| 1 | Dersin Adı: | GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME MODELLERİ |
| 2 | Dersin Kodu: | SOS5121 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SABRİ BECERİKLİ |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Sabri Becerikli beceriklisabri@uludag.edu.tr B.U.Ü.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Öğretmenlik mesleği ile ilgili lisansüstü öğrenim gören öğrencilere öğretmenliğin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri kavratmak |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sosyal Bilgiler Eğitimi yüksek lisans öğrencileri öğretmen yetiştirme alanı ile ilgili yapacakları akademik çalışmalarda bu ders sayesinde teorik altyapı oluşturacaklardır. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi | |
| 2 | Öğretmen okulları açılmadan önce öğretmenlik mesleği | |
| 3 | İlk açılan öğretmen okulları | |
| 4 | Osmanlıda İlkokul öğretmeni yetiştirme | |
| 5 | Osmanlıda Ortaokul öğretmeni yetiştirme | |
| 6 | Osmanlıda Lise öğretmeni yetiştirme | |
| 7 | Cumhuriyet dönemi ilkokul öğretmeni yetiştirme | |
| 8 | Cumhuriyet dönemi ortaokul öğretmeni yetiştirme | |
| 9 | Cumhuriyet dönemi lise öğretmeni yetiştirme | |
| 10 | Geçmişten günümüze öğretmenlik giriş şartları | |
| 11 | Geçmişten günümüze öğretmenlik meslek dersleri | |
| 12 | Geçmişten günümüze öğretmenlik stajı | |
| 13 | Öğretmenlik mesleğinin diğer kaynakları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Akyüz, Y. (2011). Türk eğitim tarihi (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Altın (2009). II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet devirlerinde öğretmen yetiştirme meselesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara. Duman, T. (1991). Türkiye?de ortaöğretime öğretmen yetiştirme (tarihi gelişimi). İstanbul: Millî Eğitim Basımevi. Eşme, İ. (2001). Yüksek öğretmen okulları. İstanbul: BilgiBaşarı Yayınevi. Ergin, O. (1977). Türk maarif tarihi (1-2). İstanbul: Eser Matbaası. Öztürk, C. (1998). Türkiye’de dünden bugüne öğretmen yetiştiren kurumlar. İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yayınları. Taşer, S. (2010). Tanzimat’tan Cumhuriyet’e modernleşme sürecinde öğretmen yetiştiren kurumlarda eğitim yönetimi ve denetimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya. Ünal, U. & Birbudak, T. S. (2013). İstanbul dârülmuallimîni (1948-1924). Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi. |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 7 | 49 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 1 | 4 | 4 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |