1 | Dersin Adı: | GÜNCEL KONULAR |
2 | Dersin Kodu: | IKT4001 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Ön Koşul Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ferudun Yılmaz |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. Nejla ADANUR Prof. Dr. Hülya AKAY Doç. Dr. Adem LEVENT Dr. Öğr. Üyesi Bahar BAYSAL KAR |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Ferudun Yılmaz E-mail: fyilmaz@uludag.edu.tr Tel: 0224 294 10 87 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Nilüfer/ Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin dört yıllık temel iktisat eğitimleri dahilinde öğrendikleri kavram , teori ve analiz tekniklerini , ülkemiz ve dünya ekonomisinin sorunlarının ele alındığı akademik-bilimsel çalışma niteliklerine uygun bir çalışma çerçevesinde kullanabilmeleri , sunabilmeleri ve tartışabilmelerine olanak sağlamaktır |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin güncel iktisadi gelişmeleri analiz etme, tartışma ve yorumlama becerilerine katkı sağlamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bilimsel Araştırma ve Teknolojik Gelişmenin Önemi | |
2 | Bilimsel Araştırmalarda Amaç ve Araştırma Türleri | |
3 | Araştırmanın Konusunun Seçimi, Sınırlandırılması ve Geçici Plan Hazırlanması | |
4 | Kaynakların Araştırılmasında Kütüphanelerden Yararlanma | |
5 | Kaynakların Bilimsel Niteliklerinin Belirlenmesi ve Okunup Değerlendirilmesi | |
6 | Araştırmanın Yazılması I : Uslup ve Metnin Yazılması | |
7 | Araştırmanın Yazılması II : Biçimsel Konular | |
8 | Araştırmanın Yazılması III : Metin Aktarmaları | |
9 | Dolaylı Aktarma | |
10 | Araştırmanın Yazılması IV : Dipnot ve Kaynakçanın Yazılması | |
11 | Çizelge ve Şekiller | |
12 | Araştırma Metninin Bilgisayarda Yazılmasında Biçimsel Kurallar | |
13 | İnternet ve Araştırma | |
14 | Araştırma Kaynakları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Halil Seyidoğlu; Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 10. Baskı, Güzem Can Yayıncılık, İstanbul, 2016. Zeynel Dinler; Bilimsel Araştırma ve E Kaynaklar, Ekin Kitabevi, Bursa, 2016. Niyazi Karasar; Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3. Baskı, İstanbul, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2020. Durmuş Ekiz; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2020. Türkkaya Ataöv; Bilimsel Araştırma El Kitabı, Alkım Yayınevi İstanbul, 2006. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test sınavı soruları ve yazılı sınav sorular ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 2 | 10 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |