Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME MODELLERİ
1 Dersin Adı: GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME MODELLERİ
2 Dersin Kodu: SOS5121
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SABRİ BECERİKLİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Sabri Becerikli
beceriklisabri@uludag.edu.tr
B.U.Ü.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğretmenlik mesleği ile ilgili lisansüstü öğrenim gören öğrencilere öğretmenliğin geçmişten günümüze geçirdiği evreleri kavratmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sosyal Bilgiler Eğitimi yüksek lisans öğrencileri öğretmen yetiştirme alanı ile ilgili yapacakları akademik çalışmalarda bu ders sayesinde teorik altyapı oluşturacaklardır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Geçmişten günümüze öğretmenlik mesleğinin tarihsel sürecini öğrenme;
2 Geçmişten günümüze öğretmenlik meslek derslerini kavrama;
3 Geçmişten günümüze öğretmenlik giriş şartlarını öğrenme;
4 Geçmişten günümüze öğretmenlik stajının evrelerini kavrama;
5 Geçmişten günümüze öğretmenlik mesleğinin nitelik olarak gelişimini kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğretmen eğitiminin tarihsel gelişimi
2 Öğretmen okulları açılmadan önce öğretmenlik mesleği
3 İlk açılan öğretmen okulları
4 Osmanlıda İlkokul öğretmeni yetiştirme
5 Osmanlıda Ortaokul öğretmeni yetiştirme
6 Osmanlıda Lise öğretmeni yetiştirme
7 Cumhuriyet dönemi ilkokul öğretmeni yetiştirme
8 Cumhuriyet dönemi ortaokul öğretmeni yetiştirme
9 Cumhuriyet dönemi lise öğretmeni yetiştirme
10 Geçmişten günümüze öğretmenlik giriş şartları
11 Geçmişten günümüze öğretmenlik meslek dersleri
12 Geçmişten günümüze öğretmenlik stajı
13 Öğretmenlik mesleğinin diğer kaynakları
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akyüz, Y. (2011). Türk eğitim tarihi (19. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Altın (2009). II. Abdülhamid ve II. Meşrutiyet devirlerinde öğretmen yetiştirme meselesi.
Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
Duman, T. (1991). Türkiye?de ortaöğretime öğretmen yetiştirme (tarihi gelişimi). İstanbul:
Millî Eğitim Basımevi. Eşme, İ. (2001). Yüksek öğretmen okulları. İstanbul: BilgiBaşarı Yayınevi.
Ergin, O. (1977). Türk maarif tarihi (1-2). İstanbul: Eser Matbaası.
Öztürk, C. (1998). Türkiye’de dünden bugüne öğretmen yetiştiren kurumlar. İstanbul: Marmara
Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Yayınları.
Taşer, S. (2010). Tanzimat’tan Cumhuriyet’e modernleşme sürecinde öğretmen yetiştiren
kurumlarda eğitim yönetimi ve denetimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Selçuk
Üniversitesi, Konya.
Ünal, U. & Birbudak, T. S. (2013). İstanbul dârülmuallimîni (1948-1924). Ankara: Atatürk
Araştırma Merkezi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Projeler 1 4 4
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 83
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,77
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 4 0 3 0 0 0 0 0 4
OK2 4 0 4 0 0 0 0 0 4
OK3 4 0 4 0 0 0 0 0 4
OK4 4 0 3 0 0 0 0 0 4
OK5 4 0 4 0 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr