Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN ETKİNLİKLERİ PLANLAMA, UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN ETKİNLİKLERİ PLANLAMA, UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: OKU6119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SEMA NUR GÜNGÖR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Sema Nur GÜNGÖR
sgungor@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi,
Eğitim Fak. Temel Eğitim Bölümü,
Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı, A Blok
Görükle / BURSA
İş Tel: 0 224 2955058
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin bilimsel düşünme, problem çözme, gözlem yapma becerileri ile temel fen kavramlarının okul öncesi dönemde öğretimi, okul öncesi dönem fen kavramlarının öğretiminde kullanılan araç gereçler ve fen öğrenimi için uygun ortam tasarlama, okul öncesi çocuklar için fen etkinlikleri tasarlama, uygulama ve değerlendirme hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilere, okul öncesi dönem çocukları için fen etkinlikleri tasarlama, uygulama ve değerlendirme hakkında bilgi ve beceriler kazandırmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okul öncesi çağı çocuklarının merak etme, sorgulama, keşfetme ve duyarlılık gibi tutumları destekleyici eğitim ortamının özelliklerini açıklar.;
2 Fen eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini içeren etkinlikler planlar ve uygular.;
3 Okul öncesi çocukların fen kavram ve becerilerine yönelik gelişimlerini destekleyici etkinlikler için uygun değerlendirme araçları hazırlar.;
4 Okul öncesi çağı çocuklarına uygun temel bilimsel süreç becerilerini destekleyici etkinlikleri planlar, uygular ve değerlendirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Okul öncesi dönemde fen etkinliklerinin yeri ve önemi
2 Okul öncesi dönemde temel fen kavramları ve becerileri
3 Fen etkinliklerinin çeşitleri
4 Fen etkinliklerinin çocuğun gelişimine olan etkileri
5 Fen etkinlikleri için gerekli materyaller
6 Fen etkinliklerinin planlanmasında dikkat edilecek noktalar
7 Web 2.0 araçlarını (Biteable, Pawtoon, jigsaw puzzle, pixton, chatterpix, book creator vb.) kullanarak fen etkinlikleri planlama
8 Web 2.0 araçlarını (Biteable, Pawtoon, jigsaw puzzle, pixton, chatterpix, book creator vb.) kullanarak fen etkinlikleri planlama
9 Web 2.0 araçlarını (Biteable, Pawtoon, jigsaw puzzle, pixton, chatterpix, book creator vb.) kullanarak fen etkinlikleri planlama
10 Fen etkinliklerinin özelliklerine uygun araç gereç hazırlama
11 Fen etkinlikleri planlama ve uygulama, uygulanan etkinlikleri değerlendirme
12 Fen etkinlikleri planlama ve uygulama, uygulanan etkinlikleri değerlendirme
13 Fen etkinlikleri planlama ve uygulama, uygulanan etkinlikleri değerlendirme
14 Fen etkinlikleri planlama ve uygulama, uygulanan etkinlikleri değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başar, M. (2019). Okul Öncesi Dönemde Fen Bilgisi Etkinlikleri. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
Okur, M. (2021). Okul Öncesi Dönemde Bütünleştirilmiş Fen ve Doğa Etkinlikleri 1. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.
Bahar, M. (2018). Okul Öncesi Dönemde Fen Bilgisi Etkinlikleri. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem sonu sınavı
Açıklama Dönem boyunca yapılan çalışmaların dönem sonunda değerlendirilmesi
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 18 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 24 24
Toplam İş Yükü 72
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 4 0 0 2 0 4 0
OK2 0 4 0 3 0 0 0
OK3 4 0 5 0 4 0 0
OK4 3 0 0 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr