Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: BIL6115
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM UZUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: auzun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenme ortamlarında programlama öğretiminin temel dayanağı olan öğrenme teorileri açıklayabilme, programlama öğretiminin tarihsel gelişimini açıklayabilme, Programlama öğretimi ile ilgili güncel araştırmaları takip edebilme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler mesleki pratiklerinde işe koşabilecekleri programlama öğretimiyle ilgili bilgi, beceri ve tutum kazanacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Programlama öğretiminin tarihsel gelişimi açıklar;
2 Programlama öğretiminde kullanılan pedagojik yaklaşımları ve öğrenme teorilerini açıklar;
3 Programlama öğretimi ile ilgili yakın zamanda ortaya çıkan kavram, araç gereçler ve uygulama geliştirme ortamlarını açıklar ve kullanır;
4 Programlama öğretiminin yaş gruplarına göre gereksinimlerini analiz eder;
5 Programlama öğretimiyle ilgili güncel akademik çalışmaları takip eder;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve temel kavramlar
2 Programlama öğretiminin tarihsel gelişimi
3 Programlama öğretiminin dayandığı öğretme yöntem ve yaklaşımları ve bunların dayandığı temel öğrenme teorileri
4 Programlama öğretiminin dayandığı öğretme yöntem ve yaklaşımları ve bunların dayandığı temel öğrenme teorileri
5 Bilişsel, duyuşsal ve sosyal açıdan programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar
6 Farklı yaş gruplarına yönelik programlama öğretimi konusundaki akademik çalışmalar
7 Blok tabanlı programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar
8 Metin tabanlı programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar
9 Fiziksel programlama öğretimi ile ilgili akademik çalışmalar
10 Programlama öğretiminde mobil uygulamalara yönelik akademik çalışmalar
11 Programlama öğretiminde geleceğe yönelik eğilimler
12 Makale inceleme
13 Makale inceleme
14 Makale inceleme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kuramdan Uygulamaya Programlama Öğretimi, Editörler: Prof. Dr. Yasemin GÜLBAHAR, Prof. Dr. Hasan KARAL, PEGEM AKADEMİ, 2018
Kodlama Öğretimi: Programlamadan Kodlamaya Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Dr. Osman EROL, Anı Yayıncılık, 2018
Teaching and Learning Computer Programming, Mayer, R. E., Routledge, 2008
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem içinde ödev ve projelerle süreç değerlendirme uygulanacaktır. Final sınavında ise yazılı sınav uygulanacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 14 14
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OK1 4 4 5 0 4 4 3 0 0
OK2 3 4 4 0 4 5 4 0 0
OK3 4 4 4 0 5 4 4 0 0
OK4 3 4 4 0 4 4 4 0 0
OK5 4 4 4 0 5 5 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr