ÖZEL GEREKSİMLİ BİREYLERDE BEDEN EĞİTİMİ SPOR ve FİZİKSEL AKTİVİTE
1
Dersin Adı:
ÖZEL GEREKSİMLİ BİREYLERDE BEDEN EĞİTİMİ SPOR ve FİZİKSEL AKTİVİTE
2
Dersin Kodu:
BED6113
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Doktora
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
1
7
Dersin AKTS Kredisi:
4
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Yok
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
nhasil@uludag.edu.tr, cep:05326818247 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Özel gereksinimli bireylerde sporun gelişimi, kavramları, tarihçesi hakkında bilgi verilerek, spor branşlarının engel gruplarına göre uygulanarak özel gereksinimli bireyleri spora yönlendirip sporcu yetiştirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Özel gereksinimli bireylere uygun egzersiz, fiziksel aktivite ve sporları takip edebilme
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Özel gereksinimli bireyleri tanıma;
2
Özel gereksinimli bireyler için sporun ve fiziksel aktivitenin önemini kavrama;
3
Özel gereksinimli bireyleri spora yönlendirebilme;
4
Özel gereksinimli bireyleri topluma kazandırabilme;
5
Özel gereksinimli bireyler için güncel gelişmeleri takip edebilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin tanıtımı, özel gereksinimli bireyler, spor ve fiziksel aktivite hakkında bilgi verilmesi
2
Dünyada özel gereksinimli bireylerde spor ve fiziksel aktivite
3
Modern düşüncede özel gereksinimli bireylerde spor ve fiziksel aktivite
4
Özel gereksinimli bireylerde spora ve fiziksel aktiviteye güncel yaklaşımlar
5
Türkiyede özel gereksinimli bireylerde spor ve fiziksel aktivite
6
Özel gereksinimli bireylerde sporun ve fiziksel aktivitenin amaçları
7
Özel gereksinimli bireylerde spor türleri ve branşları
8
Otizimli bireylerde spor ve fiziksel aktivitenin önemi
9
Görme bozukluğu olan bireylerde spor ve fiziksel aktivitenin önemi
10
Mental retardasyona fiziksel aktivitenin etkisi
11
Mental retardasyona fiziksel aktivitenin etkisi
12
Özel gereksinimli bireylerde sosyal hayata katılım
13
Özel gereksinimli bireylerde bireysel eğitim programları
14
Yılsonu sınavı
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Winnick, J.P. uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
20
Yıl sonu Sınavı
1
80
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
20
Finalin BAşarıya Oranı
80
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
klasik sınav
Açıklama
analiz ve sentez, sınavlar ve ödev anlatımı
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
5
6
30
Ödevler
1
40
40
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
113
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,77
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU