1 | Dersin Adı: | PROGRAM GELİŞTİRME |
2 | Dersin Kodu: | EPO5103 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. RÜÇHAN UZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | ruchan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı program geliştirme ile ilgili temel kavramları, program geliştirme sürecini hakkında genel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan uzmanlarına alanı tanıtıcı bir derstir |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Temel kavramlar | |
3 | Program geliştirmenin temellleri; felsefe, Psikoloji | |
4 | Sosyoloji ve tarih | |
5 | Eğitim programı tasarımı | |
6 | Eğitim programı modelleri | |
7 | Eğitim programının planlanması | |
8 | İhtiyam belirleme | |
9 | İhtiyaç belirleme teknikleri | |
10 | programın denenmesi | |
11 | Program geliştirme ile ilgili makaleler | |
12 | Program geliştirme ile ilgili tez örnekleri | |
13 | MEB program geliştirme çalışmaları | |
14 | Genel tartışma ve kapanış |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Basımevi Gupta, K., Sleezer, C. ve Russ-Eft, D. F. (2007). A Practical Guide to Needs Assessment, John Wiley and Sons: New York Hewitt, T. W. (2006). Understanding and Shaping Curriculum: What We Teach and why, SAGE: Thousands Oaks, CA |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik sınav | |
Açıklama | Soru sayısı 4-8 arası |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 28 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |