1 | Dersin Adı: | PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | BIL6115 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM UZUN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | auzun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenme ortamlarında programlama öğretiminin temel dayanağı olan öğrenme teorileri açıklayabilme, programlama öğretiminin tarihsel gelişimini açıklayabilme, Programlama öğretimi ile ilgili güncel araştırmaları takip edebilme |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler mesleki pratiklerinde işe koşabilecekleri programlama öğretimiyle ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | |
2 | Programlama öğretiminin tarihsel gelişimi | |
3 | Programlama öğretiminin dayandığı öğretme yöntem ve yaklaşımları ve bunların dayandığı temel öğrenme teorileri | |
4 | Programlama öğretiminin dayandığı öğretme yöntem ve yaklaşımları ve bunların dayandığı temel öğrenme teorileri | |
5 | Bilişsel, duyuşsal ve sosyal açıdan programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar | |
6 | Farklı yaş gruplarına yönelik programlama öğretimi konusundaki akademik çalışmalar | |
7 | Blok tabanlı programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar | |
8 | Metin tabanlı programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar | |
9 | Fiziksel programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar | |
10 | Programlama öğretiminde mobil uygulamalara yönelik akademik çalışmalar | |
11 | Programlama öğretiminde geleceğe yönelik eğilimler | |
12 | Makale inceleme | |
13 | Makale inceleme | |
14 | Makale inceleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Editörler: Prof. Dr. Yasemin GÜLBAHAR, Prof. Dr. Hasan KARAL, PEGEM AKADEMİ, 2018 Kodlama Öğretimi: Programlamadan Kodlamaya Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Dr. Osman EROL, Anı Yayıncılık, 2018 Teaching and Learning Computer Programming, Mayer, R. E., Routledge, 2008 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dönem içinde ödev ve projelerle süreç değerlendirme uygulanacaktır. Final sınavında ise yazılı sınav uygulanacaktır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 14 | 14 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |