Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KENTSEL TASARIM TEORİLERİ ÇAĞDAŞ KENTSEL TASARIM İLKELERİ
1 Dersin Adı: KENTSEL TASARIM TEORİLERİ ÇAĞDAŞ KENTSEL TASARIM İLKELERİ
2 Dersin Kodu: MIM5048
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ARZU ÇAHANTİMUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arzucahan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Son 50 yıldır üzerinde büyük bir önem ile durulan sürdürülebilir kentsel gelişmenin sağlanmasına yönelik çağdaş kentsel tasarım ilkeleri teorik ve uygulamalı örnekler ile birlikte tartışılarak sürdürülebilir kentsel gelişme gerekliliklerinin bilincine varılması ve konut alanlarındaki uygulama yaklaşımları ile yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Konut ve konut alanı tasarımında çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve yorum yapabilmek daha kaliteli konut alanları tasarlanmasına destek olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrencinin fiziksel ve sosyal çevre faktörlerinin kentsel tasarım için önemini kavraması, bu faktörler arası ilişkileri anlaması ;
2 Öğrencinin fiziksel ve sosyal çevre faktörleri arasındaki ilişkileri konut alanları tasarımında kullanma becerisi kazanması ;
3 Öğrencinin mimari ve kentsel tasarım problemlerini bütüncül bir yaklaşım ile ele alma becerisini kazanması;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kent, kültür ve mekan kavramları ve insan yaşamındaki öneminin açıklanması
2 Kent, kentleşme kavramların açıklanması, kentleşme teorilerinin tanıtılması
3 Kent ve kent formlarının ulusal ve uluslar arası literatürdeki gelişim süreci ve toplum yaşamındaki öneminin aktarılması
4 Kent formlarının tarih içindeki gelişimini etkileyen faktörlerin açıklanması
5 Kentlerin gelişiminde konut alanlarının rolünün tartışılması
6 Kentsel tasarım teorileri ve ilkelerinin gelişiminde konut alanlarının yerinin açıklanması Çağdaş kentsel tasarım teori ve ilkelerinin tanıtılması
7 Çağdaş kentsel tasarım teori ve ilkelerinin gelişiminde konut alanlarının yerinin açıklanması
8 Sürdürülebilir kentsel gelişmenin sağlanmasına yönelik kentsel tasarım yaklaşımları
9 Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları
10 Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları
11 Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları
12 Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları
13 Öğrencilerin final ödevi sunumları
14 Öğrencilerin final ödevi sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aslanoğlu, R.,A.,1998. Kent, Kimlik ve Küreselleşme,Ezgi Kevi, Bursa.
Bechtel, R.,B.,Churchman,2002, A Handbook of Environmental Psychology, John Wiley& Sons, Inc., USA.
Çahantimur,I.,A.,2007,Sürdürülebilir Kentsel Gelişmeye Sosyo-kültürel Bir Yaklaşım, basılmamış doktora tezi, İ.T.Ü.,İstanbul.
Lawrence, R.,2000, Sustaining Human Settlements, A Challenge for the New Millenium,Urban Int.Press,GB.
Wheeler, S.M.,Beatley, T.,2004, The Sutainable Urban Development Reader, Routledge, USA.
Williams, D.,FAIA, 2007, Sustainable Design, Ecology, Architecture and Planning, John Wiley and Sons, Canada.
Franklin,B., 2006, Housing Transformations, Shaping the Space of 21st. Century Living, Routledge, USA.
Madanipour, A., 1996, Design of Urban Space, Wiley&Sons, England.
Carmona,M., et.al., 2003, Public Places, Urban Spaces, The Dimensions of Urban Design, Arch.Press, G.B.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 30
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları İnteraktif etkileşim Derin öğrenme sürekli ölçme ve değerlendirme
Açıklama Dersin her aşamasında öğrencinin aktif olması ile birlikte gerçekleşmektedir. Böylece eğitim sürecinde sadece belirli zamanlarda değil, sürekli ölçme ve değerlendirme uygulamaları kullanılmaktadır. Öğrencilere bilgi aktarımından çok, öğrencilerin anlayarak ve kavrayarak öğrenebileceği derin öğrenmeye odaklanılmaktadır. Teknoloji destekli çevrimiçi etkileşimli öğretim yöntem ve tekniklerinden de yararlanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 15 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 60 60
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,23
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 5 3 4 3 3 4 1 4
OK2 4 5 5 4 5 3 3 4 3 4
OK3 4 5 5 3 5 3 3 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr