Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜNCEL KONULAR
1 Dersin Adı: GÜNCEL KONULAR
2 Dersin Kodu: IKT4001
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ön Koşul Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ferudun Yılmaz
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nejla ADANUR
Prof. Dr. Hülya AKAY
Doç. Dr. Adem LEVENT
Dr. Öğr. Üyesi Bahar BAYSAL KAR
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Ferudun Yılmaz
E-mail: fyilmaz@uludag.edu.tr
Tel: 0224 294 10 87
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, İİBF, İktisat Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059 Nilüfer/ Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin dört yıllık temel iktisat eğitimleri dahilinde öğrendikleri kavram , teori ve analiz tekniklerini , ülkemiz ve dünya ekonomisinin sorunlarının ele alındığı akademik-bilimsel çalışma niteliklerine uygun bir çalışma çerçevesinde kullanabilmeleri , sunabilmeleri ve tartışabilmelerine olanak sağlamaktır
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin güncel iktisadi gelişmeleri analiz etme, tartışma ve yorumlama becerilerine katkı sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, temel iktisat eğitimleri boyunca öğrenmiş oldukları kavram teori ve analiz tekniklerini ülkemiz ve dünya ekonomisinin sorunları çerçevesinde kullanabilme , sunabilme , tartışabilme ve çözümler üretme olanağı kazanabilirler ;
2 Öğrenciler, ekonominin sadece teknik ilişkilerden oluşmuş mekanik bir bütünden ziyade , toplumsal ve sosyal boyutları da olan bir ilişkiler bütününü de içerdiğini kavrayabilirler;
3 Öğrenciler, ekonomiye daha geniş bir perspektifden bakma yeteneği kazanabilirler;
4 Öğrenciler, ilgi duyduğu bir soruna ilişkin bilimsel araştırma-çalışma yapmanın ilkeleri ve özelliklerini öğrenir ve uygulama imkanı elde edebilirler;
5 Öğrenciler, bilimsel araştırma kültürünü geliştirebilirler;
6 Öğrenciler, akademik tartışma ve sunum kültürünü geliştirebilirler;
7 Öğrenciler, mezuniyet sonrası olası gerek kamu gerekse özel sektörde olası istihdam imkanları , mesleki uzmanlık alanıyla ilgili sınavlar ve lisansüstü eğitim yapma ile ilgili bilgiler edinebilirler;
8 Öğrenciler, kişisel performansını değerlendirme olanağı elde edebilirler;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimsel Araştırma ve Teknolojik Gelişmenin Önemi
2 Bilimsel Araştırmalarda Amaç ve Araştırma Türleri
3 Araştırmanın Konusunun Seçimi, Sınırlandırılması ve Geçici Plan Hazırlanması
4 Kaynakların Araştırılmasında Kütüphanelerden Yararlanma
5 Kaynakların Bilimsel Niteliklerinin Belirlenmesi ve Okunup Değerlendirilmesi
6 Araştırmanın Yazılması I : Uslup ve Metnin Yazılması
7 Araştırmanın Yazılması II : Biçimsel Konular
8 Araştırmanın Yazılması III : Metin Aktarmaları
9 Dolaylı Aktarma
10 Araştırmanın Yazılması IV : Dipnot ve Kaynakçanın Yazılması
11 Çizelge ve Şekiller
12 Araştırma Metninin Bilgisayarda Yazılmasında Biçimsel Kurallar
13 İnternet ve Araştırma
14 Araştırma Kaynakları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Halil Seyidoğlu; Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 10. Baskı, Güzem Can Yayıncılık, İstanbul, 2016.
Zeynel Dinler; Bilimsel Araştırma ve E Kaynaklar, Ekin Kitabevi, Bursa, 2016.
Niyazi Karasar; Araştırmalarda Rapor Hazırlama, 3. Baskı, İstanbul, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2020.
Durmuş Ekiz; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2020.
Türkkaya Ataöv; Bilimsel Araştırma El Kitabı, Alkım Yayınevi İstanbul, 2006.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme çoktan seçmeli test sınavı soruları ve yazılı sınav sorular ile yapılmaktadır.
Açıklama Bu ders mutlak değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 2 10 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,13
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 3 2 1 4 2 2 3 4 3 3
OK2 5 2 2 2 3 0 5 5 4 1 2 2
OK3 3 3 2 3 3 4 4 1 2 4 3 3
OK4 3 4 4 4 2 3 4 5 1 2 3 3
OK5 3 4 4 3 2 3 4 5 4 3 2 2
OK6 3 3 4 4 4 4 3 3 2 3 4 4
OK7 4 4 4 4 4 3 4 3 2 3 4 4
OK8 5 4 5 5 3 2 3 4 5 4 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr