Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE İLERİ AKADEMİK YAZMA VE YAYIMLAMA
1 Dersin Adı: ALMANCA ÖĞRETİMİNDE İLERİ AKADEMİK YAZMA VE YAYIMLAMA
2 Dersin Kodu: ALM6102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ANASTASİA ŞENYILDIZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: PProf. Dr. Anastasia Şenyıldız
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü
16059 Bursa/Türkiye
E blok, 218 nolu ofis
E-Posta: asenyildiz@uludag.edu.tr
Telefon:+90 224 294 22 74
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Akademik amaçlarla yazmada ihtiyaç duyulan beceri ve stratejileri kazanması, bilimsel yazının hazırlanması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi tamamlayan öğrencinin tez çalışmasına ve daha sonra yapacağı çalışmalara önemli bir zemin hazırlar ve mesleki yaşamında yapacağı çalışmalara katkıda bulunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İleri Akademik Yazma ve Yayımlama alanında uyulması gereken öncelikli ilke ve kavramları anlayabilme ve açıklayabilme;
2 Akademik yazma ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tanıyabilme ;
3 Yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini akademik açıdan değerlendirebilme;
4 Alana özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme, edindiği bilgilerden bilimsel çalışmalarda faydalanabilme;
5 Alana özgü bilimsel bir çalışma tasarlayabilme and gerçekleşebilme ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Akademik Yazma ve Yayımlama alanına genel bakış ve dersin tanıtımı
2 Akademik yazma ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları
3 Akademik yazmanın aşamaları
4 Akademik yayımlamanın aşamaları
5 Sunum
6 Tez alanında araştırma projelerinin analizi
7 Tez alanında araştırma projelerinin analizi
8 Tez alanında yapılan doktora tezlerinin analizi
9 Tez alanında bilimsel bir çalışmanın tasarlanması
10 Tez alanında bilimsel bir çalışmanın gerçekleşmesi
11 Tez alanında bilimsel bir çalışmanın gerçekleşmesi
12 Tez alanında bilimsel bir çalışmanın gerçekleşmesi
13 Sunum
14 Dönem içi uygulamalarının tartışılması ve değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alagöz-Bakan, Özlem, Dagmar Knorr und Kerstin Krüsemann, Hrsg. 2016. Akademisches Schreiben (Halbband 2). Sprache zum Schreiben – zum Denken – zum Beraten. Universitätskolleg-Schriften, Bd. 14. Hamburg: Universität Hamburg.
Girgensohn, Katrin/Sennewald, Nadja (2012): Schreiben lehren, Schreiben lernen – Eine Einführung.
Darmstadt: WBG.
Lahm, Swantje. 2016. Schreiben in der Lehre. Opladen & Toronto: Budrich.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları sınav, ödev
Açıklama sınav
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 8 104
Ödevler 2 0 0
Projeler 2 20 40
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,23
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 3 4 5 3 5 5 3 2 3 3 4
OK2 5 4 3 4 5 3 2 4 4 4 3 3
OK3 4 3 4 5 4 3 4 5 5 4 3 4
OK4 5 5 4 3 4 5 3 2 3 4 3 3
OK5 5 4 3 4 3 4 3 3 4 2 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr