Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE ZEKA, YETENEK VE YARATICILIK
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE ZEKA, YETENEK VE YARATICILIK
2 Dersin Kodu: RES5134
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA ERİM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Rasim BAŞAK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: goncae@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 25 75
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Görükle/Bursa TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, zekanın, yeteneğin ve yaratıcılığın bireylerin genel eğitimine ve görsel sanatlar eğitimine etkileri incelemek ve bu alanda yeni araştırmalar yapmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrenciler görsel sanatları alanının bileşenlerini mesleki açıdan araştırma ve geliştirme çalışmaları yapabileceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanat Eğitiminde zekanın önemini açıklayabilme;
2 Sanat Eğitiminde yeteneğin önemini açıklayabilme;
3 Sanat Eğitiminde yaratıcılığın önemini açıklayabilme;
4 Sanat Eğitiminde zeka, yetenek ve yaratıcılığın ilişkisini karşılaştırabilme;
5 Alanıyla ilgili bilimsel yazılarda yaratıcı fikirler sunabilme;
6 Sanatsal verileri bilimsel dille yorumlayabilme;
7 Bilimsel verileri kullanarak metin oluşturabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriğinin açıklanması. Kaynakların gösterilmesi. Dersten beklentiler ile ilgili bilgi alışverişinde bulunma
2 Zeka nedir?, Beyin Fonksiyonları nelerdir?
3 Beyin Fonksiyonları ve Zeka alanları
4 Zeka’nın gelişimini etkileyen faktörler, Ödev: Zeka ve beyin araştırmaları ile ilgili güncel makaleleri bulmaları istenecektir.
5 IQ-EQ ve Çoklu zeka kuramı, Gardner ve Çoklu zeka kuramı,
6 Çoklu zeka kuramı, Gardner ve Çoklu zeka kuramı,
7 Yetenek nedir? Yeteneği etkileyen faktörler nelerdir?, Yetenek geliştirilebilir mi?,
8 Yeteneğin geliştirilmesi ya da gerilemesini etkileyen faktörler nelerdir? Ödev: Yetenek ve zeka arasındaki ilişkinin uluslararası makalelerde aranması.
9 Yaratıcılık nedir?, Yaratıcılık ve Zeka ilişkisi Nedir?, Ödev2: Dönem sonu sınavına Görsel sanatlar eğitimi alanında ikinci bir makale yazılmasının istenmesi
10 Yaratıcılık ve Genetik bilim, Yaratıcılık öğretisi,
11 Yetenek-Yaratıcılık- Zeka ilişkisi,
12 İlköğretim ve Ortaöğretim öğrencilerinin sanatsal gelişim evreleri ve özellikleri, Ödev: çocukta yaratıcılık konusunda akademik makalelerin araştırılması
13 Sanatsal yaratıcılık ve yaratıcılığın geliştirilmesi,
14 Sanat eğitiminde zeka, yetenek ve yaratıcılığı geliştirilmesi üzerine yeni fikirler araştırma ve geliştirme, yer almaktadır.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Brommer F. Gerald, Horn F. George., Art In Your Visual Environment.,Davis Pub., 1985
Chapman H. Laura., A World of Images., Davis Pub., Massachusetts.,1992.
Chapman, L., Adventure in Art. Worcester: MA:Davis., 1994
Kırışoğlu, Olcay., Sanatta Eğitim., Demircioğlu matb., Ankara., 1991.
ÖZSOY, Vedat., Ali Osman Alakuş., Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Yay., Ankara., 2009.
ÖZSOY, Vedat. (Editör)., Yöntem ve Teknikleri ile Görsel sanatlar Eğitiminde Uygulamalar., GÖRSED Yay., Ankara., 2006.
Ragans, Rosalinda., Art Talk., Second Edition., Glencoe., New York., 1995
Türkdoğan, Galip., Sanat Eğitimi Yöntemleri. 2. Baskı., Kadioğlu Matb., Ankara., 1984
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem sonu klasik yazılı sınav, Araştırma ödevlerinin değerlendirilip yüzdeleri alınarak geçme notu belirlenmektedir.
Açıklama Ödevler dönem içerisinde verilen akademik makale araştırması ve makale yazımıdır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 10 10
Projeler 2 25 50
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 1 3 1 5 2 1 1 4 1 1 2
OK2 1 3 1 5 1 1 1 4 1 1 2
OK3 1 3 1 5 1 1 1 4 1 1 3
OK4 1 3 1 5 1 1 1 4 1 1 2
OK5 1 3 1 1 1 1 1 2 1 1 0
OK6 1 1 1 5 1 1 1 3 1 1 2
OK7 2 1 2 1 5 1 2 4 2 2 4
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr