1 | Dersin Adı: | BİLİMSEL YAZIM |
2 | Dersin Kodu: | TEK6016 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BEHÇET BECERİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Behçet Becerir Bursa Uludağ Üniv. Mühendislik F. Tekstil Müh. Böl. 16059 Görükle Bursa becerir@uludag.edu.tr Tel: 0090 224 294 20 47 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Lisansüstü öğretim gören öğrencilerin bilimsel yazım kurallarını bilmeleri gerekir. Lisansüstü öğrencilere bilimsel yazı yazma becerisini kazandırmak dersin ana hedefidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders Tekstil Mühendisliği disiplininde bilimsel yazım ve sunum konusunda detaylı bilgiler verir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel yazımın temelleri | |
2 | Bilimsel yazının içeriği | |
3 | Bilimsel makale hazırlanması | |
4 | Bilimsel makale hazırlanması | |
5 | Bilimsel makale hazırlanması | |
6 | Tarama – değerlendirme makalesi yazımı | |
7 | Konferans raporu yazımı | |
8 | Tez yazımı | |
9 | Sözlü sunum teknikleri | |
10 | Sözlü sunum teknikleri | |
11 | Bilimsel yazımda ahlak ve ahlak kuralları | |
12 | Teknik İngilizce kullanımı | |
13 | Tarz ve yazım hataları, kısaltmalar | |
14 | Tarz ve yazım hataları, kısaltmalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
TEK 6016 Bilimsel Yazım Ders Notları Behçet Becerir, 2011 Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır? (How to Write and Publish A Scientific Paper; Çev: G.A. Altay), R.A. Day TÜBİTAK, 2003 Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi O. Türkdoğan, MEB Yayınları, 1995 Bilimsel Yazılar ve makaleler |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sınavlar ve ders içinde soru-cevap | |
Açıklama | Sınavlar ve ders içinde soru-cevap |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |