1 | Dersin Adı: | ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS6113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SELMA GÜLEÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Selma Güleç |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Selma Güleç Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı sgulec@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilecek ve iletişim biliminin ilgili olduğu farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır. Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. Ayrıca kurum içi iletişimin önemini kavrayabilecek ve iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; Öğrencilerin edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak amaçlamaktadır. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim | |
2 | Etkili İletişim İçim Bazı Teknikler | |
3 | Etkili İletişim ve İletişimde Kendini Açma | |
4 | İletişimde Duygusal Zeka | |
5 | Etkili İletişimi Etkileyen Faktörler | |
6 | Sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket | |
7 | Kişiler Arası İletişim Çatışmaları ve Yönetimi | |
8 | İş Yaşamında Etkili İletişim | |
9 | Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları | |
10 | Etkili İletişim ve Toplumsal Cinsiyet | |
11 | Kişi içi İletişim ve Kendini Tanımak | |
12 | Kişiler arası İletişim Yaklaşımları | |
13 | Kişiler arası İletişimi Etkileyen Faktörler ve Çözüm Yolları | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. basım), Ankara: Nobel. Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2019). Kişilerarası iletişim: bilgiler, etkiler, engeller (8. Basım), Ankara: Nobel Kaya, A. (2018). İletişime giriş: Temel kavramlar ve süreçler. A. Kaya (Ed.), İnsan ilişkileri ve iletişim içinde (2-29). Ankara: Pegem A. Karip, E. (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi. Eroğlu, E. (2008). Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim. U. Demiray (Ed.). Etkili iletişim içinde (s. 243-264). Ankara: Pegem Akademi. Işık, M. (2012). Kitle iletişim teorilerine giriş. Eğitim Yayınevi. Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 143-149. Avcı, Ö. (2019). Duygusal zeka ve iletişim. Vural, İ., Tuna, Y., Birsen, Ö., Erzurum, F., Küçük, M., & Çolak, F. Ü. (2012). İletişim. Ankara: Pegem Akademi. Alim, K. A. Y. A. (2018). İnsan ilişkileri ve iletişim. Aytekin, H. (2018). İnsan ilişkileri ve iletişim. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara. Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., GÜVEN, M. Ç., ÖZKAMALI, E., & Dicle, A. N. (2006). İnsan İlişkileri ve İletişim Dersi'nin Öğretmen Adaylarının Çatışma Çözme ve Empatik Beceri Düzeylerine Etkisi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (23). Kaya, A. (2014). Yönetimde insan ilişkilerinin sırları. Eğitim Yayınevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Derste yazılı final sınavı (%60) yapılacaktır.Mutlak değerlendirme uygulanacaktır. | |
Açıklama | Öğrencilerin dönem içinde hazırladıkları ödevler de değerlendirilecektir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 18 | 18 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 5 | 5 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |