Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: SOS6113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SELMA GÜLEÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Selma Güleç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Doç. Dr. Selma Güleç
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı
sgulec@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İletişimin tanımını yapar, iletişim süreci ve öğelerini açıklayabilecek ve iletişim biliminin ilgili olduğu farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır. Öğrenciler, etkili iletişimde dinleme ve geri bildirim mekanizmalarına örnekler verebileceklerdir. Ayrıca kurum içi iletişimin önemini kavrayabilecek ve iletişimi engelleyen faktörleri tespit edebileceklerdir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; Öğrencilerin edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak amaçlamaktadır. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kendisiyle ve çevresiyle daha etkili iletişim kurar.;
2 Kişiler arası iletişimini etkileyen faktörleri bilir.;
3 İletişim çatışmalarını etkili biçimde kontrol edebilir.;
4 İş yaşamında etkili iletişim kurmanın yollarını bilir.;
5 Sosyal yaşamda uyması gereken davranış kurallarını bilir ve uygular.;
6 İletişim davranışlarının oluşmasında etkili bilişsel öğeleri, bilişsel süreçleri ve iletişim davranışlarına etkilerini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kişiler Arası İlişkiler ve Etkili İletişim
2 Etkili İletişim İçim Bazı Teknikler
3 Etkili İletişim ve İletişimde Kendini Açma
4 İletişimde Duygusal Zeka
5 Etkili İletişimi Etkileyen Faktörler
6 Sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket
7 Kişiler Arası İletişim Çatışmaları ve Yönetimi
8 İş Yaşamında Etkili İletişim
9 Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
10 Etkili İletişim ve Toplumsal Cinsiyet
11 Kişi içi İletişim ve Kendini Tanımak
12 Kişiler arası İletişim Yaklaşımları
13 Kişiler arası İletişimi Etkileyen Faktörler ve Çözüm Yolları
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2018). İletişim becerileri: Anlamak, anlatmak, anlaşmak (6. basım),
Ankara: Nobel.
Gürüz, D. ve Temel Eğinli, A. (2019). Kişilerarası iletişim: bilgiler, etkiler, engeller (8. Basım), Ankara: Nobel
Kaya, A. (2018). İletişime giriş: Temel kavramlar ve süreçler. A. Kaya (Ed.), İnsan ilişkileri ve iletişim içinde (2-29). Ankara: Pegem A.
Karip, E. (2013). Çatışma Yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.
Eroğlu, E. (2008). Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim. U. Demiray (Ed.). Etkili iletişim içinde (s. 243-264). Ankara: Pegem Akademi.
Işık, M. (2012). Kitle iletişim teorilerine giriş. Eğitim Yayınevi.
Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 143-149.
Avcı, Ö. (2019). Duygusal zeka ve iletişim.
Vural, İ., Tuna, Y., Birsen, Ö., Erzurum, F., Küçük, M., & Çolak, F. Ü. (2012). İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
Alim, K. A. Y. A. (2018). İnsan ilişkileri ve iletişim.
Aytekin, H. (2018). İnsan ilişkileri ve iletişim. Baskı, Pegem Akademi Yayınları, Ankara.
Karahan, T. F., Sardoğan, M. E., GÜVEN, M. Ç., ÖZKAMALI, E., & Dicle, A. N. (2006). İnsan İlişkileri ve İletişim Dersi'nin Öğretmen Adaylarının Çatışma Çözme ve Empatik Beceri Düzeylerine Etkisi. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (23).
Kaya, A. (2014). Yönetimde insan ilişkilerinin sırları. Eğitim Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Derste yazılı final sınavı (%60) yapılacaktır.Mutlak değerlendirme uygulanacaktır.
Açıklama Öğrencilerin dönem içinde hazırladıkları ödevler de değerlendirilecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ödevler 0 18 18
Projeler 1 20 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 5 5
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr