Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE AİLE-OKUL-TOPLUM
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE AİLE-OKUL-TOPLUM
2 Dersin Kodu: SIN6111
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖNÜL ONUR SEZER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Gönül ONUR SEZER
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD
Ofis no:203 gonulonur@uludag.edu.tr
Tel:0224 2942288
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eğitim-öğretim faaliyetlerinin en önemli amacı bir ülkenin geleceği olan çocukları iyi insan ve iyi vatandaşlar olarak yetiştirmektir. Çocukların eğitiminde okul, aile, çevre, öğretmen ve eğitim sistemi gibi faktörler etkili olmaktadır. Bu dersin amacı özellikle son yıllarda önemi daha da artan ve eğitimde çok önemli rolü olan okul-aile- çevre iş birliğinin yeri ve önemini belirtmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin başarısında okul-aile ve çevre faktörleri oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Çocukları ile ilgilenen, sorunlarını çözmeye çalışan, okulla iş birliğini geliştiren ailelerin çocuklarının başarısı ilgilenmeyen ailelere göre çok daha yüksektir. Okulun etkililiği ve öğrencinin sosyal, duygusal ve akademik açıdan gelişmesi ve başarılı olması açısından okul-aile iş birliği son derecede önemli görülmektedir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler aile okul toplum yapısının önemini bilir.;
2 Öğrenciler farklı çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri konularını bilir ve açıklar.;
3 Öğrenciler aile kültürünü, gelenek ve göreneklerini bilir ve açıklar.;
4 Öğrenciler geniş aile ile çekirdek aile etkileşiminin önemini bilir sahip olur.;
5 Öğrenciler toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini bilir, açıklar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
2 Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
3 Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
4 Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
5 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
6 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
7 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
8 Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
9 Tartışma, Araştırma ve Sunum
10 Tartışma, Araştırma ve Sunum
11 Tartışma, Araştırma ve Sunum
12 Tartışma, Araştırma ve Sunum
13 Tartışma, Araştırma ve Sunum
14 Tartışma, Araştırma ve Sunum
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bekman, S, & Aksu- Koç, A. (2018). İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür : Farklı Bakış Açıları. İsntanbul: Küy yayınları
Yavuzer, H. (2016), Çocuk ve Suç, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Aksoy, İ. (2011). Türklerde Aile ve Çocuk Eğitimi. Journal of International Social Research, 4(16).
Canatan, K., & Ergun, Y. (2009). Aile sosyolojisi. Açılım Kitap.
Adak, N. (2012). Değişen Toplumda Değişen Aile. Siyasal Kitabevi, Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Vize klasik sınav, ödev performans değerlendirme ve final çoktan seçmeli olarak yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 6 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OK1 5 5 4 4 5 5
OK2 5 5 5 5 5 4
OK3 5 4 4 4 4 5
OK4 4 4 5 4 4 5
OK5 5 5 4 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr