ALMANCA ÖĞRETİMİNDE İLERİ AKADEMİK YAZMA VE YAYIMLAMA
1
Dersin Adı:
ALMANCA ÖĞRETİMİNDE İLERİ AKADEMİK YAZMA VE YAYIMLAMA
2
Dersin Kodu:
ALM6102
3
Dersin Türü:
Zorunlu
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. ANASTASİA ŞENYILDIZ
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
PProf. Dr. Anastasia Şenyıldız Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü 16059 Bursa/Türkiye E blok, 218 nolu ofis E-Posta: asenyildiz@uludag.edu.tr Telefon:+90 224 294 22 74
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Akademik amaçlarla yazmada ihtiyaç duyulan beceri ve stratejileri kazanması, bilimsel yazının hazırlanması
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Dersi tamamlayan öğrencinin tez çalışmasına ve daha sonra yapacağı çalışmalara önemli bir zemin hazırlar ve mesleki yaşamında yapacağı çalışmalara katkıda bulunur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
İleri Akademik Yazma ve Yayımlama alanında uyulması gereken öncelikli ilke ve kavramları anlayabilme ve açıklayabilme;
2
Akademik yazma ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları tanıyabilme ;
3
Yayımlanmış araştırma raporlarını ve makalelerini akademik açıdan değerlendirebilme;
4
Alana özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme, edindiği bilgilerden bilimsel çalışmalarda faydalanabilme;
5
Alana özgü bilimsel bir çalışma tasarlayabilme and gerçekleşebilme
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Akademik Yazma ve Yayımlama alanına genel bakış ve dersin tanıtımı
2
Akademik yazma ile ilgili genel kuralları ve yaklaşımları
3
Akademik yazmanın aşamaları
4
Akademik yayımlamanın aşamaları
5
Sunum
6
Tez alanında araştırma projelerinin analizi
7
Tez alanında araştırma projelerinin analizi
8
Tez alanında yapılan doktora tezlerinin analizi
9
Tez alanında bilimsel bir çalışmanın tasarlanması
10
Tez alanında bilimsel bir çalışmanın gerçekleşmesi
11
Tez alanında bilimsel bir çalışmanın gerçekleşmesi
12
Tez alanında bilimsel bir çalışmanın gerçekleşmesi
13
Sunum
14
Dönem içi uygulamalarının tartışılması ve değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Alagöz-Bakan, Özlem, Dagmar Knorr und Kerstin Krüsemann, Hrsg. 2016. Akademisches Schreiben (Halbband 2). Sprache zum Schreiben – zum Denken – zum Beraten. Universitätskolleg-Schriften, Bd. 14. Hamburg: Universität Hamburg. Girgensohn, Katrin/Sennewald, Nadja (2012): Schreiben lehren, Schreiben lernen – Eine Einführung. Darmstadt: WBG. Lahm, Swantje. 2016. Schreiben in der Lehre. Opladen & Toronto: Budrich.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
sınav, ödev
Açıklama
sınav
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
13
8
104
Ödevler
2
0
0
Projeler
2
20
40
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
187
Toplam İş Yükü / 30 saat
6,23
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU