Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL GEREKSİMLİ BİREYLERDE BEDEN EĞİTİMİ SPOR ve FİZİKSEL AKTİVİTE
1 Dersin Adı: ÖZEL GEREKSİMLİ BİREYLERDE BEDEN EĞİTİMİ SPOR ve FİZİKSEL AKTİVİTE
2 Dersin Kodu: BED6113
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nhasil@uludag.edu.tr,
cep:05326818247
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Özel gereksinimli bireylerde sporun gelişimi, kavramları, tarihçesi hakkında bilgi verilerek, spor branşlarının engel gruplarına göre uygulanarak özel gereksinimli bireyleri spora yönlendirip sporcu yetiştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Özel gereksinimli bireylere uygun egzersiz, fiziksel aktivite ve sporları takip edebilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Özel gereksinimli bireyleri tanıma;
2 Özel gereksinimli bireyler için sporun ve fiziksel aktivitenin önemini kavrama;
3 Özel gereksinimli bireyleri spora yönlendirebilme;
4 Özel gereksinimli bireyleri topluma kazandırabilme;
5 Özel gereksinimli bireyler için güncel gelişmeleri takip edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, özel gereksinimli bireyler, spor ve fiziksel aktivite hakkında bilgi verilmesi
2 Dünyada özel gereksinimli bireylerde spor ve fiziksel aktivite
3 Modern düşüncede özel gereksinimli bireylerde spor ve fiziksel aktivite
4 Özel gereksinimli bireylerde spora ve fiziksel aktiviteye güncel yaklaşımlar
5 Türkiyede özel gereksinimli bireylerde spor ve fiziksel aktivite
6 Özel gereksinimli bireylerde sporun ve fiziksel aktivitenin amaçları
7 Özel gereksinimli bireylerde spor türleri ve branşları
8 Otizimli bireylerde spor ve fiziksel aktivitenin önemi
9 Görme bozukluğu olan bireylerde spor ve fiziksel aktivitenin önemi
10 Mental retardasyona fiziksel aktivitenin etkisi
11 Mental retardasyona fiziksel aktivitenin etkisi
12 Özel gereksinimli bireylerde sosyal hayata katılım
13 Özel gereksinimli bireylerde bireysel eğitim programları
14 Yılsonu sınavı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Winnick, J.P. uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 80
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 20
Finalin BAşarıya Oranı 80
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik sınav
Açıklama analiz ve sentez, sınavlar ve ödev anlatımı
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 6 30
Ödevler 1 40 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 0 2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 2 0 0 0 1 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 2 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr