| 1 |
Dersin Adı: |
ANLAM BİLİMİ VE UYGULAMALARI |
| 2 |
Dersin Kodu: |
TUR5111 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. ŞÜKRÜ BAŞTÜRK |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
basturk@uludag.edu.tr, 0 224 294 22 24, Uludağ Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümü, B Blok Görükle/Bursa |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına Anlam bilimiyle ilgili temel bilgileri vererek Türkçeyi anlam incelikleri ile kullanma ve kelimeleri nasıl kullanacağını kazandırmaktır |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Anlam biliminin anahtar kavramlarını bilerek dili yazılı ve sözlü anlam özelliklerine göre kurallı bir şekilde kullanır.
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Dersin amacı, işleniş yöntemi, kaynakları hakkında bilgi |
|
| 2 |
Anlam bilimin öğretiminin beceri alanı olarak tanımı, ilkeleri |
|
| 3 |
Kelimenin anlamının öğretimiyle dilin olanaklarını, sınırlarını ve gizil gücünü tanıtma ve ortaya çıkarma |
|
| 4 |
Ana dil öğretiminde, amaçlara anlama ve anlatma teknikleriyle ulaşırken Anlam bilim öğretimi etkinlikleriyle kelimeleri anlamlı doğru kullanımı |
|
| 5 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); anlam çerçevesi, |
|
| 6 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); anlam olayları; |
|
| 7 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); durgun anlam bilim, kelime, kavram, anlam |
|
| 8 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); kapsam; eş anlamlılık, zıt anlamlılık, eşadlılık; |
|
| 9 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); çok anlamlılık; gelişmeli anlam bilim, |
|
| 10 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); anlam değişmesi, anlam genişlemesi, anlam daralması; |
|
| 11 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde); deyim aktarması, ad aktarması |
|
| 12 |
Türk dilinin anlam hususiyetleri (sözcük düzeyinde, cümle düzeyinde) söz sanatları. |
|
| 13 |
Türkçe Öğretim Programında kelime ve anlamının öğretimi ve kazanımları |
|
| 14 |
Ana dilinin olanaklarını göstermek açık, sağlam ve etkili bir iletişim kurmak |
|