1 | Dersin Adı: | İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | BED5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Şerife VATANSEVER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Şerife VATANSEVER |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
serife@uludag.edu.tr U.Ü Spor Bilimleri Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | İnsan vücudunu oluşturan hücre-doku-organ ve sistemlerin tanıtmak Kısa ve uzun dönemde fiziksel eforlar için enerji kaynaklarının nasıl oluştuğu, değişik ortamlarda fiziksel eforların solunum-dolaşım-sinir ve diğer sistemlere etkilerini açıklamak ve uygulamak Farklı ortamlarda meydana gelen fiziksel değişikliklerin performansa etkileri ve uygulamalarını öğretmek Antrenmana olan uzun süreli adaptasyonların sistemler üzerindeki etkilerini karşılaştırmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Egzersiz Fizyolojisi ile ilgili güncel gelişmeleri takip etmesi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Egzersiz Fizyolojisiinin Temel Terimleri ve Tanımları | |
2 | Enerji sistemleri (fosfojen sistem, laktik asit aerobik) | |
3 | Enerji üretimi sırasında aerobik ve anaerobik egzersiz ve toparlanam periyodu | |
4 | Kas dokusu genel özellikleri, fonksiyonu ve kas lif dağılımı | |
5 | Kasılma tipleri (izometrik, konsentrik,izotonik konsatrik) ve sportif performnas | |
6 | Sporda dolaşım sistemi yapısı kapl ve kan damarları ve fonksiyonları farklı tp egzersizde akut kraonik uyum | |
7 | Solunum sistemi ve egzersiz | |
8 | Kas kas aktivitelerinin nöral kontrolü | |
9 | Egzersiz fizyolojisi ve performans | |
10 | Egzersize endokrin yanıt, bağışıklık sistemi ve ani ölüm | |
11 | Değişik koşullarda egzersiz (termal uyum, irtifa vd) | |
12 | Sporda yorgunluk ve toparlanma | |
13 | Antrenmana adaptasyon antrenmana bağlı adaptasyonun gözlenmesi | |
14 | Antrenmana bağlı adaptasyonun gözlenmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Guyton ., C A. Hall Je Tıbbı Fizyoloji. 2007. Istanbul AÇIKADA, C. ,ERGEN,E.: “Bilim Ve Spor”, Büro-Tek Ofset Matbaacılık, Ankara, 1990. Fox ., Bowers., Foss . Beden Eğtimi Ve Sporun Fizyolojik Temellleri. 1999 Ankara Akgün N. Egzersiz Ve Spor Fxyolojisi. 1989. Ankara Kalyaoncu A. Spor Hekimliği.1989. Günay M., Cicioğlui. Spor Fizyolojisi 2001. Ankara Mark Ed. Hargreaves. Exercise Metabolism, Human Kinetics; 2 edition 2006. Brooks, G.A., T.D. Fahey, and K.M. Baldwin Exercise Physiology Human Bioenergetics and Its applications.. McGraw-Hill Companies; 4 edition Exercise Metabolism. Mark Hargreaves (Editor), 2. Edition. Human Kinetics, 2006 Frank C., Mooren (Eds). Molecular and Cellular Exercise Physiology, Human Kinetiks,2005. Powers, S.K., and E.T. Howley. Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. Fourth Edition. Madison, WI: Mc Graw Hill, 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Proje, Seminer ve klasik sınav | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |