Doç. Dr. Gönül ONUR SEZER Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi ABD Ofis no:203 gonulonur@uludag.edu.tr Tel:0224 2942288
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Eğitim-öğretim faaliyetlerinin en önemli amacı bir ülkenin geleceği olan çocukları iyi insan ve iyi vatandaşlar olarak yetiştirmektir. Çocukların eğitiminde okul, aile, çevre, öğretmen ve eğitim sistemi gibi faktörler etkili olmaktadır. Bu dersin amacı özellikle son yıllarda önemi daha da artan ve eğitimde çok önemli rolü olan okul-aile- çevre iş birliğinin yeri ve önemini belirtmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrencilerin başarısında okul-aile ve çevre faktörleri oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Çocukları ile ilgilenen, sorunlarını çözmeye çalışan, okulla iş birliğini geliştiren ailelerin çocuklarının başarısı ilgilenmeyen ailelere göre çok daha yüksektir. Okulun etkililiği ve öğrencinin sosyal, duygusal ve akademik açıdan gelişmesi ve başarılı olması açısından okul-aile iş birliği son derecede önemli görülmektedir
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenciler aile okul toplum yapısının önemini bilir.;
2
Öğrenciler farklı çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri konularını bilir ve açıklar.;
3
Öğrenciler aile kültürünü, gelenek ve göreneklerini bilir ve açıklar.;
4
Öğrenciler geniş aile ile çekirdek aile etkileşiminin önemini bilir sahip olur.;
5
Öğrenciler toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevlerini bilir, açıklar.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
2
Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
3
Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
4
Anadolu'da aile kültürü, Gelenek ve görenekler
5
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
6
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
7
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
8
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri
9
Tartışma, Araştırma ve Sunum
10
Tartışma, Araştırma ve Sunum
11
Tartışma, Araştırma ve Sunum
12
Tartışma, Araştırma ve Sunum
13
Tartışma, Araştırma ve Sunum
14
Tartışma, Araştırma ve Sunum
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bekman, S, & Aksu- Koç, A. (2018). İnsan Gelişimi, Aile ve Kültür : Farklı Bakış Açıları. İsntanbul: Küy yayınları Yavuzer, H. (2016), Çocuk ve Suç, İstanbul: Remzi Kitabevi. Aksoy, İ. (2011). Türklerde Aile ve Çocuk Eğitimi. Journal of International Social Research, 4(16). Canatan, K., & Ergun, Y. (2009). Aile sosyolojisi. Açılım Kitap. Adak, N. (2012). Değişen Toplumda Değişen Aile. Siyasal Kitabevi, Ankara
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Vize klasik sınav, ödev performans değerlendirme ve final çoktan seçmeli olarak yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
6
60
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU