1 | Dersin Adı: | KENTSEL TASARIM TEORİLERİ ÇAĞDAŞ KENTSEL TASARIM İLKELERİ |
2 | Dersin Kodu: | MIM5048 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ÇAHANTİMUR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | arzucahan@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Son 50 yıldır üzerinde büyük bir önem ile durulan sürdürülebilir kentsel gelişmenin sağlanmasına yönelik çağdaş kentsel tasarım ilkeleri teorik ve uygulamalı örnekler ile birlikte tartışılarak sürdürülebilir kentsel gelişme gerekliliklerinin bilincine varılması ve konut alanlarındaki uygulama yaklaşımları ile yöntemlerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Konut ve konut alanı tasarımında çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve yorum yapabilmek daha kaliteli konut alanları tasarlanmasına destek olacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kent, kültür ve mekan kavramları ve insan yaşamındaki öneminin açıklanması | |
2 | Kent, kentleşme kavramların açıklanması, kentleşme teorilerinin tanıtılması | |
3 | Kent ve kent formlarının ulusal ve uluslar arası literatürdeki gelişim süreci ve toplum yaşamındaki öneminin aktarılması | |
4 | Kent formlarının tarih içindeki gelişimini etkileyen faktörlerin açıklanması | |
5 | Kentlerin gelişiminde konut alanlarının rolünün tartışılması | |
6 | Kentsel tasarım teorileri ve ilkelerinin gelişiminde konut alanlarının yerinin açıklanması Çağdaş kentsel tasarım teori ve ilkelerinin tanıtılması | |
7 | Çağdaş kentsel tasarım teori ve ilkelerinin gelişiminde konut alanlarının yerinin açıklanması | |
8 | Sürdürülebilir kentsel gelişmenin sağlanmasına yönelik kentsel tasarım yaklaşımları | |
9 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
10 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
11 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
12 | Öğrencilerin araştırma ödevi sunumları | |
13 | Öğrencilerin final ödevi sunumları | |
14 | Öğrencilerin final ödevi sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aslanoğlu, R.,A.,1998. Kent, Kimlik ve Küreselleşme,Ezgi Kevi, Bursa. Bechtel, R.,B.,Churchman,2002, A Handbook of Environmental Psychology, John Wiley& Sons, Inc., USA. Çahantimur,I.,A.,2007,Sürdürülebilir Kentsel Gelişmeye Sosyo-kültürel Bir Yaklaşım, basılmamış doktora tezi, İ.T.Ü.,İstanbul. Lawrence, R.,2000, Sustaining Human Settlements, A Challenge for the New Millenium,Urban Int.Press,GB. Wheeler, S.M.,Beatley, T.,2004, The Sutainable Urban Development Reader, Routledge, USA. Williams, D.,FAIA, 2007, Sustainable Design, Ecology, Architecture and Planning, John Wiley and Sons, Canada. Franklin,B., 2006, Housing Transformations, Shaping the Space of 21st. Century Living, Routledge, USA. Madanipour, A., 1996, Design of Urban Space, Wiley&Sons, England. Carmona,M., et.al., 2003, Public Places, Urban Spaces, The Dimensions of Urban Design, Arch.Press, G.B. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | İnteraktif etkileşim Derin öğrenme sürekli ölçme ve değerlendirme | |
Açıklama | Dersin her aşamasında öğrencinin aktif olması ile birlikte gerçekleşmektedir. Böylece eğitim sürecinde sadece belirli zamanlarda değil, sürekli ölçme ve değerlendirme uygulamaları kullanılmaktadır. Öğrencilere bilgi aktarımından çok, öğrencilerin anlayarak ve kavrayarak öğrenebileceği derin öğrenmeye odaklanılmaktadır. Teknoloji destekli çevrimiçi etkileşimli öğretim yöntem ve tekniklerinden de yararlanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |