OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE STEAM EĞİTİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ VE UYGULAMALARI
1
Dersin Adı:
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE STEAM EĞİTİMİNİN KURAMSAL TEMELLERİ VE UYGULAMALARI
2
Dersin Kodu:
OKU6122
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
4
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
2
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Dr. Ögr. Üyesi SEMA NUR GÜNGÖR
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Dr. Öğr. Üyesi Sema Nur GÜNGÖR sgungor@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fak. Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı, A Blok Görükle / BURSA İş Tel: 0 224 2955058
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematik disiplinlerinin entegrasyonuna dayanan STEAM eğitim yaklaşımının teorik ve kavramsal çerçevesi hakkında bilgi sahibi olmalarını ve Okul Öncesi öğretim programına uygun STEAM eğitimi etkinlikleri geliştirebilmelerini sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmenler, okul öncesi eğitimi alanında önemli bir yere sahip STEM, STEAM, E-STEM eğitimine ilişkin bilgi ve beceri kazanacaklardır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Çeşitli fikir oluşturma teknikleri kullanır. (Beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma vb.);
2
Bileşenleri tasarlamak için çeşitli teknolojiler kullanır.;
3
Bir tasarımın fayda ve risklerini değerlendirir.;
4
Bir proje için ihtiyaç duyulan temel süreçleri açıklar.;
5
Farklı bakış açılarını netleştiren ve daha iyi çözümlere yol açan
önemli sorunları tanımlar.;
6
Mevcut teknolojileri seçme, kullanma ve sorun giderme yeteneklerini gösterir.;
7
Gerçek dünya sorunlarını aktif olarak keşfederek fikir ve teoriler
geliştirir.;
8
Bir proje için ihtiyaç duyulan temel süreçleri açıklar. (tasarım
ve prototip geliştirilmesi dahil);
9
Fiziksel ve mekanik sistem problemleriyle ilgili tasarım konseptleri uygular.;
10
Bir duruma uygun çeşitli muhakeme türlerini (tümevarım,
tümdengelim vb.) kullanır.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
STEAM Eğitiminin Kuramsal Temelleri
2
STEAM Eğitimi ve 21. Yüzyıl Becerileri
3
STEM Eğitimi Raporlarının İncelenmesi
4
Girişimcilik ve STEAM Eğitimi
5
STEAM Eğitiminde Mühendislik Uygulamaları
6
STEAM Eğitiminde Teknoloji
7
Bilim Merkezleri ve
STEAM Eğitimi
8
Okul Öncesi STEAM Eğitimi
9
STEAM Öğrenme Modelleri
10
STEAM Temelli Okul Öncesi Etkinliği Tasarlama ve Uygulama
11
STEAM Temelli Okul Öncesi Etkinliği Tasarlama ve Uygulama
12
STEAM Temelli Okul Öncesi Etkinliği Tasarlama ve Uygulama
13
STEAM Eğitiminde Ölçme ve
Değerlendirme
14
STEAM Eğitiminde Ölçme ve
Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Çepni, S. (2018). Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi. Pegem Akademi yayıncılık, Ankara. Yıldırım, B. (2021). Teoriden Pratiğe STEM Eğitimi - Uygulama Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. Akarsu, M. ve Okur, N. (2022). STEM Eğitimi Yaklaşımı. Pegem Yayınları, Ankara.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dönem sonu sınavı
Açıklama
Dönem boyunca yapılan çalışmaların dönem sonunda değerlendirilmesi
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
0
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
1
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
119
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU