Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE'DE KADIN HAREKETLERİ
1 Dersin Adı: TÜRKİYE'DE KADIN HAREKETLERİ
2 Dersin Kodu: KAM3105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ELİF MADAKBAŞ GÜLENER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: emadakbas@sakarya.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı feminizmin tek bir şekilde anlaşılmaması gerektiğini ve farklı feminizmler olduğunu öğrenciye tanıtmak ve bunların Türkiye’deki yansımalarını tartışmaya açmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk Siyasal Hayatına alternatif bir bakış açısı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Toplumsal cinsiyet, feminizm ve kadın çalışmaları arasındaki farkları ve ilişkileri öğrenir.;
2 Farklı feminizm türleri olduğunu bilir.;
3 Farklı feminizmlerin argümanlarını öğrenir.;
4 Farklı feminizmlerin Türkiye’deki yansımaları üzerine bilgi sahibi olur.;
5 Kültürel farklılıkların önemini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş
2 Feminizm, Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Hareketi
3 Dünya’da Kadın Hareketleri: Örnekler
4 Kadın Hareketini Açıklayıcı Teoriler 1: Liberal Feminist Teori
5 Kadın Hareketini Açıklayıcı Teoriler 2: Marksist Feminist Teori
6 Kadın Hareketini Açıklayıcı Teoriler 3: Radikal Feminizm
7 Kadın Hareketini Açıklayıcı Teoriler 4: Farklılık Feminizmi ve Postmodern Teoriler
8 Feminist Teorilerin Değerlendirilmesi, Feminist Tarihyazımı ve Türkiye Deneyimine Giriş
9 Osmanlı Son Dönemi Kadın Hareketi
10 Cumhuriyet Dönemi Kadın Hareketi
11 1980’lerde Türkiye’de Kadın Hareketi
12 1990’larda Türkiye’de Kadın Hareketi
13 2000’lerde Türkiye’de Kadın Hareketi
14 Kadın Deneyimleri ve Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Çakır, Serpil (2013). “Feminizm: Ataerkil İktidarın Eleştirisi”, 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla Siyasal İdeolojiler, Der. H. Birsen Öz, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, ss. 413-476.
- hooks, bell (2016). Feminizm Herkes İçindir, çev. Ece Aydın, Berna Kurt, Şirin Özgün, Aysel Yıldırım, 4. Baskı, İstanbul: bgst Yayınları.
- Scott, Joan W. (2013). Feminist Tarihin Peşinde, çev. Ayça Günaydın, Ayten Sönmez, Fahriye Dinçer, Öykü Tümer, Özlem Aslan, Birinci Basım, İstanbul: bgst Yayınları.
- Tekeli, Şirin (edt.) (2011). 1980’ler Türkiyesi’nde Kadın Bakış Açısından Kadınlar, Beşinci Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
- Bora, Aksu ve Asena Günal (der.) (2009). 90’larda Türkiye’de Feminizm, Üçüncü Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 50 50
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 4 2 2 2 3 2 2 3 2 4
OK2 3 2 3 2 3 3 2 3 3 4
OK3 4 2 5 2 4 3 2 4 3 4
OK4 3 2 4 2 4 3 3 3 3 5
OK5 4 4 4 2 5 4 2 3 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr