1 |
Dersin Adı: |
YAZMA BECERİLERİ II |
2 |
Dersin Kodu: |
ALM1116 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
--- |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ARZU ORHAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr.Arzu Orhan Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Almanca Öğretmenliği Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa / Türkiye E-Posta: mollaoglu@uludag.edu.tr Telefon: + 90 224 294 22 71 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Orta düzey seviyedeki yapıdaki değişik metin türlerini temel alarak öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Paragraf yazımı konusunda yetkin oldukları düşünülen öğretmen adayları bu derste daha ileri bir yazma türü olan deneme konusunda gerekli bilgilere- bu biçimi oluşturan unsurlar ve tekniklere – sahip olacaklardır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
İnsanlar arası
forum raporunu anlama | zamansal dizileri anlama ve ifade etme | sohbeti anlamak | çatışmalar hakkında konuşun | tartışma konusu hakkında yorum yazın | Çatışma tartışmaları yürütün | kısa metinlere bilgi atama | Ünlülerle Tanışın |
masallar hakkında konuşun | bir metni canlı bir şekilde okumak |
|
2 |
İnsanlar arası
forum raporunu anlama | zamansal dizileri anlama ve ifade etme | sohbeti anlamak | çatışmalar hakkında konuşun | tartışma konusu hakkında yorum yazın | Çatışma tartışmaları yürütün | kısa metinlere bilgi atama | Ünlülerle Tanışın |
masallar hakkında konuşun | bir metni canlı bir şekilde okumak |
|
3 |
Beden ve zihin hakkında her şey
Yardım teklif et, kabul et, reddet | birini uyar | alışkanlıklar hakkında konuşun | bir bilgi metnini anlama | bir gazete makalesinden bilgi alın | müzik ve duygular hakkında konuşun | radyodaki bir tartışmayı anlamak | hafıza hakkında konuşun | Bir gazete metninde bilgi bulma | okul hakkında konuş |
|
4 |
Beden ve zihin hakkında her şey
Yardım teklif et, kabul et, reddet | birini uyar | alışkanlıklar hakkında konuşun | bir bilgi metnini anlama | bir gazete makalesinden bilgi alın | müzik ve duygular hakkında konuşun | radyodaki bir tartışmayı anlamak | hafıza hakkında konuşun | Bir gazete metninde bilgi bulma | okul hakkında konuş |
|
5 |
Sanat eserleri
bir gazete haberini ve reklamını anlamak | İnsanları veya şeyleri daha ayrıntılı olarak tanımlayın | Gazete metinlerinde ana bilgileri bulun | bir şeyi inkar etmek | resimler hakkında konuşun | İfadeleri güçlendirin / zayıflatın | Bir Yönetmenle Yapılan Röportajı Anlamak | filmler hakkında konuşun | Bir halk şarkısını anlayın ve onun hakkında konuşun |
|
6 |
Sanat eserleri
bir gazete haberini ve reklamını anlamak | İnsanları veya şeyleri daha ayrıntılı olarak tanımlayın | Gazete metinlerinde ana bilgileri bulun | bir şeyi inkar etmek | resimler hakkında konuşun | İfadeleri güçlendirin / zayıflatın | Bir Yönetmenle Yapılan Röportajı Anlamak | filmler hakkında konuşun | Bir halk şarkısını anlayın ve onun hakkında konuşun |
|
7 |
Birlikte
Sosyal katılımla ilgili metinleri anlama ve bunlar hakkında konuşma | Süreçleri tanımlayın | bir gazete makalesini anlamak | Projeleri ve süreçleri tanımlayın | projeler hakkında konuşun |
AB hakkındaki bilgileri anlamak | kısa bir sunum yapmak |
|
8 |
Birlikte
Sosyal katılımla ilgili metinleri anlama ve bunlar hakkında konuşma | Süreçleri tanımlayın | bir gazete makalesini anlamak | Projeleri ve süreçleri tanımlayın | projeler hakkında konuşun |
AB hakkındaki bilgileri anlamak | kısa bir sunum yapmak |
|
9 |
Birlikte
Sosyal katılımla ilgili metinleri anlama ve bunlar hakkında konuşma | Süreçleri tanımlayın | bir gazete makalesini anlamak | Projeleri ve süreçleri tanımlayın | projeler hakkında konuşun |
AB hakkındaki bilgileri anlamak | kısa bir sunum yapmak |
|
10 |
Şehir – Ülke - Nehir
Forum Yorumlarını Anlamak | şehir/ülke hakkında konuşun | önemli bilgileri anlayın | rapor yaz | Şehir Sıralamalarına İlişkin Görüşleri Anlamak | bir şehri tanımlayın | bir sıralama sonucu sunmak | Köln'ün özel bir özelliği hakkındaki metni anlamak | farklı alıcılara yaz | Şehrin ilgi çekici yerlerini tanımlayın |
|
11 |
Şehir – Ülke - Nehir
Forum Yorumlarını Anlamak | şehir/ülke hakkında konuşun | önemli bilgileri anlayın | rapor yaz | Şehir Sıralamalarına İlişkin Görüşleri Anlamak | bir şehri tanımlayın | bir sıralama sonucu sunmak | Köln'ün özel bir özelliği hakkındaki metni anlamak | farklı alıcılara yaz | Şehrin ilgi çekici yerlerini tanımlayın |
|
12 |
Dünyayı yöneten paradır
Bir reklam metninde bilgi bulma | Bankadaki konuşmaları anlama ve yürütme | İpuçlarını anlama | Argümanları anlama | Görüşleri tanımak ve ifade etmek | İnsanları, şeyleri, durumları daha ayrıntılı olarak tanımlayın | davranışı tartışın | bir vicdan sorusu yazın | bilgilendirici bir metni anlama | bir şey hakkında rapor vermek |
|
13 |
Dünyayı yöneten paradır
Bir reklam metninde bilgi bulma | Bankadaki konuşmaları anlama ve yürütme | İpuçlarını anlama | Argümanları anlama | Görüşleri tanımak ve ifade etmek | İnsanları, şeyleri, durumları daha ayrıntılı olarak tanımlayın | davranışı tartışın | bir vicdan sorusu yazın | bilgilendirici bir metni anlama | bir şey hakkında rapor vermek |
|
14 |
Dünyayı yöneten paradır
Bir reklam metninde bilgi bulma | Bankadaki konuşmaları anlama ve yürütme | İpuçlarını anlama | Argümanları anlama | Görüşleri tanımak ve ifade etmek | İnsanları, şeyleri, durumları daha ayrıntılı olarak tanımlayın | davranışı tartışın | bir vicdan sorusu yazın | bilgilendirici bir metni anlama | bir şey hakkında rapor vermek |
|