Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TANZİMAT VE II. ABDÜLHAMİD DÖNEMLERİNDE EĞİTİM REFORMLARI (1826-1908)
1 Dersin Adı: TANZİMAT VE II. ABDÜLHAMİD DÖNEMLERİNDE EĞİTİM REFORMLARI (1826-1908)
2 Dersin Kodu: SOS5119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Fatih DEMİREL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: fatihdemirel@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tanzimat ve II. Abdülhamit Dönemlerinde eğitim sisteminin durumunu ve eğitim alanında gerçekleştirilen reformları anlamlandırabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Akademik çalışmaların yürütüleceği alanın tanınmasına, anlamlandırılmasına ve geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Osmanlı Devleti'nde eğitim alanında girişilen ilk reform hareketlerini değerlendirir.;
2 II. Mahmud ve Tanzimat Dönemi eğitim reformlarını değerlendirir;
3 Maarif-i Umumiye Nizamnamesi ve uygulanması hakkında bilgi sahibi olur. ;
4 II. Abdülhamid Dönemi'nde eğitim reformu anlayışını değerlendirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Osmanlı Devleti'nde eğitim alanında girişilen ilk reform hareketleri.
2 II. Mahmud Dönemi'nde gerçekleştirilen eğitim reformları.
3 Tanzimat Dönemi eğitim reformları (Rüşdiye mektepleri)
4 Tanzimat Dönemi eğitim reformları (Mekteb-i Sultani, Darüşşafaka)
5 Tanzimat Dönemi eğitim reformları (Maarif-i Umumiye Nizamnamesi)
6 Tanzimat Dönemi eğitim reformları (Maarif-i Umumiye Nizamnamesi)
7 Tanzimat Dönemi eğitim reformları (Maarif-i Umumiye Nizamnamesi kararlarının uygulanışı)
8 Tanzimat Dönemi eğitim reformları (Mesleki eğitim alanında gerçekleştirilen eğitim reformları, Darülmuallimin, Sanayi Mektebi vb.)
9 Tanzimat Dönemi eğitim (Yabancı ve Gayrimüslimlerin eğitim faaliyetleri)
10 II. Abdülhamid Dönemi eğitim reformları (Dönemde eğitim reformu fikriyatı)
11 II. Abdülhamid Dönemi eğitim reformları (ilköğretim, ortaöğretim, ibtidailer, rüşdiyeler, idadiler)
12 II. Abdülhamid Dönemi eğitim reformları (yükseköğretim, Hukuk Mektebi, Sanayi-i Nefise Mektebi, Mekteb-i Mülkiye, Darülfünun...)
13 II. Abdülhamid Dönemi eğitim reformları (Dilsiz, Ama Mektebi, Aşiret Mektebi, mesleki eğitim, ziraat eğitimi ...)
14 II. Abdülhamid Dönemi eğitim reformları (Taşra teşkilatı, kızların eğitimi)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Arzu Meryem Nurdoğan, MODERNLEŞME DÖNEMİNDE OSMANLI’DA İLKÖĞRETİM (1869-1914)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 80
Yıl sonu Sınavı 1 20
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 80
Finalin BAşarıya Oranı 20
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Süreç ve ürün değerlendirme: Sunum ve araştırma ödevi
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 32 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK2 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
OK4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr