| 1 | Dersin Adı: | EĞİTİMDE ZEKA, YETENEK VE YARATICILIK |
| 2 | Dersin Kodu: | RES5134 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GONCA ERİM |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç.Dr. Rasim BAŞAK |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
goncae@uludag.edu.tr +90 (224) 294 25 75 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Görükle/Bursa TÜRKİYE |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, zekanın, yeteneğin ve yaratıcılığın bireylerin genel eğitimine ve görsel sanatlar eğitimine etkileri incelemek ve bu alanda yeni araştırmalar yapmalarını sağlamaktır. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersi alan öğrenciler görsel sanatları alanının bileşenlerini mesleki açıdan araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabileceklerdir. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Dersin içeriğinin açıklanması. Kaynakların gösterilmesi. Dersten beklentiler ile ilgili bilgi alışverişinde bulunma | |
| 2 | Zeka nedir?, Beyin Fonksiyonları nelerdir? | |
| 3 | Beyin Fonksiyonları ve Zeka alanları | |
| 4 | Zeka’nın gelişimini etkileyen faktörler, Ödev: Zeka ve beyin araştırmaları ile ilgili güncel makaleleri bulmaları istenecektir. | |
| 5 | IQ-EQ ve Çoklu zeka kuramı, Gardner ve Çoklu zeka kuramı, | |
| 6 | Çoklu zeka kuramı, Gardner ve Çoklu zeka kuramı, | |
| 7 | Yetenek nedir? Yeteneği etkileyen faktörler nelerdir?, Yetenek geliştirilebilir mi?, | |
| 8 | Yeteneğin geliştirilmesi ya da gerilemesini etkileyen faktörler nelerdir? Ödev: Yetenek ve zeka arasındaki ilişkinin uluslararası makalelerde aranması. | |
| 9 | Yaratıcılık nedir?, Yaratıcılık ve Zeka ilişkisi Nedir?, Ödev2: Dönem sonu sınavına Görsel sanatlar eğitimi alanında ikinci bir makale yazılmasının istenmesi | |
| 10 | Yaratıcılık ve Genetik bilim, Yaratıcılık öğretisi, | |
| 11 | Yetenek-Yaratıcılık- Zeka ilişkisi, | |
| 12 | İlköğretim ve Ortaöğretim öğrencilerinin sanatsal gelişim evreleri ve özellikleri, Ödev: çocukta yaratıcılık konusunda akademik makalelerin araştırılması | |
| 13 | Sanatsal yaratıcılık ve yaratıcılığın geliştirilmesi, | |
| 14 | Sanat eğitiminde zeka, yetenek ve yaratıcılığı geliştirilmesi üzerine yeni fikirler araştırma ve geliştirme, yer almaktadır. |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Brommer F. Gerald, Horn F. George., Art In Your Visual Environment.,Davis Pub., 1985 Chapman H. Laura., A World of Images., Davis Pub., Massachusetts.,1992. Chapman, L., Adventure in Art. Worcester: MA:Davis., 1994 Kırışoğlu, Olcay., Sanatta Eğitim., Demircioğlu matb., Ankara., 1991. ÖZSOY, Vedat., Ali Osman Alakuş., Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Yay., Ankara., 2009. ÖZSOY, Vedat. (Editör)., Yöntem ve Teknikleri ile Görsel sanatlar Eğitiminde Uygulamalar., GÖRSED Yay., Ankara., 2006. Ragans, Rosalinda., Art Talk., Second Edition., Glencoe., New York., 1995 Türkdoğan, Galip., Sanat Eğitimi Yöntemleri. 2. Baskı., Kadioğlu Matb., Ankara., 1984 |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 40 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dönem sonu klasik yazılı sınav, Araştırma ödevlerinin değerlendirilip yüzdeleri alınarak geçme notu belirlenmektedir. | |
| Açıklama | Ödevler dönem içerisinde verilen akademik makale araştırması ve makale yazımıdır. | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 2 | 10 | 10 |
| Projeler | 2 | 25 | 50 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |