Öğrenmenin oluşumunu açıklayan kuramlar,öğretim için yol gösteren öğretme kuramlar ve etkin öğrenmenin ve öğretmenin gerçekleşmesi ile ilgili değişkenler ile ilgili gerekli bilgileri sunmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenme ve öğretme etkinliklerin öğrenene göre düzenlenebilmesini sağlar
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenme kuramlarınn özelliklerini anlama
;
2
Öğrenme kuramlarının sınıfta kullanımını kavrama;
3
Öğretim ve öğrenme kuramları arasındaki ilişkiyi kavrama;
4
Öğretme kuramlarının uygulanması ile ilgili araştırmaları takip etme;
5
Öğretim kuramalrının özelliklerini kavrama;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanıtımı
2
Öğrenme kuramları ve öğretme kuramları
3
Davranışçı öğrenme kuramları
4
Gestalt kuram
5
Sosyal bilişsel kuram
6
Bilişsel öğrenme kuramları
7
Yapılandırmacı öğrenme
8
Öğretme kuramları;davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı bakış açısı ile öğretim
9
J. Bruner
10
Ausobel
11
Gagne
12
Caroll
13
B.Bloom
14
Genel tartışmave kapanış
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
1
10
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
50
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
12
12
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU