Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROGRAM GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: PROGRAM GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: EPO5103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RÜÇHAN UZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ruchan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı program geliştirme ile ilgili temel kavramları, program geliştirme sürecini hakkında genel bilgi ve beceri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Alan uzmanlarına alanı tanıtıcı bir derstir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi;
2 Program geliştirme sürecini kavrama;
3 Program geliştirme ile ilgili temel modelleri kavrama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı
2 Temel kavramlar
3 Program geliştirmenin temellleri; felsefe, Psikoloji
4 Sosyoloji ve tarih
5 Eğitim programı tasarımı
6 Eğitim programı modelleri
7 Eğitim programının planlanması
8 İhtiyam belirleme
9 İhtiyaç belirleme teknikleri
10 programın denenmesi
11 Program geliştirme ile ilgili makaleler
12 Program geliştirme ile ilgili tez örnekleri
13 MEB program geliştirme çalışmaları
14 Genel tartışma ve kapanış
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi
Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi
Gupta, K., Sleezer, C. ve Russ-Eft, D. F. (2007). A Practical Guide to Needs Assessment, John Wiley and Sons: New York
Hewitt, T. W. (2006). Understanding and Shaping Curriculum: What We Teach and why, SAGE: Thousands Oaks, CA
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav
Açıklama Soru sayısı 4-8 arası
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 28 28
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 42 42
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 2 2 1 2 1 1 1 1 1 1
OK2 5 5 2 2 1 2 1 1 1 1 1 1
OK3 5 5 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr