Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TURKEY-EUROPEAN UNION RELATIONS
1 Dersin Adı: TURKEY-EUROPEAN UNION RELATIONS
2 Dersin Kodu: ULU4306
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. M.HALİL BEKTAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Halil Mustafa Bektaş
E-mail:
mhmbektas@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste, Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerinin Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin gelişimi, bu iki hukuk süjesi arasında kurulan mevzuatı ve bu mevzuat itibarıyla oluşturulan kurumsal yapı hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Students will be able to explain the fundamental principles of EU law, such as the doctrine of direct effect, supremacy of EU Law and state liability; illustrate and apply the substantive principles of EU Law which are common to the law of the Member States; and understand the changing relationship of the Turkey with the European Union.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenci, Türkiye-AB ilişkilerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur;;
2 Öğrenci, Türkiye ile AB arasında ortaklık mevzuatına istinaden tesis edilen kurumsal yapı hakkında bilgilenir;;
3 Öğrenci, Türkiye ile AB arasında ortaklık mevzuatı ile kurulan ilişkilere yönelik hak ve yükümlülükleri hakkında bilgi sahibi olur;;
4 Öğrenci, Türkiye ile AB arasında kurulan üye adaylığı statüsü hakkında bilgilenir;;
5 Öğrenci, Türkiye-Avrupa Birliği ortaklık mevzuatı itibarıyla uyuşmazlıkların çözümü hakkında bilgi edinir;;
6 Öğrenci, Türkiye’nin üye adaylığı kapsamında yerine getirmesi gereken yükümlülükleri öğrenir;;
7 Öğrenci Türk hukukunun Avrupa Birliği hukukuna uyumlaştırılması hakkında bilgi edinir;;
8 Öğrenci, Egemenlik yetkilerinin Avrupa Birliği’ne devredilmesine ilişkin Türkiye Cumhuriyeti anayasası düzenlemelerini öğrenir;;
9 Öğrenci, Katılım Ortaklığı Belgesi (KOB) hakkında bilgi edinir;;
10 Öğrenci, tam üyelik müzakere sürecini öğrenir;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin tarihi gelişimi
2 Türkiye-Avrupa Birliği arasında benimsenen ortaklık ilişkilerinin dönemleri
3 Türkiye-Avrupa Birliği arasında benimsenen kurumsal işbirliği
4 Türkiye’nin Avrupa Topluluklarına tam üyelik başvurusu
5 Türkiye-Avrupa Birliği ortaklık mevzuatı itibarıyla uyuşmazlıkların çözümü
6 Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne üye adaylığı
7 Helsinki Zirvesi Sonuç Bildirgesi’nin Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri açısından analizi
8 Kopenhag zirvesi sonuç bildirgesi’nin Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerine etkisi
9 Türkiye’nin üye adaylığı kapsamında yerine getirmesi gereken yükümlülükler
10 Türk hukukunun Avrupa Birliği hukukuna uyumlaştırılması
11 Egemenlik yetkilerinin Avrupa Birliği’ne devredilmesine ilişkin Türkiye Cumhuriyeti anayasası düzenlemeleri
12 Katılım Ortaklığı Belgesi (KOB)
13 Ulusal program ve uyum yasaları
14 Tam üyelik müzakere süreci
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Çigdem Nas and Yonca Özer, Turkey and EU Integration: Achievements and Obstacles (Routledge, 2017)
Kamuran REÇBER, Türkiye-Avrupa Birliği İlişkileri (Turkey-EU Relations), Alfa Aktüel Yayınları, 2009, Bursa.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu dersin değerlendirilmesi bir ara sınav ve bir yıl sonu sınavı ile yapılacaktır. Sınav klasik ya da çoktan seçmeli formatta yapılacaktır. Sorular, öğrencilerin uygun bilgi ve anlayışı edindiklerini göstermelerine olanak verecek şekilde yapılandırılmıştır. Öğrencilerin verileri yönetme, problem çözme, fikirleri değerlendirme ve yazılı cevaplarını yapılandırmak için kullandıkları örgütsel beceriler, entelektüel ve aktarılabilir becerilerin standardının değerlendirilmesine olanak tanır. Program için değerlendirme kriterleri, bu becerilerin elde edildiği seviyeyi dikkate alır.
Açıklama Bu derste bağıl değerlendirme sistemi kullanılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 4 5 3 3 4 5 4 5 5
OK2 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5
OK3 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 4 5 5 4
OK5 5 4 5 4 4 5 5 5 5 5
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr