Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOSYAL BİLGİLERDE DOĞA EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: SOSYAL BİLGİLERDE DOĞA EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: SOS6108
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EMİN ATASOY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Emin Atasoy
eatasoy@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 282
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında doğa eğitimine yönelik genel kavramları öğrenme ve uygulamaya dönük etkinlikler hakkında bilgi sahibi olmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Doğa ve çevre için gerekli öğretim uygulamaların kazanımını sağlar
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dünya'da ve Türkiye'de doğa sorunlarını, nedenlerini, sonuçlarını ve bölgesel dağılımlarını evrensel bakış açısıyla irdeler;
2 Sosyal bilgiler eğitimi ile doğa eğitimi arasındaki ilişkiyi sorgular ve gerekli bilgi birikimine sahip olur.;
3 Doğadaki kaynakların sınırlı, ihtiyaçların sınırsız olduğu bir dünyada doğal kaynakların bilinçli kullanılması gerektiğini öğrenir.;
4 Sosyal Bilgiler öğretim programlarında doğa eğitimi kapsamında doğa bilincinin önemini anlar ve doğaya duyarlı bireylerin nasıl eğitileceğini öğrenir;
5 Doğaya ilişkin sorunlarının önlenmesinde ya da etkilerinin azaltılmasında etkili uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur;
6 Sosyal Bilgiler öğretimi kapsamında doğa eğitimine ilişkin sorunlarının nasıl çözülebileceği hakkında önerilerde bulunur;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanım ve genel kavramlar
2 Doğadaki kaynakların Bozulması Çerçevesinde: Çevre sorunlarının tanımı, kapsamı, türleri; nedenleri (gelişim süreci) ve sonuçlarına genel bir bakış
3 Sosyal bilgilerde doğa eğitimine ilişkin konu alanları
4 Ozon Tabakasının İncelmesi (faktörler, sonuçları ve önlenmesi)
5 Türkiye'nin doğa sorunları ve çözüm önerileri
6 Temel Ekolojik Kavram ve İlkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı.
7 Doğa eğitimine dönük ders dışı uygulamalar
8 Genel tekrar ve değerlendirme
9 Küresel doğa sorunları
10 Küresel Isınma, Küresel İklim Değişimi (faktörler, sonuçları ve önlenmesi)
11 Ozon Tabakasının İncelmesi (faktörler, sonuçları ve önlenmesi)
12 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Doğa Eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler
13 Doğa eğitimine yönelik dünyadaki uygulamalar
14 Genel tekrar ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ada, Sefer, Z. E. L. İ. H. A. Baysal, and S. E. N. E. M. Şahenk Erkan. "Çeşitli boyutlarıyla çevre eğitimi." (2017).
Atasoy, E. (2009). Çevre için eğitim: çocuk – doğa etkileşimi, Bursa: Ezgi Kitapevi.
Güven, B. ve Güven, S. (2009). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde metafor oluşturma becerilerine ilişkin nicel bir inceleme. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 503-512.
Louv, R. (2010). Doğadaki son çocuk. Ankara: TÜBİTAK Yayınları
Meydan, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde gezi-gözlem ve doğa eğitimi. R. Turan, A. M. Sünbül, H. Akdağ (Ed.) Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I. Ankara Pegem Akademi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli sorular
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 2 5 2 4 3 3 3 3 1 4 1
OK2 3 1 3 3 1 4 3 3 2 5 1 4
OK3 1 3 3 4 3 2 5 3 3 3 4 5
OK4 1 5 4 3 3 3 3 4 4 3 4 4
OK5 4 3 3 4 2 5 2 3 2 4 3 3
OK6 2 4 2 4 3 3 3 3 2 3 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr