1 | Dersin Adı: | Çevre Bilimleri |
2 | Dersin Kodu: | KAM2302 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. YASEMİN KAYA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: yaseminkahveci@uludag.edu.tr Tel: 0 224 294 11 07 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin, çevre sorunlarının sadece bir kirlilik sorunu olmadığı, sorunların, kültürel ve sosyo-ekonomik yaşamımızın tüm alanlarını ilgilendirdiğini anlamalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Karar alama süreçlerinde çevresel etkilerin dikkate alınmasını sağlamak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin Planı, Çevrebilim ve Çevre Bilimleri | |
2 | Paskalya Adası’nın Hikayesi, Sistem İlişkileri | |
3 | “Doğaya Egemen Olma” Düşüncesi Bağlamında İnsan ve Doğa İlişkileri | |
4 | Çevre-Sistem ve Toplumsal Etkinlikler | |
5 | Çevre Etiği | |
6 | Çevre Sorunları | |
7 | Türkiye’de Çevre Sorunları | |
8 | Ekonomik Büyüme ve Çevre Koruma | |
9 | Rekabetçi Denge ve Dışsallıklar | |
10 | Bilgi Toplumunun Risk Toplumuna Dönüşümünde Tüketimin Yeri | |
11 | Çevreci Akım ve Siyasal Çevrebilim | |
12 | Çevre ve Uluslararası İlişkiler | |
13 | Çevre Politikası ve Yönetimi | |
14 | Çevre Yönetimine Katılım ve Gönüllü Çevre Kuruluşları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
A-Ders Kitabı: Çevre Bilimleri, Hasan Ertürk, Ekin Kitabevi, Bursa, 2009. B-Referanslar: Çevre Etiği/Çevre Felsefesine Giriş, İmge Kitabevi Yayınları, Joseph R. Des Jardins, Ankara, 2006. Çevrebilim, Ruşen Keleş ve Can Hamamcı, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders başarısı dönem içinde yapılan 1 ara sınav ve 1 yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir. Sınavlarda çoktan seçmeli, yazılı, doğru-yanlış tercihi yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma sınav tekniği uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Bu derste harf notları bağıl değerlendirme sistemine göre belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |