Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEK DENEKLİ DENEYSEL DESENLER
1 Dersin Adı: TEK DENEKLİ DENEYSEL DESENLER
2 Dersin Kodu: ZEE5101
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Bu dersin bir önkoşulu bulunmamaktadır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖZLEM TOPER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ozlemtoper@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tek denekli araştırma modellerini açıklayabilmek ve tek denekli araştırma desenlerini kullanarak araştırma planlayabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Tek denekli araştırma desenlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve tek denekli araştırma desenleri ile gerçekleştirilen araştırmaları yorumlayabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Araştırma ve öğretim sürecini tanımlar. ;
2 Tek denekli araştırmalarda yer alan temel kavramları açıklar ;
3 Tek denekli araştırma modellerini ve özelliklerini açıklar. ;
4 Tek denekli araştırmalarda geçerlik kavramını ve geçerliği sağlama yollarını açıklar.;
5 Tek denekli araştırmalarda güvenirlik kavramını ve güvenirliği sağlama yollarını açıklar. ;
6 Tek denekli araştırmalarda verileri görsel olarak analiz eder ve yorumlar. ;
7 Tek denekli etkililik araştırma modellerini açıklar ;
8 Tek denekli karşılaştırmalı araştırma modellerini açıklar ;
9 Tek denekli araştırma modelleri ile gerçekleştirilen araştırmaları yorumlar;
10 Tek denekli araştırma modellerini kullanarak araştırma önerisi hazırlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Araştırma ve öğretim arasındaki farklılıklar ve benzerlikler
2 Tek denekli araştırmalar ve özellikleri
3 Geçerlik
4 Güvenirlik
5 Grafik türleri ve verilerin görsel analizi
6 AB Modelleri (AB, ABA VE ABAB)
7 Çoklu başlama modelleri
8 Çoklu yoklama modelleri
9 Değişen ölçütler modeli
10 Karşılaştırma modelleri ve ABC modeli
11 Dönüşümlü uygulamalar modeli
12 Uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli
13 Paralel uygulamalar modeli
14 Araştırma önerisi yazımı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar
Editör: Prof. Dr. Elif Tekin İftar
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 8 30
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 10 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu sorulardan oluşan mini sınavlar ile final sınavı Bir adet araştırma önerisi yazımı ve sunumu
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 8 18 144
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 245
Toplam İş Yükü / 30 saat 8,17
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK8 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK9 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK10 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr