Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KORUNAN ALANLAR VE PLANLAMA
1 Dersin Adı: KORUNAN ALANLAR VE PLANLAMA
2 Dersin Kodu: PYM5003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP PİRSELİMOĞLU BATMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç.Dr. Zeynep PİRSELİMOĞLU BATMAN
Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Görükle Kampüsü
16059 Nilüfer/Bursa
Tel: 0 224 294 1635
Fax: 0 224 294 1637
e-posta: zeynepbatman@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Korunan alanlarını tanıtılması, Korunan alanlarının planlama yöntemlerinin belirlenmesi, Yasal-yönetsel durumu, koruma ve planlamaya ilişkin sorunları ortaya koymak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Korunan alanlarda peyzaj planlama çalışmaları yapabilmek
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğa koruma alanlarını tanıyabilme;
2 Doğa koruma anlayışının gelişimi ve bugünkü durumunu kavrayabilme;
3 Doğa koruma planlama yöntemlerini anlayabilme;
4 Korunan alanlar için yasa ve yönetmeliklerin önemini kavrayabilme;
5 Türkiye'deki korunan alanları ve statüleri öğrenebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğa koruma kavramı ve doğa koruma alanlarının tanıtımı
2 Doğa koruma anlayışının tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu
3 Korunan alanların sınıflandırılması
4 Korunan alanların yönetim amaçları ve işlevleri
5 Koruma alanlarının saptanmasındaki yasal dayanaklar ve yönetmelikler
6 Türkiye'de bulunan doğa koruma alanları
7 Türkiye'de bulunan doğa koruma alanları
8 Milli park kavramı ve önemi
9 Milli parklarda planlama sürecinin aşamaları
10 Türkiye'deki milli parkların tanıtılması ve planlaması
11 Korunan alanların planlanması
12 Korunan alanların planlanması
13 Korunan alanların planlanması
14 Korunan alanların planlanması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Genel Yayın No: 104, Adana, 1995.
Demirel Ö., "Doğa Koruma Ve Milli Parklar", KTÜ Matbaası, TRABZON, 2005
Çepel, N., Doğa- Çevre Ekoloji ve İnsanların Ekolojik Sorunları, Altın Kitaplar Yayınevi, ISBN: 975-348-0-92-34-y-0131-149,İstanbul, 1992.
Özhatay, N. Byfield A., Atay S., Türkiyenin 122 Önemli Bitki Alanı, WWF Türkiye, 2005, s:476.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Deste 1 ödev ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır
Açıklama Ödevler sunum ve rapor teslimi şeklinde gerçekleştirilecektir. Final sınavı ise klasik sınav şeklinde uygulanacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 1 12 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr