1 | Dersin Adı: | NİTEL VERİ ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | EKO3205 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Önkoşulsuz |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Nuran Bayram |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Nuran Bayram Arlı |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-posta :nuranb@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 29 41 126 Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü,16059, Görükle/Bursa. |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Nitel araştırmanın temel özelliklerini ve çeşitli yöntemleri konusunda kavramsal bir temel oluşturmaya, diğer taraftan çeşitli araştırmalardan verilen örneklerle çok boyutlu ve karmaşık olan nitel araştırma sürecini anlaşılır hale getirmeye çalışmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin nitel veri analizi ile ilgili mesleki becerilerinin gelişmesini sağlamak açısından temel oluşturmaya yönelik bir katkısı vardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler | |
2 | Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri | |
3 | Nitel Araştırma Desenleri | |
4 | Nitel Araştırma Süreci | |
5 | Nitel Araştırmada Örneklem | |
6 | Görüşme ve NVIVO programında uygulaması | |
7 | Odak Grup Görüşmesi ve NVIVO programında uygulaması | |
8 | Gözlem ve NVIVO programında uygulaması | |
9 | Doküman İncelemesi ve NVIVO programında uygulaması | |
10 | Ses ve Video kayıtlarının NVIVO programında analiz edilmesi | |
11 | Nitel Görüşmelerin Analizi | |
12 | Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenilirlik | |
13 | Durum (Örnek Olay) Çalışması | |
14 | Nitel Araştırma Sonuçlarının Bilime ve Uygulamaya Katkısı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. basım) [Qualitative research methods in social sciences]. Ankara: Seçkin Yayıncılık. 2. Ian Dey, (1993). Qualitative Data Analysis: A User Friendly Guide for Social Scientists. Routledge Publications 3. Harvey Russell Bernard, Gery Wayne Ryan, (2010). Analyzing qualitative data: systematic approaches. Sage Publications. 4. William J. Gibson, Andrew Brown, (2009), Working with Qualitative Data. Sage Publications. 5. Saillard Kuş E., (2009), NVIVO 8 ile Nitel Araştırma Projeleri, Ankara: Anı Yayıncılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları ve yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 4 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 3 | 6 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |