| 1 |
Dersin Adı: |
FONKSİYONEL POLİMERLER |
| 2 |
Dersin Kodu: |
TEK5040 |
| 3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
| 4 |
Dersin Seviyesi: |
Yüksek Lisans |
| 5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
| 6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
2 |
| 7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
| 8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
| 9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
| 11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
| 12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
| 13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
| 14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
| 15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. YAKUP AYKUT |
| 16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
| 17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aykut@uludag.edu.tr |
| 18 |
Dersin Web Adresi: |
|
| 19 |
Dersin Amacı |
Ürünlere yeni fonksiyonellikler kazandıran polimerleri incelemek. Bu polimerlerin kimyasal yapısının ve fiziksel özelliklerinin polimere kazandırdığı fonksiyonelliği irdelemek. Polimerdeki fonksiyonelliğinde eksilme olmadan tekstil yapısana nasıl aktırılabileceğini kavramak. İletken, şekil hafızalı, kendini onarabilen, optik, ve biyolojik esaslı polimerik yapılar incelenecektir. |
| 20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
İletken, şekil hafızalı, kendini iyileştirebilir, gibi kendine özgü fonsiyonelliğe sahip olan polimerik yapıların mekanizmaları kavranacaktır.
|
| Hafta |
Teori |
Uygulama |
| 1 |
Polimer bilimine giriş 1: Fiziksel Polimer Bilimi |
|
| 2 |
Polimer bilimine giriş 2: Polimerizasyon Tipleri |
|
| 3 |
Polimerlerde Fonksiyonelite Kavramı |
|
| 4 |
İletken polimerler, Elektroaktif polimerler |
|
| 5 |
Organik Elektronik ve Fotovoltaikler, Enerji üretimi ve depolamada polimerler |
|
| 6 |
Biyopolimerler, Biyobozunur polimerler, Organik Biyosensörler ve Biyoçipler, Biyomimetik |
|
| 7 |
Hidrojeller, İlaç iletimi |
|
| 8 |
Kendini onarabilen polimerler, Şekil hafızalı polimerler |
|
| 9 |
Likit kristalin ve Yüksek performanslı polimerler |
|
| 10 |
Nanoyapıda Fonksiyonel Polimer |
|
| 11 |
Konu içeriğine uygun makale analizi ve öğrenci sunumları |
|
| 12 |
Konu içeriğine uygun makale analizi ve öğrenci sunumları |
|
| 13 |
Konu içeriğine uygun makale analizi ve öğrenci sunumları |
|
| 14 |
Öğrencilerin belirlediği eksik konuların tekrar işlenmesi |
|