1 | Dersin Adı: | KORUNAN ALANLAR VE PLANLAMA |
2 | Dersin Kodu: | PYM5003 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZEYNEP PİRSELİMOĞLU BATMAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr. Zeynep PİRSELİMOĞLU BATMAN Bursa Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü Görükle Kampüsü 16059 Nilüfer/Bursa Tel: 0 224 294 1635 Fax: 0 224 294 1637 e-posta: zeynepbatman@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Korunan alanlarını tanıtılması, Korunan alanlarının planlama yöntemlerinin belirlenmesi, Yasal-yönetsel durumu, koruma ve planlamaya ilişkin sorunları ortaya koymak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Korunan alanlarda peyzaj planlama çalışmaları yapabilmek |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Doğa koruma kavramı ve doğa koruma alanlarının tanıtımı | |
2 | Doğa koruma anlayışının tarihsel gelişimi ve bugünkü durumu | |
3 | Korunan alanların sınıflandırılması | |
4 | Korunan alanların yönetim amaçları ve işlevleri | |
5 | Koruma alanlarının saptanmasındaki yasal dayanaklar ve yönetmelikler | |
6 | Türkiye'de bulunan doğa koruma alanları | |
7 | Türkiye'de bulunan doğa koruma alanları | |
8 | Milli park kavramı ve önemi | |
9 | Milli parklarda planlama sürecinin aşamaları | |
10 | Türkiye'deki milli parkların tanıtılması ve planlaması | |
11 | Korunan alanların planlanması | |
12 | Korunan alanların planlanması | |
13 | Korunan alanların planlanması | |
14 | Korunan alanların planlanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yücel, M., Doğa Koruma Alanları ve Planlanması, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Genel Yayın No: 104, Adana, 1995. Demirel Ö., "Doğa Koruma Ve Milli Parklar", KTÜ Matbaası, TRABZON, 2005 Çepel, N., Doğa- Çevre Ekoloji ve İnsanların Ekolojik Sorunları, Altın Kitaplar Yayınevi, ISBN: 975-348-0-92-34-y-0131-149,İstanbul, 1992. Özhatay, N. Byfield A., Atay S., Türkiyenin 122 Önemli Bitki Alanı, WWF Türkiye, 2005, s:476. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Deste 1 ödev ve 1 final sınavı uygulanmaktadır. Değerlendirme sonucundaki başarı durumu bağıl değerlendirme şeklinde yapılmaktadır | |
Açıklama | Ödevler sunum ve rapor teslimi şeklinde gerçekleştirilecektir. Final sınavı ise klasik sınav şeklinde uygulanacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |