hakkında konuşun | Bir halk şarkısını anlayın ve onun hakkında konuşun
6 Sanat eserleri bir gazete haberini ve reklamını anlamak | İnsanları veya şeyleri daha ayrıntılı olarak tanımlayın | Gazete metinlerinde ana bilgileri bulun | bir şeyi inkar etmek | resimler hakkında konuşun | İfadeleri güçlendirin / zayıflatın | Bir Yönetmenle Yapılan Röportajı Anlamak | filmler hakkında konuşun | Bir halk şarkısını anlayın ve onun hakkında konuşun
7 Birlikte Sosyal katılımla ilgili metinleri anlama ve bunlar hakkında konuşma | Süreçleri tanımlayın | bir gazete makalesini anlamak | Projeleri ve süreçleri tanımlayın | projeler hakkında konuşun | AB hakkındaki bilgileri anlamak | kısa bir sunum yapmak
8 Birlikte Sosyal katılımla ilgili metinleri anlama ve bunlar hakkında konuşma | Süreçleri tanımlayın | bir gazete makalesini anlamak | Projeleri ve süreçleri tanımlayın | projeler hakkında konuşun | AB hakkındaki bilgileri anlamak | kısa bir sunum yapmak
9 Birlikte Sosyal katılımla ilgili metinleri anlama ve bunlar hakkında konuşma | Süreçleri tanımlayın | bir gazete makalesini anlamak | Projeleri ve süreçleri tanımlayın | projeler hakkında konuşun | AB hakkındaki bilgileri anlamak | kısa bir sunum yapmak
10 Şehir – Ülke - Nehir Forum Yorumlarını Anlamak | şehir/ülke hakkında konuşun | önemli bilgileri anlayın | rapor yaz | Şehir Sıralamalarına İlişkin Görüşleri Anlamak | bir şehri tanımlayın | bir sıralama sonucu sunmak | Köln'ün özel bir özelliği hakkındaki metni anlamak | farklı alıcılara yaz | Şehrin ilgi çekici yerlerini tanımlayın
11 Şehir – Ülke - Nehir Forum Yorumlarını Anlamak | şehir/ülke hakkında konuşun | önemli bilgileri anlayın | rapor yaz | Şehir Sıralamalarına İlişkin Görüşleri Anlamak | bir şehri tanımlayın | bir sıralama sonucu sunmak | Köln'ün özel bir özelliği hakkındaki metni anlamak | farklı alıcılara yaz | Şehrin ilgi çekici yerlerini tanımlayın
12 Dünyayı yöneten paradır Bir reklam metninde bilgi bulma | Bankadaki konuşmaları anlama ve yürütme | İpuçlarını anlama | Argümanları anlama | Görüşleri tanımak ve ifade etmek | İnsanları, şeyleri, durumları daha ayrıntılı olarak tanımlayın | davranışı tartışın | bir vicdan sorusu yazın | bilgilendirici bir metni anlama | bir şey hakkında rapor vermek
13 Dünyayı yöneten paradır Bir reklam metninde bilgi bulma | Bankadaki konuşmaları anlama ve yürütme | İpuçlarını anlama | Argümanları anlama | Görüşleri tanımak ve ifade etmek | İnsanları, şeyleri, durumları daha ayrıntılı olarak tanımlayın | davranışı tartışın | bir vicdan sorusu yazın | bilgilendirici bir metni anlama | bir şey hakkında rapor vermek
14 Dünyayı yöneten paradır Bir reklam metninde bilgi bulma | Bankadaki konuşmaları anlama ve yürütme | İpuçlarını anlama | Argümanları anlama | Görüşleri tanımak ve ifade etmek | İnsanları, şeyleri, durumları daha ayrıntılı olarak tanımlayın | davranışı tartışın | bir vicdan sorusu yazın | bilgilendirici bir metni anlama | bir şey hakkında rapor vermek
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Dengler, S. (et al.) (2023): Netzwerk neu B1. Kurs- und Übungsbuch, Deutsch als Fremdsprache. Langenscheidt / Klett Verlag
2. Dengler, S. (et al.) (2023): Netzwerk neu B1. Deutsch als Fremdsprache Intensivtrainer, Langenscheidt / Klett Verlag
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Kısa ödevler, boşluk doldurma, eksik tamamlama, sıraya sokma, açık uçlu sorular.
Açıklama Paragraf yazımı konusunda dersin hedefine ulaştıracak soru çeşitleri tercih edilmiştir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 2 4 3 2 4 4 4 2 3 2 4 0 0 0 0
OK2 3 2 5 3 3 5 4 4 1 3 1 5 0 0 0 0
OK3 3 1 4 4 2 4 5 5 2 2 2 4 0 0 0 0
OK4 4 2 4 3 1 5 4 4 2 3 1 5 0 0 0 0
OK5 5 1 4 4 2 4 3 3 2 4 2 4 0 0 0 0
OK6 5 2 3 5 3 5 3 4 1 2 1 5 0 0 0 0
OK7 5 1 4 5 2 4 3 2 2 3 2 4 0 0 0 0
OK8 5 2 3 4 3 5 3 3 1 3 2 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr