1 | Dersin Adı: | GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME MODELLERİ |
2 | Dersin Kodu: | SOS5121 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SABRİ BECERİKLİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Sabri Becerikli beceriklisabri@uludag.edu.tr B.U.Ü.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğretmenlik mesleği ile ilgili lisansüstü öğrenim gören öğrencilere öğretmenliğin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri kavratmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sosyal Bilgiler Eğitimi yüksek lisans öğrencileri öğretmen yetiştirme alanı ile ilgili yapacakları akademik çalışmalarda bu ders sayesinde teorik altyapı oluşturacaklardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi | |
2 | Öğretmen okulları açılmadan önce öğretmenlik mesleği | |
3 | İlk açılan öğretmen okulları | |
4 | Osmanlıda İlkokul öğretmeni yetiştirme | |
5 | Osmanlıda Ortaokul öğretmeni yetiştirme | |
6 | Osmanlıda Lise öğretmeni yetiştirme | |
7 | Cumhuriyet dönemi ilkokul öğretmeni yetiştirme | |
8 | Cumhuriyet dönemi ortaokul öğretmeni yetiştirme | |
9 | Cumhuriyet dönemi lise öğretmeni yetiştirme | |
10 | Geçmişten günümüze öğretmenlik giriş şartları | |
11 | Geçmişten günümüze öğretmenlik meslek dersleri | |
12 | Geçmişten günümüze öğretmenlik stajı | |
13 | Öğretmenlik mesleğinin diğer kaynakları | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Akyüz, Y. (2011). Türk eğitim tarihi (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Altın (2009). II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet devirlerinde öğretmen yetiştirme meselesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara. Duman, T. (1991). Türkiye?de ortaöğretime öğretmen yetiştirme (tarihi gelişimi). İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. Eşme, İ. (2001). Yüksek öğretmen okulları. İstanbul: BilgiBaşarı Yayınevi. Ergin, O. (1977). Türk maarif tarihi (1-2). İstanbul: Eser Matbaası. Öztürk, C. (1998). Türkiye’de dünden bugüne öğretmen yetiştiren kurumlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yayınları. Taşer, S. (2010). Tanzimat’tan Cumhuriyet’e modernleşme sürecinde öğretmen yetiştiren kurumlarda eğitim yönetimi ve denetimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. Ünal, U. & Birbudak, T. S. (2013). İstanbul dârülmuallimîni (1948-1924). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 7 | 49 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 4 | 4 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |