1 | Dersin Adı: | DIGITAL DIPLOMACY |
2 | Dersin Kodu: | ULU4119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KADER ÖZLEM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Kader ÖZLEM Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Siyasi Tarih Anabilim Dalı 16059 Görükle-BURSA Tel: 0224 294 11 56 e-mail: kaderozlem@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dijital teknolojiler diplomasi dünyasında devrim yarattı.Dijital teknolojiler, diplomasi uygulamalarını ve hükümetlerin yabancı izleyicilerle ve diğer ülkelerle iletişim kurma şeklini etkileyebilir. Diplomasinin hedefleri benzer kalsa da yeni medya platformları diplomasinin yapısını ve süreçlerini yeniden gözden geçirmemizi sağlamalı. Bugün, hükümetler için geniş uluslararası izleyici kitlesine ulaşmak, mesajlarını çevrimiçi topluluklara göre ayarlamak ve çevrimiçi izleyicileri diplomatik çabalar için kullanmak daha kolay. Ayrıca ülkeler örneğin sanal büyükelçilikleri kullanarak klasik diplomasinin önündeki engelleri aşabilmektedir. Ancak sosyal medya, diplomatik çabaları etkileyebilecek sivil toplum aktörlerinin gücünü artırıyor. Bu nedenle, dijital diplomasi, küresel katılım için birçok seçenek sunarken aynı zamanda yeni zorluklar da sunuyor. Bu nedenle, yeni medyanın diplomasi ve uluslararası iletişim üzerindeki etkisinin yanı sıra bu teknolojilerin ağları ve bağlantıları güçlendirme yeteneğini analiz etmek, genel olarak dijital diplomasi ve diplomasi çalışmaları çalışmalarında yeni bir cephedir. Ders, öğrencilere farklı ülkelerden vaka çalışmalarını tartışırken dijital diplomasinin ilgili teorik ve ampirik yönlerini sunacaktır. Ders ayrıca diplomatların dijital medyayı diplomatik çabalar için kullanmalarına ilişkin güncel örnekleri de sunacaktır. Öğrenciler, hücresel uygulamalar, sosyal medya, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri ve daha fazlasını içeren farklı dijital platformları analiz edecekler. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dersteki öğrenciler, dünyadaki Dışişleri Bakanlıkları, Yüksek Teknoloji şirketleri ve araştırma enstitüleri ile mini ölçekli bir proje geliştirebilirler. Ders, öğrencilere yeni medyanın diplomasi üzerindeki etkisini analiz etme araçlarının yanı sıra dijital diplomasi kampanyalarını bir araya getirmek için gerekli uygulamalı araçları sağlayacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders içeriği ve ders materyallerinin tanıtımı | |
2 | Dijital Diplomasiye Giriş | |
3 | Teknoloji söylemi ve diplomasi | |
4 | Dijital doğuş ve diplomasi | |
5 | Bilgisayarlı simülasyonlar ve diplomasi: Siber Diplomasisi örneği | |
6 | Sanal dünyalar ve diplomasi | |
7 | Sosyal medyanın diplomasiye etkisi | |
8 | Diplomasi ve bilgisayar oyunları | |
9 | Diplomasi ve sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik | |
10 | The future of diplomacy: Telepresence | |
11 | Selfie diplomasisi | |
12 | Kriz zamanlarında Dijital Diplomasi | |
13 | Türkiye'nin Dijital Diplomasisi | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Andreas Sandre,Digital Diplomacy: Conversations on Innovation in Foreign Policy,Rowman & Littlefield Publishers,2015. Corneliu Bjola, Marcus Holmes, Digital Diplomacy Theory and Practice, Routledge,2015. Manor, I. The Digitalization of Ambassadors. In The Digitalization of Public Diplomacy Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan,2019. Gilboa, E. Digital Diplomacy. In C. M. Constantinou, P. Kerr, & P. Sharp (Eds.), The SAGE Handbook of Diplomacy London, UK: SAGE,2016. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Dersin ölçme ve değerlendirmesinde ara sınav ile final sınavının yanı sıra dönem içi öz değerlendirmeler de dikkate alınır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |