Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE STEAM EĞİTİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ VE UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE STEAM EĞİTİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ VE UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: OKU6122
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SEMA NUR GÜNGÖR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Sema Nur GÜNGÖR
sgungor@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi,
Eğitim Fak. Temel Eğitim Bölümü,
Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı, A Blok
Görükle / BURSA
İş Tel: 0 224 2955058
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik disiplinlerinin entegrasyonuna dayanan STEAM eğitim yaklaşımının teorik ve kavramsal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olmalarını ve Okul Öncesi öğretim programına uygun STEAM eğitimi etkinlikleri geliştirebilmelerini sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenler, okul öncesi eğitimi alanında önemli bir yere sahip STEM, STEAM, E-STEM eğitimine ilişkin bilgi ve beceri kazanacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çeşitli fikir oluşturma teknikleri kullanır. (Beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma vb.);
2 Bileşenleri tasarlamak için çeşitli teknolojiler kullanır.;
3 Bir tasarımın fayda ve risklerini değerlendirir.;
4 Bir proje için ihtiyaç duyulan temel süreçleri açıklar.;
5 Farklı bakış açılarını netleştiren ve daha iyi çözümlere yol açan önemli sorunları tanımlar.;
6 Mevcut teknolojileri seçme, kullanma ve sorun giderme yeteneklerini gösterir.;
7 Gerçek dünya sorunlarını aktif olarak keşfederek fikir ve teoriler geliştirir.;
8 Bir proje için ihtiyaç duyulan temel süreçleri açıklar. (tasarım ve prototip geliştirilmesi dahil);
9 Fiziksel ve mekanik sistem problemleriyle ilgili tasarım konseptleri uygular.;
10 Bir duruma uygun çeşitli muhakeme türlerini (tümevarım, tümdengelim vb.) kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 STEAM Eğitiminin Kuramsal Temelleri
2 STEAM Eğitimi ve 21. Yüzyıl Becerileri
3 STEM Eğitimi Raporlarının İncelenmesi
4 Girişimcilik ve STEAM Eğitimi
5 STEAM Eğitiminde Mühendislik Uygulamaları
6 STEAM Eğitiminde Teknoloji
7 Bilim Merkezleri ve STEAM Eğitimi
8 Okul Öncesi STEAM Eğitimi
9 STEAM Öğrenme Modelleri
10 STEAM Temelli Okul Öncesi Etkinliği Tasarlama ve Uygulama
11 STEAM Temelli Okul Öncesi Etkinliği Tasarlama ve Uygulama
12 STEAM Temelli Okul Öncesi Etkinliği Tasarlama ve Uygulama
13 STEAM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
14 STEAM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çepni, S. (2018). Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi. Pegem Akademi yayıncılık, Ankara.
Yıldırım, B. (2021). Teoriden Pratiğe STEM Eğitimi - Uygulama Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
Akarsu, M. ve Okur, N. (2022). STEM Eğitimi Yaklaşımı. Pegem Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem sonu sınavı
Açıklama Dönem boyunca yapılan çalışmaların dönem sonunda değerlendirilmesi
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 1 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 2 0 4 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 4 0
OK4 0 3 2 0 0 0 3
OK5 2 0 3 0 0 0 0
OK6 0 2 0 0 0 0 0
OK7 4 0 0 5 0 0 0
OK8 0 3 0 0 3 0 0
OK9 4 0 0 0 1 0 0
OK10 0 0 4 0 0 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr