1 | Dersin Adı: | YOKSULLUK ve KAMU POLİTİKALARI |
2 | Dersin Kodu: | MLY4309 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HARUN KILIÇASLAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi i.i.B.F. Maliye Bölümü, Görükle Kampüsü, Bursa, Türkiye E-posta: harunk@uludag.edu.tr Tel.: (0224) 294 11 85 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders yoksulluk ve gelir dağılımı sorunlarına yönelik mali politikalar üzerine yoğunlaşmaktadır. Söz konusu sorunlara yönelik devletin mali araçlarının incelenmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin yoksulluk ve kamu politikaları alanı ile ilgili mesleki becerilerinin gelişmesini sağlamak açısından temel oluşturmaya yönelik bir katkısı vardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yoksulluk Kavramı, Yoksulluğun Türleri, Nedenleri ve Ölçülmesi | |
2 | Gelir Dağılımı Kavramı, Gelir Dağılımı Türleri, Nedenleri ve Ölçülmesi | |
3 | Yoksulluk, Gelir Dağılımı ve Devlet Müdahalesi | |
4 | Vergi Politikaları | |
5 | Kamu Harcama Politikası | |
6 | Gelirler Politikası | |
7 | Sosyal Güvenlik Sistemleri: Bütçe ve Piyasa Dinamikleri | |
8 | Ekonomik Krizlerde Gelir Dağılımı ve Maliye Politikası | |
9 | Göç ve Yoksulluk | |
10 | Küresel Bir Sorun Olarak Yoksulluk ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği | |
11 | Gelişmekte Olan Ülkelerde Yoksulluk ve Gelir Dağılımına İlişkin Mali Politikalar | |
12 | Gelişmiş Ülkelerde Yoksulluk ve Gelir Dağılımına İlişkin Mali Politikalar | |
13 | Türkiye’de Yoksulluğun Önlenmesine Yönelik Mali Politikalar | |
14 | Türkiye’de Gelir Dağılımının İyileştirilmesine Yönelik Mali Politikalar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Coşkun Can Aktan (editör), Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Hak-İş, 2002. 2. DPT (DEVLET PLANLAMA TEŞKILATI). “Gelir Dağılımı ve Yoksullukla Mücadele Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, DPT: 2599, ÖİK: 610, Ankara, 2001. 3. DPT (DEVLET PLANLAMA TEŞKILATI). “Gelir Dağılımı ve Yoksullukla Mücadele Özel İhtisas Komisyonu Raporu”, Dokuzuncu Beş Yıllık Kalkınma Planı, DPT: 2742, ÖİK: 691, Ankara, 2007. 4. Gürsel S., H. Levent, R. Selim, Ö. Sarıca, Türkiye’de Bireysel Gelir Dağılımı ve Yoksulluk, Avrupa Birliği ile Karşılaştırma, TÜSİAD— T/2000— 12/295, İstanbul, 2000. 5. Şenses, F., Küreselleşmenin Öteki Yüzü, Yoksulluk, İletişim Yayınları, İstanbul, 2001. 6. Förster, M., d’Ercole, M., M., Income Distribution and Poverty in OECD Countries in the Second Half of the 1990s, OECD, 2005. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test soruları, kısa cevaplı yazılı sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |